Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Koh Samui vintern 21/22

Hej,

Jag har snöat in mig på Conrad Koh Samui och tänkte försöka sticka iväg nästa vinter. Nån gång i December-januari. Är medveten om att *A inte flyger till Koh Samui så är beredd på att köra award till BKK, SIN eller dyl och casha biljetter i eco med annat bolag t/r sista vägen. Söker alltså primärt hjälp att hitta schyssta award-biljetter till en hub i Asien där det finns möjlighet att flyga vidare direkt till Koh Samui.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  • Var är din destination? Koh Samui (USM)
  • När vill/behöver du resa ut?
    • Mellan december 2021 och januari 2022
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 7 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business / First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (totalt): 180k EB + 1x 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra produkt i business alt. first. Inte allt för tight med tid i och med separata bokningar. Kan tänka mig att endast köra award på utresan om möjlighet till first finns, och sen betala biljetter för hemresa.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej.
 

Canadien

Medlem
Dina poäng räcker inte till den nya zonen SAS infört. Så Singapore går bort som hubb. Det är 210k poäng till nedanstående

Maritime Southeast Asia Brunei, Guam, Indonesia, Malaysia, Papua New Guinea, the Philippines, Singapore
 

taxvalp

Medlem
Jag har just preliminärbokat en närmast identisk resa fast i januari. Det finns en del platser med Swiss och Austrian till/från Bangkok under januari (har dock ej kollat december) så med lite flexibilitet är det ganska enkelt. Med rätt agent så kan du be dem söka på några olika datum. Intressant nog gick det också att boka med Thai i business från Frankfurt, 21/1 fanns det två stolar när jag talade med dem i förmiddags. Dock hade Thai inte släppt några platser för hemresa i business än.

Ska du bo med poäng på Conrad KS?
 
Jag har just preliminärbokat en närmast identisk resa fast i januari. Det finns en del platser med Swiss och Austrian till/från Bangkok under januari (har dock ej kollat december) så med lite flexibilitet är det ganska enkelt. Med rätt agent så kan du be dem söka på några olika datum. Intressant nog gick det också att boka med Thai i business från Frankfurt, 21/1 fanns det två stolar när jag talade med dem i förmiddags. Dock hade Thai inte släppt några platser för hemresa i business än.

Ska du bo med poäng på Conrad KS?
Flyger du från ZRH eller VIE? Vilket bolag har du bokat med från BKK, om du nu har bokat det leg:et?

Otippat att TG släppt platser. Brukar väl släppas kring dag 180? Hur som helst är det väl a330 och då lämnar väl business-produkten en del att önska.

Gällande Conrad så blir det att casha boendet, rätt överkomliga priser. Tänker att det blir lite HH-poäng som sedan kan användas till Conrad Maldiverna.
 

taxvalp

Medlem
Flyger du från ZRH eller VIE? Vilket bolag har du bokat med från BKK, om du nu har bokat det leg:et?

Otippat att TG släppt platser. Brukar väl släppas kring dag 180? Hur som helst är det väl a330 och då lämnar väl business-produkten en del att önska.

Gällande Conrad så blir det att casha boendet, rätt överkomliga priser. Tänker att det blir lite HH-poäng som sedan kan användas till Conrad Maldiverna.

Flyger ZRH-BKK ut och sedan hem VIE-BKK. Har i ärlighetens namn inte kollat på anslutningsflyg till Koh Samui än, det känns lite väl tidigt. Tänker mig en natt i Bangkok och sedan hemresa från KS samma dag som hemflyget då avgången är nära midnatt från BKK. Men mycket kan ju hända de kommande tio månaderna...

Planen är att ta boendet med poäng, inte minst eftersom det ger flexibilitet, och om det kommer en bra kampanj när det närmar sig går det ju att ändra till cash.
 

Senator

Moderator
En väg hem i First lär k
Awards till USM är enormt sällsynta, du kommer att ha det lättare att hitta First säten.

Jag skulle vilja hävda att "sällsynt" är dagens underdrift ;) Det finns inga Star Alliance bolag som flyger till USM längre.

Som det skrivs ovan @Herr Sjödin så har SAS nya geografikunskaper och drar ett sträck söder om Thailand :D Jag hade fokuserat på att hitta något till BKK sen cash vidare till USM. Sen är just BKK en destination som jag ibland struntat i poäng eftersom det går att ta sig dit för 14.000kr i business. Qatar ligger runt dessa priser, Swiss skall ha runt 17.000kr. Du kan också boka Qatar genomgående till USM med Bangkok Airways för 16.000kr.

Med tanke på viljan att använda cash, kanske vänta och se om det kommer något 2-for-1 erbjudande från Swiss/Lufthansa som passar?
 

JacobGBG

Medlem
En väg hem i First lär k


Jag skulle vilja hävda att "sällsynt" är dagens underdrift ;) Det finns inga Star Alliance bolag som flyger till USM längre.

Där ser man, flög på award till USM med Thai 2017 då Thai lyckades hålla kvar två avgångar men det har nog hänt lite sedan dess...
 

apknug

Medlem
Där ser man, flög på award till USM med Thai 2017 då Thai lyckades hålla kvar två avgångar men det har nog hänt lite sedan dess...
Mmm Thai har nog, tyvärr, abdikerat från Bangkok airways privatägda flygplats på ön. Mycket "politik" där.....

Vore kul om air Asia eller så drog igång flyg dit.
 
Bumpar denna tråd. Har bokat ARN - ZRH - SIN 211226 och SIN - MUC - ARN 220103. Men verkar svårt att hitta direktflyg från SIN till USM.

Verkar vara omöjligt att hitta award till BKK.

Tips uppskattas
 
Toppen