Senaste nytt

Sammanställning av när Star Alliance bolag släpper awards

Rickard_O

Medlem
Intressant datapunkt: Jag bokade en resa till Bangkok i går med 2-4-1 och då var två biljetter i business bokbara i januari nästa år ARN-FRA-BKK med Thai på långa sträckan. Agenten verkade mycket kunnig och sade också att "det ser ut att komma biljetter med Thai för hemresan också men det är lite olika när de släpps".
Ska man lita på det verkligen?
Hen kanske satt med united som sökverktyg och fick upp thaiflighter ;)
 

Tonton

Medlem
Intressant datapunkt: Jag bokade en resa till Bangkok i går med 2-4-1 och då var två biljetter i business bokbara i januari nästa år ARN-FRA-BKK med Thai på långa sträckan. Agenten verkade mycket kunnig och sade också att "det ser ut att komma biljetter med Thai för hemresan också men det är lite olika när de släpps".

Ska man lita på det verkligen?
Hen kanske satt med united som sökverktyg och fick upp thaiflighter ;)

Jag tror (tyvärr) att det är okunskap här. Jag vill minnas att jag har läst att Thai-flighter kommer upp längre fram än 90 dagar när de söker, men att de inte är bokningsbara.
 

Canadien

Medlem
Intressant datapunkt: Jag bokade en resa till Bangkok i går med 2-4-1 och då var två biljetter i business bokbara i januari nästa år ARN-FRA-BKK med Thai på långa sträckan. Agenten verkade mycket kunnig och sade också att "det ser ut att komma biljetter med Thai för hemresan också men det är lite olika när de släpps".
bokade du dem?
 

taxvalp

Medlem
Jag tror (tyvärr) att det är okunskap här. Jag vill minnas att jag har läst att Thai-flighter kommer upp längre fram än 90 dagar när de söker, men att de inte är bokningsbara.

Jag ställe en motfråga och hen vidhöll att den gick att boka. Hemresa med Thai någon vecka senare syntes på något sätt men var dock ej bokbara. Som sagt, agenten verkade ha koll på grejerna men jag har ju ingen bokningsbekräftelse att bygga upp påståendet med. Den aktuella resan var ARN-FRA-BKK 210121 om någon vill kolla.


Jag övervägde att göra det för att ha en bra start att bygga på men voucherångesten gjorde att jag säkrade en resa med Swiss och Austrian i stället.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 18 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Jonas F

Medlem
Jag tror (tyvärr) att det är okunskap här. Jag vill minnas att jag har läst att Thai-flighter kommer upp längre fram än 90 dagar när de söker, men att de inte är bokningsbara.
Agenten jag pratade med här om dagen när jag bokade en resa till just Bangkok nämnde också att Thai dök upp i sökresultatet men det gick enligt honom inte att boka. Han gjorde ett försök också bara för att vara på den säkra sidan, men det gick mycket riktigt inte. Men vem vet, saker kan ju ändras snabbt numera.
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Jag tror (tyvärr) att det är okunskap här. Jag vill minnas att jag har läst att Thai-flighter kommer upp längre fram än 90 dagar när de söker, men att de inte är bokningsbara.
Skulle säga det jag med, utan en bekräftad biljettering tar jag kundtjänst ord på lika mycket allvar som en treåring, hur skickliga dom än låter att dom är.
Man borde bjuda in personal från SAS kundtjänst att spela rappakalja nästa gång, man förlorar troligtvis!
 

Kimmen00

Medlem
Jag har inte bokat men satt och kollade lite random platser i USA (New York, Chicago, Boston mfl) som Lufthansa direktar till men hittade inget på +180 dagar eller däromkring. Det enda som fanns var som du skrev runt 3 månader framåt. Det har väl konstaterats tidigare att Lufthansa har släppt platser antingen vid +180 eller cirka 3-4 månader framåt till oss med Eurobonus. Jag är medlem i Miles & More också, dock med en väldigt blygsam poängsumma som ej går att boka något med. Som inloggad M&M kan jag dock se att det finns award åtminstone för dessa medlemmar på +180 och längre fram.

Som M&M medlem kan man boka runt 350-360 dagar framåt. Inget problem.

Lufthansa släpper ofta 3 mån framåt till EB. Lite olika dock beroende destination och årstid.
 

Fredde18

Medlem
Som M&M medlem kan man boka runt 350-360 dagar framåt. Inget problem.
Jo, det har jag koll på. Men nu när jag och några till här upplevt att det varit svårt med LH på just 180 dagar och bara hittat närmre inpå avresa, ville jag bara kolla om det överhuvudtaget fanns någon typ av award-platser på dessa flyg. Man vet ju inte i dessa tider, vad bolagen hittar på.
 

Oliver Khan

Medlem
Är det fortfarande 3 månader i förväg som LH släpper sina business awards till eurobonus?
Hur långt i förväg släpper AC numera? .. Söker resa till Calgary sep 2023 men vet inte när jag bör hänga på låset?
 

Snafidafi

Medlem
Noterar att Thai 90 dagar för business inte gäller längre som det även pratades om tidigare i tråden. Bokade tidigare business på hemresan ca 120 dagar bort, en resa i november. Dock inte hittat några business på ditresan, oklart hur de släpps, någon som vet mer?
 
Toppen