Senaste nytt

BC official expert review SAS Business Class

dashboard

Administrator
Hej:),

Då inte alla medlemmar får nyhetsbrevet följer här dagens publisering av vår egen "expert review" av SAS Business Class. Vi hoppas att ni vill läsa den och mottar gärna feedback på vad som kan förbättras.
Länk till review: BusinessClass.com

Vi på redaktionen önskar alla en trevlig söndag.

PS: Till alla som inte prenumererar på vårat nyhetsbrev så kommer det att bli fokus på spännand esaker och bra deals framöver. Det kommer också tillkomma en hel del expert reviews framöver. Signa upp på nyhetsbrevet från förstasidan på BusinessClass.com.
 

Attachments

  • Skjermbilde (9).png
    Skjermbilde (9).png
    351,6 KB · Visningar: 253

intuition

Medlem
Bortsett från att det är en produkt som knappast går att få för närvarande, så undrar jag hur ni hamnade i 10p för drycker och att "SAS erbjuder en av de mest omfattande dryckessortimenten".
Alltså, det är inget fel på SAS dryckesutbud i business, men det är ett rätt kraftfullt påstående att det är ett av de bästa som går att få i någon business class.

Jag skulle säga att jag sett minst lika många och bra drycker hos ganska många olika bolag. Fast det är ju bara min upplevelse. Däremot kan jag göra en exakt utbudsjämförelse mellan SAS (a nedan) och ett annat bolag (b nedan), på samma destination (Tokyo) och samma tillfälle (2017) där SAS inte alls har något anmärkningsvärt utbud. (Jag kan inte göra en kvalitetsjämförelse på vinerna, men jag är säker på att andra här kan kommentera!)


Champagne
a: Heidelseck 2008
b: Nicolas Feuillatte brut


Sake
a: Nøgne & Junmai (NO)
b: Choya sake (JP)


White wine
a: Mud House Sauvignon Blanc NZ 2015
a: Jean-Marie Guffens - Classic Marsanne Roussanne, FR 2015

b: Chateu de Rochemorin Savignon blanc 2013 FR
b: Villa Maria Private bin Marlborough Riesling 2015 NZ


Red wine

a: Donna Olimpia Rosso, IT 2014
a: Parker Coonawarra Estate Shiraz, AU2013

b: Chateu de Come 2011 Cabernet Sauvignong/Merlot 2011 FR
b: McGuigan Handmade Shiraz 2012 AU


Sweet wine
a: Chateau Broustet Suternes FR 2019
b: Noble house Beerenauslese AT 2012


Port

a: Churchill's Late bottled Vintage port 2010
b: Barao de Vilar 20 y.o. Tawny port


Calvados
a: Brusnel Fine Calvados Pays d'Auge FR
b: Berneroy XO Calvados


Spirits
a: Vodka (no name in menu)
a: Bombay Sapphire

b: Finlandia Vodka
b: Naupe Gin
b: Bacardi superior light rum


Digestives/Bitters
a: (none)

b: Campari bitter
b: Underberg bitter



Cognac / Whiskey
a: Moyet XO Borderies
a: Glenfiddich

b: Camus XO Elegance Cognac
b: Chivas Regal 18 y.o. Blended scotch whisky
b: Glenfiddich Select cask single malt whisky


Liqours
a: Cointreau
a: Bogans's Irish cream

b: Cointreau
b: Amarula Cream liqour



Beer
a: Carlsberg
a: Mikkeller

b: Carlsberg
b: Karhu
b: Asahi
 

dashboard

Administrator
Hej, takk for en grundig comparison. Håper dette kan skape litt engasjement. Hva synes dere andre? Det finnes ikke noe annet forum i verden der vi finner flere som flyr SAS Business Class og som kan sammenlignes med andre premium bolag. Selv om vi i redaksjonen har gjort en vurdering, er det veldig bra å få frem hva medlemmene tenker.

Rent generelt så er våre score's et resultat av hvordan vi vurderer det nå i øyeblikket. Men både score på enkelt seksjoner og overall score kan imidlertid endres, slik vi har gjort endel på hotell, ettersom vi har besøkt stadig flere hotell. Se forøvrig: BusinessClass.com - Hotel reviews
 

palmen

Moderator
Bortsett från att det är en produkt som knappast går att få för närvarande, så undrar jag hur ni hamnade i 10p för drycker och att "SAS erbjuder en av de mest omfattande dryckessortimenten".
Alltså, det är inget fel på SAS dryckesutbud i business, men det är ett rätt kraftfullt påstående att det är ett av de bästa som går att få i någon business class.

Jag skulle säga att jag sett minst lika många och bra drycker hos ganska många olika bolag. Fast det är ju bara min upplevelse. Däremot kan jag göra en exakt utbudsjämförelse mellan SAS (a nedan) och ett annat bolag (b nedan), på samma destination (Tokyo) och samma tillfälle (2017) där SAS inte alls har något anmärkningsvärt utbud. (Jag kan inte göra en kvalitetsjämförelse på vinerna, men jag är säker på att andra här kan kommentera!)


Champagne
a: Heidelseck 2008
b: Nicolas Feuillatte brut


Sake
a: Nøgne & Junmai (NO)
b: Choya sake (JP)


White wine
a: Mud House Sauvignon Blanc NZ 2015
a: Jean-Marie Guffens - Classic Marsanne Roussanne, FR 2015

b: Chateu de Rochemorin Savignon blanc 2013 FR
b: Villa Maria Private bin Marlborough Riesling 2015 NZ


Red wine

a: Donna Olimpia Rosso, IT 2014
a: Parker Coonawarra Estate Shiraz, AU2013

b: Chateu de Come 2011 Cabernet Sauvignong/Merlot 2011 FR
b: McGuigan Handmade Shiraz 2012 AU


Sweet wine
a: Chateau Broustet Suternes FR 2019
b: Noble house Beerenauslese AT 2012


Port

a: Churchill's Late bottled Vintage port 2010
b: Barao de Vilar 20 y.o. Tawny port


Calvados
a: Brusnel Fine Calvados Pays d'Auge FR
b: Berneroy XO Calvados


Spirits
a: Vodka (no name in menu)
a: Bombay Sapphire

b: Finlandia Vodka
b: Naupe Gin
b: Bacardi superior light rum


Digestives/Bitters
a: (none)

b: Campari bitter
b: Underberg bitter



Cognac / Whiskey
a: Moyet XO Borderies
a: Glenfiddich

b: Camus XO Elegance Cognac
b: Chivas Regal 18 y.o. Blended scotch whisky
b: Glenfiddich Select cask single malt whisky


Liqours
a: Cointreau
a: Bogans's Irish cream

b: Cointreau
b: Amarula Cream liqour



Beer
a: Carlsberg
a: Mikkeller

b: Carlsberg
b: Karhu
b: Asahi
Tycker personligen det framgår rätt bra varför man ger SAS detta betyg, mig veterligen finns det inget annat bolag som har bredden över hela dryckesutbudet på denna nivå. Det finns dock självklart bolag som slår SAS på varje enskild kategori skulle jag gissa på, även om jag personligen håller SAS ölutbud som bäst av alla business/first.

Det har hänt mycket sedan 2017 på SAS så din jämförelse blir lite inaktuell då det är 4 år sedan. Där SAS faller kort i jämförelsen ovan så har de shapeat upp i de flesta kategorier.
 

bnr

Medlem
Hade varit något högre trovärdighet i recensionen om ni hade tagit med egna bilder. Vad jag kan se så är det bara en massa generiska pressbilder från SAS, blir lätt ganska platt då...
 

dashboard

Administrator
Jeg forstår absolutt hva du mener. Samtidig blir våre expert reviews mer forsøk på å skrive omfattende beskrivelse på hvordan det er å oppleve nevnte flygbolag / kabin rent generellt. Ikke på routing nivå, det er det så mange her på forumet som er utrolig dyktige på. Vi vil aldri kunne konkurrere på bilder og det er altså heller ikke hensikten. Da har vi valgt å forsøke ta frem gode bilder som vi synes reflekterer opplevelsen på en bra måte...
 

palmen

Moderator
I Premium ekonomi är de bäst. I Business så tycker jag American och United har haft bättre utbud 2019-2020 med mer än en utvald producent som SAS snöat in på.
Absolut inget fel på deras utbud, men att erbjuda något unikt istället för något massproducerat slår högre i min bok. Antalet producenter spelar mindre roll för mig, kvalitén på den öl och möjlighet att välja olika rankar jag högre.
Det är bara BA som tagit ut svängarna lika mycket enligt mig, och vi vet ju vem som ligger bakom båda de satsningarna.
 

Fredde18

Medlem
Den kändes ganska opersonlig och mer som ett reklaminslag, även om vissa negativa aspekter ta upp. Jag tänkte mig ett resereportage men detta är ju mer en genomgång av vad SAS business innebär. Har ni ens flugit? Denna info ni presenterar kan man själv i princip googla upp på SAS hemsida. Jag föredrar en mer personlig reseberättelse, såsom de flesta som skrivs av medlemmar här på forumet, eller en skildring i ett resemagasin.
Så min feedback blir väl då avsaknad av en personlig verklighetsanpassad touch.
 
Toppen