erc
Medlem
Efter kvällens familjeråd beslutades om en resa till Disneyland Paris. Bra julklapp till barnen då det börjar bli mer än fullt i leksakslådorna.
Som alla vet ska järn smidas varmt. Vi slog till på allt omedelbart. Hotellen på Disneyland Resort-området lämnar jag därhän (hotell och entré, två nätter, tre dagar, två vuxna, två barn, knappt SEK5000). Men flyget dit blev såklart intressantare att boka.
Som boende i Värmland reser jag helst från OSL. GOT är okej medan ARN blir tredjehandsvalet.
Som så ofta var återigen OSL mest prisvärt. Med flertalet bolag. Trevligt - då resan dit med bil och parkeringen är vettig.
Jag hör till de som aldrig tidigare suttit i att Air France-målat plan. Nu är det dags. Vi flyger AF1275 och landar på CGD kl 0915. Om det blir allmänna kommunikationer till Disneyland eller om det blir hyrbil återstår att besluta om.
Det fanns alternativ, men AF var utan konkurrens mest prisvärda. Vi betalar SEK4427 för två vuxna, en treåring och en en-lap infant.
Nu finns det många funderingar.
Embraer 190. Kul att flyga ny kärra. 2+2-konfigurationen är dock långt från optimal för oss.
Någon som vet hur fullsatta morgonkärrorna från OSL till CDG brukar vara?
Vad är en realistisk estimering av tidsåtgången från ETA till dess att man sitter bakom ratten på en hyrbil?
Under en A-B-resa - finns det orsak att oroa sig för CDG? Man har ju hört skräckhistorier...
Vidare - återkommer givetvis med en Y-rapport av resan!
Som alla vet ska järn smidas varmt. Vi slog till på allt omedelbart. Hotellen på Disneyland Resort-området lämnar jag därhän (hotell och entré, två nätter, tre dagar, två vuxna, två barn, knappt SEK5000). Men flyget dit blev såklart intressantare att boka.
Som boende i Värmland reser jag helst från OSL. GOT är okej medan ARN blir tredjehandsvalet.
Som så ofta var återigen OSL mest prisvärt. Med flertalet bolag. Trevligt - då resan dit med bil och parkeringen är vettig.
Jag hör till de som aldrig tidigare suttit i att Air France-målat plan. Nu är det dags. Vi flyger AF1275 och landar på CGD kl 0915. Om det blir allmänna kommunikationer till Disneyland eller om det blir hyrbil återstår att besluta om.
Det fanns alternativ, men AF var utan konkurrens mest prisvärda. Vi betalar SEK4427 för två vuxna, en treåring och en en-lap infant.
Nu finns det många funderingar.
Embraer 190. Kul att flyga ny kärra. 2+2-konfigurationen är dock långt från optimal för oss.
Någon som vet hur fullsatta morgonkärrorna från OSL till CDG brukar vara?
Vad är en realistisk estimering av tidsåtgången från ETA till dess att man sitter bakom ratten på en hyrbil?
Under en A-B-resa - finns det orsak att oroa sig för CDG? Man har ju hört skräckhistorier...
Vidare - återkommer givetvis med en Y-rapport av resan!