Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Verkar som SAS har gjort en "körning" idag. Har en resa till Island bokad i sommar och alla tre avgångarna bokningen är nu ändrade från A320neo till 737-700... Är det inte väldigt tidigt för dem att veta efterfrågan nu?
Japp. De verkar ha gjort en "körning" bara senaste timmarna - flera bokningar ändrats till 737-700 och blockerade mittsäten.
 
Verkar som SAS har gjort en "körning" idag. Har en resa till Island bokad i sommar och alla tre avgångarna bokningen är nu ändrade från A320neo till 737-700... Är det inte väldigt tidigt för dem att veta efterfrågan nu?

Japp. De verkar ha gjort en "körning" bara senaste timmarna - flera bokningar ändrats till 737-700 och blockerade mittsäten.

Instämmer, ett stort antal av mina bokningar för MR i maj och juni har blivit 737-700...
 

011430121

Medlem
Verkar som sagt att SAS har gjort en köring, har fått 8 ändringar till 737-700 plus en från CRJ till ATR en resa MMX-ARN.
Dessutom kommer en resa ORD-ARN att ta 20 minuter längre det kom ett SMS om det

Jag har full förståelse att SAS ser över utbudet, en av mina resor är Arlanda direkt till Tromsö sista dagarna i juli, hade samma resa bokad i juni i fjol när jag upptäckte i april detta med 737-700.
Tycker att SAS kunde redan nu föreslå och boka om mig via Oslo.
 

aikelo

Medlem
Fick min resa till Malaga o slutet på Maj flyttad. Skulle rest GOT-ARN på söndagen och ARN-AGP med fakiren måndag morgon.
Nu blev allt flyttat till Söndagen d.v.s kommer fram en dag för tidigt. Men roligast av allt, GOT-ARN är med 737. Så ombokad till ett flyg som kommer att ställas in.
 

Jonas F

Medlem
Typiskt. Vår Visby-helg i maj är numera ändrad till 737-700. Jag har uppdaterat bokningen varje dag för att se om man vågar planera något. Men blir det ombokat till för tidigt på fredagen går nog de planerna om intet och just nu är det bara en flygning bokningsbar den fredagen och den är just för tidig...

Tur hotell och hyrbil är avbokningsbara men det vore ju faktiskt trevligt att komma iväg.
 

Tur-Ture

Medlem
Verkar som SAS har gjort en "körning" idag. Har en resa till Island bokad i sommar och alla tre avgångarna i bokningen är nu ändrade från A320neo till 737-700... Är det inte väldigt tidigt för dem att veta efterfrågan nu?

Samma här, har fått 4 av 4 sträckor ändrade på vår Islandsboking i slutet av Juli från 4x A320 till:
ARN-OSL: CRJ900
OSL-KEF: 737-700 Winglets
KEF-OSL: 737-700 Winglets
OSL-ARN: 737-700

Hoppas ändå på att 737-700 Winglets är riktiga plan och inte bara förberedande kod för cancelering.
 

011430121

Medlem
Samma här, har fått 4 av 4 sträckor ändrade på vår Islandsboking i slutet av Juli från 4x A320 till:
ARN-OSL: CRJ900
OSL-KEF: 737-700 Winglets
KEF-OSL: 737-700 Winglets
OSL-ARN: 737-700

Hoppas ändå på att 737-700 Winglets är riktiga plan och inte bara förberedande kod för cancelering.
Om du går in på din bokning eller på Expert Flyer och kollar, är alla mitten platserna blockade är det stor risk att avgången blir inställd
 
Toppen