Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

fcx

Medlem
Nu har man förvisso inte ändrat min CPH-LAX till 737 men man har slutat sälja biljetter (annat än vanliga biljetter för poäng vilket förmodligen är en bugg). Jag har en bonusresa i business. Någon som vet hur SAS kommer agera här? Avbokar de mig två veckor innan? Erbjuder de plats på närliggande datum som inte har bonussäten? Routar de mig via ex IAD där det finns bonus och bjuder på anlutning?

Det gäller 30/5 och utan amerikanskt medborgarskap så har jag egentligen ingen förhoppning om att komma iväg. Dock nyfiken på hur de kommer agera.

Jag hade en liknande situation till USA. Slutade med att SAS bokade av runt 6 veckor före avresa.
 

LSH

Medlem
På långlinjerna har SAS ändrat till 340-300 på kortlinjerna använder de 737-700 när de kommer att ställa in flygningen.
Avgången den 30/05 är det bara en person som har bokad plats är det du?
Nej, jag har inte valt plats ännu. De har inte ändrat till A340 utan det står fortfarande A350.
 

Saganaki

Medlem
Utresan förra helgen blev en ”737-700” några veckor innan, när jag skulle boka om den fick jag höra att jag bara kunde välja Lufthansagruppens flygningar, detta trots direktflyg med Aegean samma dag. Nu blev det 4 timmars stopp i Frankfurt istället... Nu har jag samma historia på en flygning om en månad så den lär de väl maila om runt påsk. Vad tror ni, ska jag försöka stå på mig och få annat Star Alliance bolag eller är jag tvingad att ta LH gruppen som har ganska dålig tidtabell jmf med det jag hade från start?
 
Är det någon som har lite färsk empirisk data på detta?
Är 737-700 fortfarande = inställd flight eller börjar vi kunna se någon förändring?

Sitter och tänker på mina ×4-flighter i maj.
 

Tveket

Medlem
Fick idag (som väntat) flygning till SDL inställd om (lite drygt) två veckor. Den blev 737-700 för typ tre veckor sedan.
 
Verkar som SAS har gjort en "körning" idag. Har en resa till Island bokad i sommar och alla tre avgångarna i bokningen är nu ändrade från A320neo till 737-700... Är det inte väldigt tidigt för dem att veta efterfrågan nu?
 
Last edited:
Toppen