Senaste nytt

Sökes: Hawaii Feb 2022

ljt

Medlem
Dags att planera första awardresan longhaul. Är sugen på Hawaii och tror bästa värdet då hade varit att flyga första rutten business som awardresa och sedan köpa ekonomibiljetter till slutdestinationen. Har svårt att hitta intressanta alternativ dock. Kan i undantagsfall tänka om ang destinationen om någon har tips på annan resa med bra ”award-värde” samma tidsperiod.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
  2. Var är din destination? Hawaii
  3. När vill/behöver du resa ut? 6 - 11 feb 2022
  4. När vill/behöver du komma hem? 24 feb - 2 mars
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (6 och 9 år)
  7. I vilken kabinklass? Helst Awardresa Business class (aldrig provat) till destination från vilken vi sedan kan köpa ekonomibiljetter till HNL.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga preferenser.
  9. Vad är din budget? (per person) Awardresa
  10. Vad är det viktigaste för dig? Möjligheten att prova Business longhaul.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kanske ett par nätter på mellandestinationen från vilken vi köper ekonomibiljetter till Hawaii.
 

Senator

Moderator
Ett lite snabbt sök visar att Air Canada LHR-YVR har en del dagar med 4x platser på dina datum OCH 4x platser YVR-HNL i Business som är rätt ovanligt.

Mån 7:e februari LHR-YVR AC861
sova över
Tis 8:e februari YVR-HNL AC517

Använd United.com och sök via YVR är mitt tips. Börja med YVR-HNL/OGG-YVR vilka dagar som finns. Sen kolla LHR-YVR-LHR och tillslut ARN-LHR-LHR.
 

MrRob

Medlem
Någon som har förslag på award-resa för tre personer i business från HNL eller OGG till någonstans i Nord- eller Centralamerika i samma tidsspann som ljt letar i? Hittar som bäst economy till SFO för vidare resa i business när jag söker på United vilket vi gärna hade sluppit.
 

palmen

Moderator
Någon som har förslag på award-resa för tre personer i business från HNL eller OGG till någonstans i Nord- eller Centralamerika i samma tidsspann som ljt letar i? Hittar som bäst economy till SFO för vidare resa i business när jag söker på United vilket vi gärna hade sluppit.
Starta en separat tråd med dina önskemål så vi inte blandar i tråden.
Generellt är det dock extremt svårt att få till business från USA fastland till Hawaii och tillbaka.
 

Senator

Moderator
Någon som har förslag på award-resa för tre personer i business från HNL eller OGG till någonstans i Nord- eller Centralamerika i samma tidsspann som ljt letar i? Hittar som bäst economy till SFO för vidare resa i business när jag söker på United vilket vi gärna hade sluppit.

Ja samma som ovan. Börja med Air Canada och deras gateways till Hawaii. Till HNL flyger AC från YYZ med en B788 på torsdagar och lördagar i februari 2022 som går så pass sent på eftermiddagen att ni hinner över från Europa. Den landar 12:20 +1 dag i YYZ på fredagar och söndagar så det är bra med tid till nästa Europakärra.

YVR är det 2x per dag med B737 Max. Avgång 08:35 eller 18:00. Nackdelen är att du bara har AC till/från LHR samt Lufthansa till/från FRA så andel connections till Europa är begränsat. Tyvärr är Calgary (YYC) borta. Det fanns en connection där till HNL innan pandemin.

United är svårt, sällan jag har hittat I-klass till Hawaii. Det är i så fall med wide-body B777 från SFO när jag har hittat det.
 

MrRob

Medlem
Starta en separately tråd med dina önskemål så vi inte blandar i tråden.
Generellt är det dock extremt svårt att få till business från USA fastland till Hawaii och tillbaka.

Eftersom mitt önskemål om hemresa är i princip identiskt med ljt så valde jag att posta här. Samma tidsspann men tre personer istället för fyra. Men ta gärna bort mina inlägg om du anser att det är bättre så startar jag en ny tråd istället.
 

MrRob

Medlem
Ja samma som ovan. Börja med Air Canada och deras gateways till Hawaii. Till HNL flyger AC från YYZ med en B788 på torsdagar och lördagar i februari 2022 som går så pass sent på eftermiddagen att ni hinner över från Europa. Den landar 12:20 +1 dag i YYZ på fredagar och söndagar så det är bra med tid till nästa Europakärra.

YVR är det 2x per dag med B737 Max. Avgång 08:35 eller 18:00. Nackdelen är att du bara har AC till/från LHR samt Lufthansa till/från FRA så andel connections till Europa är begränsat. Tyvärr är Calgary (YYC) borta. Det fanns en connection där till HNL innan pandemin.

United är svårt, sällan jag har hittat I-klass till Hawaii. Det är i så fall med wide-body B777 från SFO när jag har hittat det.

Tack för svaret. Jag har kollat AC från HNL till både YYZ och YVR från den 25/2 till början av mars 2022 utan framgång på Uniteds hemsida. Bör man kolla även på AC's sida? Gissar att det ekar lika tomt där..
 

Senator

Moderator
Tack för svaret. Jag har kollat AC från HNL till både YYZ och YVR från den 25/2 till början av mars 2022 utan framgång på Uniteds hemsida. Bör man kolla även på AC's sida? Gissar att det ekar lika tomt där..

Utmaningen med AC hemsida är att där finns, men bara för egna medlemmar med dynamisk prissättning. Då ser det svårt ut.
 

MrRob

Medlem
Tråkigt men enklast så lutar det åt att välja economy till SFO och sen business vidare därifrån hem.
 
Toppen