Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

richard87

Medlem
Om någon vill söka liknande rutter så modifiera nedan ITA-sökning

Screenshot 2021-03-16 at 22.42.55.png
 

MrRob

Medlem
Hur får du det till 30k poäng? Ej räknat EBG så får jag det till 750p (klass A) x6 (legs) x4 (kampanj) = 18k

Jag får också det till 18000 EB-poäng (4500 poäng x4) via SAS hemsida. Säkert mer poäng om man bokar separata segment men till en högre kostnad också. Men vi bägge kanske missat någonting :)

Edit: Plus eventuell EBG/EBD-bonus.
 
Last edited:

Jim_

Medlem
Hur tolkar ni informationen nedan som finns på SAS hemsida kring vilka poäng man få under kampanjen:
Du får Baspoäng som vanligt. I tillägg till Baspoängen får du tre gånger så många Statuspoäng. Det innebär att om den normala poängförtjänsten för din SAS-biljett är 500 Baspoäng kommer du att få 500 Baspoäng och 1 500 Statuspoäng. Det är totalt 2 000 poäng närmare upprätthållande av din nivå eller uppgradering till nästa nivå.

Jag tolkar det som att det är 3X Statuspoäng och inte 4X som man kanske tolkar det från rubriken. Eller har jag missat nåt här?
 

mischadee

Medlem
Hur tolkar ni informationen nedan som finns på SAS hemsida kring vilka poäng man få under kampanjen:
Du får Baspoäng som vanligt. I tillägg till Baspoängen får du tre gånger så många Statuspoäng. Det innebär att om den normala poängförtjänsten för din SAS-biljett är 500 Baspoäng kommer du att få 500 Baspoäng och 1 500 Statuspoäng. Det är totalt 2 000 poäng närmare upprätthållande av din nivå eller uppgradering till nästa nivå.

Jag tolkar det som att det är 3X Statuspoäng och inte 4X som man kanske tolkar det från rubriken. Eller har jag missat nåt här?

Både baspoäng och statuspoäng räknas mot din status. Däremot kan du inte använda ststuspoängen för att boka resor eller annat. Därav blir det totlat x 4 poäng som används mot statusintjäning.
 
Toppen