Senaste nytt

jerixon

Medlem
Nej inte käkat ute i princip sedan Augusti.
Håller mig hemma för det mesta.

Pris.
Tre rätters, flaska champagne, två röda glas och espressomartini istället för kaffe landade på "ett par tusen" och fruns kommentar av en snittnota på ~1500kr/pers i hela restaurangen stämmer ganska väl.

Vi får gå dit och ta några drinkar i baren annars - Har du varit på Dahlboms än?
 

Dbodenfo

Medlem
Nej inte käkat ute i princip sedan Augusti.
Håller mig hemma för det mesta.
Det blir ju så. var typ samma för oss men kunde inte missa Astoria...
Jag tog precis ett antikroppstest och det är negativt så man har lyckats hålla sig undan även om an varit ute och snurrat. Då både jag och frun var förkylda för ca tre veckor sedan.

Men du får höra av dig när du är i Sthlm nästa gång.
 

Rickard_O

Medlem
Hängde på låset vid midnatt för att få till en bokning 29/5, enda som finns ledigt bland middagsbokningar är så klart första tiden kl 16:00.
Precis när jag ska avsluta den så tar någon annan det, fick bli en lunchbokning istället!
 

Dbodenfo

Medlem
Hängde på låset vid midnatt för att få till en bokning 29/5, enda som finns ledigt bland middagsbokningar är så klart första tiden kl 16:00.
Precis när jag ska avsluta den så tar någon annan det, fick bli en lunchbokning istället!

Segt och galet. Dock verkar de vara ganska bra med väntelista!
 

Per N

Medlem
Bifogar några bilder från helgens besök på Astoria.

Ostron Rockefeller
20210327_173209.jpg


Grillad vit sparris
IMG_20210327_192809_428.jpg


Trippelostravioli
IMG_20210327_192809_457.jpg


Anka frites
IMG_20210327_192809_472.jpg


Köket
IMG_20210327_192809_512.jpg


Mycket trevligt ställe och maten var riktigt bra. Det gick nästan lite för fort med serveringarna så man fick en känsla av att dom gärna ville få loss bordet till ytterligare en servering även om tidsbokningen räckte fram till stängning. Björn var även på plats och inspekterade denna kväll. Det blir ett nytt besök på långfredag.
 

Dbodenfo

Medlem
Bifogar några bilder från helgens besök på Astoria.

Ostron Rockefeller
Visa bifogad bild 117434

Grillad vit sparris
Visa bifogad bild 117435

Trippelostravioli
Visa bifogad bild 117436

Anka frites
Visa bifogad bild 117437

Köket
Visa bifogad bild 117438

Mycket trevligt ställe och maten var riktigt bra. Det gick nästan lite för fort med serveringarna så man fick en känsla av att dom gärna ville få loss bordet till ytterligare en servering även om tidsbokningen räckte fram till stängning. Björn var även på plats och inspekterade denna kväll. Det blir ett nytt besök på långfredag.

Snyggt!
Hur var sparrisen och Ostronen?

Ankan är ju en riktig smaskig sak.
 

GOTBound

Medlem
Vi firade Mrs.GOTBound’s bemärkelse dag.
Servicen var väldigt dryg i början men servitören ändrade mode och blev personlig och trevlig lagom till förrätten efter vi pratat champagne med varandra.
1C934F47-F5C4-45F4-845E-3AA491A7C6E1.jpeg

Carpaccio på lax
Trevlig kombination av mjäll lax och löjrom samt ett väldigt gott rischips vid sidan om.
2E04B0FA-17C3-4DDE-813B-79B1DA18B870.jpeg

Hummer frites
Jag som är skeptisk mot skaldjur serverade öster om Kungsportsavenyn får kapitulera här…
Hedersomnämnande för tryffel och chilikryddade pommes frites med en väldigt god hollandaisesås.
0612DCAE-AE14-4C57-A7F6-86F008BC16C8.jpeg

Dagens ost
Tryffelhonungen till osten var episk.

Brasserie Astoria återkommer vi gärna till, det är underbart när det klutchar hela vägen rätt efter rätt.
Vi avnjöt en butelj Charles Heidsieck rosé till maten.
Fördrink: Negroni till Mr. samt Mojito till Mrs. Negronin var en av de bättre.
61D6DB5B-AA1F-410A-BD03-BF65F990422C.jpeg
 
Toppen