Senaste nytt

Friedrichshafen - Tips?

Ricci

Medlem
Det finns en chans att jag måste börja pendla till Friedrichshafen i höst ( med start sep/okt) beroende förstås hur smittspridning är och om jag är full vaccinerad.

Någon som har varit där och har lite tips vad som finns att se,göra och äta/dryck?

Jag har lätt börjat titta hur man kan komma dit från CPH, men just nu är det osäkert vilka flyg som går dit vid den tidpunkten. Man kanske borde satsa på CPH-ZRH och hyrbil, förslag?
 

Senator

Moderator
Ett annat alternativ är att flyga till Stuttgart och hyra bil där. Det tar ca 2t att köra, det är ungefär samma som Zurich-Kloten. SAS flyger väl normalt 3x per dag CPH-STR. Har för mig att hyrbilar är också mycket billigare i Tyskland.
 

Ricci

Medlem
Ett annat alternativ är att flyga till Stuttgart och hyra bil där. Det tar ca 2t att köra, det är ungefär samma som Zurich-Kloten. SAS flyger väl normalt 3x per dag CPH-STR. Har för mig att hyrbilar är också mycket billigare i Tyskland.
Tackar, bra alternativ. Tittade också på MUC men det verkar vara lite längre.
 

Bern

Medlem
Går också att flyga till Friedrichshafens flygplats via Frankfurt, sen 4 minuter med tåget in till Friedrichshafen.

Tänkte på samma men det verkar knapert med avgångar Frankfurt-Friedrichshafen. Förhoppningsvis släpper pandemin och det går att hitta vettig anslutning i Frankfurt.
 

Ricci

Medlem
Går också att flyga till Friedrichshafens flygplats via Frankfurt, sen 4 minuter med tåget in till Friedrichshafen.
Jag har sett det, dock är de flygtider som finns nu på LH-sida inte helt bra dvs kommer fram 17:20 och måste lämna CPH vid 13 tiden.
 

NyfikenGrau

Medlem
MUC funkar ju också, men om priset är okej skulle jag hålla fast vid ZRH, trafiken i Schweiz är mycket lugnare än i Tyskland, även om det är mer kring Zürich såklart, men folk kör lugnt i Schweiz. Eller direkt till Friedrichshafen som sagt. Av de stora tycker jag det skulle vara lugnast/finast att flyga till Zürich, köra till Kreuzlingen/Konstanz och sedan ta färjan till Meersburg och runda sjön medurs. Konstanz och Lindau jättefina, Firiedrichshafen mindre fint. Bombades något vansinnigt av britterna då det ju var/är Tysklands luftskepps- och raket (V2..)centrum. 3 gamla städer vid Bodensjön blev 2 kan man säga..

Så sevärdheten i själva Friedrichshafen är ju vanligtvis allt som har med luftskepp att göra, inklusive rundturer i sådant.
 

jacoph

Medlem
Jag har sett det, dock är de flygtider som finns nu på LH-sida inte helt bra dvs kommer fram 17:20 och måste lämna CPH vid 13 tiden.
Såg att jag kollat från november, men där verkar det finnas flyg med avgång 06:40 och ankomst 09:50. Kanske kommer igång till september också..

Screenshot 2021-04-01 at 17.57.48.png
 
Toppen