Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Senator

Moderator
Fick mail igår om att min ARN-MIA-ARN 2-4-1 med Swiss återigen blivit ändrad. Den här gången hade man helt enkelt cancelerat första sträckan ARN-ZRH utan att boka något alternativ.
Innan jag ringde "Nya Tallinn" så kollade jag att flighten fortfarande fanns på Swiss hemsida och det gjorde den. Efter ett par minuters väntan kom jag fram till en oengagerad agent som sa att Swiss helt enkelt bokat av första sträckan för att dom förmodligen vill sälja den för pengar istället, man kan väl säga att jag blev minst sagt häpen. På min fråga om att en bekräftad bonusbiljett egentligen inte alls är bekräftad så sa han att det är så när det gäller Swiss. På min nästa fråga om Swiss då kan boka av min hemresa medans jag är i USA så sa han det kan också hända.
Måste säga att jag aldrig hört något liknande och knöt handen hårt i fickan för att inte bli otrevlig, jag frågade då agenten vad han han hade för förslag på att lösa detta, han sa att han hade ingen aning eftersom han inte kunde titta i Swiss system. Då kastade jag ur mig frågan om det inte går något SAS plan samma dag, jovisst sa han. Går det att boka det frågade jag, javisst sa han. Kan du då boka det sa jag, javisst sa han. En timme senare kom nya biljetten, intressant nog är att avgifterna nu blev 1200kr/pers istället för 1600 som tidigare.
Undrar vad som skulle hända med avgiften om jag försöker ändra ZRH-ARN till SAS också...men inte en chans att jag försöker peta i bokningen en gång till om det inte behövs.

Förlåt mig men teorin att Swiss skulle avboka dig för att låta platser gå tillbaka till revenue-inventory låter helt befängt. Man får verkligen säga vad som helst i kundtjänst ;) "Jag vet inte" är alltid ett godkänt svar. Nej, Swiss kommer inte boka av dig medan du är i USA av den anledning. Men räkna med ändringar i tidtabeller framöver. Jag förstår om resenärer blir nervösa med den typ av felaktigheter.

Swiss och resten av Lufthansagruppen har gjort massor av uppdateringar till S21 och W21-22. Det logiska är att en körning först ställer in en flight för att senare återställa denna, byta flightnummer och/eller avgångstid.

Personligen väljer jag Swiss till ZRH 11 av 10 gånger om jag kan. Ganska lång flight som man inte vill sitta i en full SAS Plus kabin. Jag skulle inte byta till SAS pga hörsägen från denna lite vilsna grupp av medarbetare.
 

011430121

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan, idag bokade en kollega samma resa och han fick betala 375 kr mindre.
Kontaktade SAS "Tallinn" idag och den mycket trevliga kvinnliga medarbetaren noterade att jag hade fått betala för någon typ av telefontjänst som jag inte skulle betala hon kommer att kreditera beloppet.

Jag är lite slarvig och kollar aldrig vad det står på bokningen, tar förgivet att alla är lika duktig som mig och gör inga fel!

När vi skulle av sluta samtalet fick jag nästan hjärtinfarkt, hon sa jag annullerar din bokning och bokar om den på nytt, frågade om inte award platserna kunde försvinna, nej sa hon.
Vi får avvakta och se vad som händer.

Visa bifogad bild 117202
Ett tipps kolla era Service Fee avgifter.
Kom en ny bokningsbekräftelse och nu var hela Service Fee 0kr, inga 375kr på kontot ännu fast det har gått 4 dagar
 

Davvelavve

Medlem
Ringde nyss och han sökta ben för ben åt mig, en trevlig kille jag nog pratat med innan. Tyvärr kunde han bara se ekonomi trots att jag sett biz på både united saver och air canada. Man undrar ju lite om och varför det skiljer sig i tillgängliga resor för star Alliance. Hoppas SAS öppnar sitt egna verktyg snart så man kan söka själv.
 

Mr Basic

Medlem
På min fråga om att en bekräftad bonusbiljett egentligen inte alls är bekräftad så sa han att det är så när det gäller Swiss. På min nästa fråga om Swiss då kan boka av min hemresa medans jag är i USA så sa han det kan också hända.
Jag borde egentligen inte läsa den här tråden, inte bra för blodtrycket. :mad: Snart måste väl vansinnet ta slut!? De här tratthattarna slänger ju ur sig påhitt, gissningar och rena felaktigheter.

teorin att Swiss skulle avboka dig för att låta platser gå tillbaka till revenue-inventory låter helt befängt.
Det inte bara låter befängt, det är befängt!
 

Tveket

Medlem
Fan. Ser nu att mina biljetter försvunnit eftersom SAS inte biljetterat dem trots två påminnelser (inte hela resan bara den biten som jag ändrat) . Riktigt surt

Ta det lugnt! Har hänt även mig de senaste gångerna jag gjort ombokning av befintliga bokningar att de nya benen försvunnit från bokningen. Ring in på måndag. Min gissning är dock att det "går till sig" under måndag förmiddag och att din biljetter blir utställda :)
 

Bryant

Medlem
Ta det lugnt! Har hänt även mig de senaste gångerna jag gjort ombokning av befintliga bokningar att de nya benen försvunnit från bokningen. Ring in på måndag. Min gissning är dock att det "går till sig" under måndag förmiddag och att din biljetter blir utställda :)
Jag är tyvärr inte lika säker. Men såklart ringer jag på måndag.
 
Toppen