Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Tongen2

Medlem
Nej, dock behövs det som sagt bara 22.5 (23) segment för EBD (från noll).

I det här fallet så bokade jag faktiskt en "revenue" biljett för poäng, då skillnaden var så liten (6600p vs 6000 plus ca 290kr I avgifter), i pengar kostade biljetten 759.
Menar du att du köpte en poäng+pengar för 6600 poäng+skatter? Och att en poängbiljett kostar 6000 poäng? Enkel väg det är jag med på
Men 6600 poäng lät billigt! :eek:
Jag har också kikat på det där, men gräver mig för att boka då det är 600 kr i avgift för att boka av, om nåt skulle hända att jag inte kan åka. Då blev det plötsligt en "dyr" affär :p
 

Börling

Medlem
Hej, intressant tråd. Jag skulle behöva 28000 poäng för att nå diamond. Jag utgår från GOT, kan inte åka på ungdomsbiljett. Något förslag på vad jag skall välja. Kanske 4 enkelbiljetter i plus GOT-ARN-VBY, VBY-ARN-GOT. Eller finns det något smartare sätt som jag inte kommit på. Är flexibel med datum men helst utan övernattning....
 

Skogi

Medlem
Hej, intressant tråd. Jag skulle behöva 28000 poäng för att nå diamond. Jag utgår från GOT, kan inte åka på ungdomsbiljett. Något förslag på vad jag skall välja. Kanske 4 enkelbiljetter i plus GOT-ARN-VBY, VBY-ARN-GOT. Eller finns det något smartare sätt som jag inte kommit på. Är flexibel med datum men helst utan övernattning....
GOT-ARN-CPH 2 T&R i plus samma dag inklusive kostnad för test blir det dryga 1500-2000 kr billigare än GOT-ARN-VBY och ger 29000 poäng. Är dock ingenting jag rekommenderar med tanke på vad [mention]M.K [/mention] skrev tidigare i tråden.

Men skulle det vara så att Danmark öppnar upp lite mer framåt sommaren så kanske man iallafall kan överväga alternativt.

Edit: [mention]Canadien [/mention]kom med ett betydligt bättre förslag.
 

Canadien

Medlem
Hej, intressant tråd. Jag skulle behöva 28000 poäng för att nå diamond. Jag utgår från GOT, kan inte åka på ungdomsbiljett. Något förslag på vad jag skall välja. Kanske 4 enkelbiljetter i plus GOT-ARN-VBY, VBY-ARN-GOT. Eller finns det något smartare sätt som jag inte kommit på. Är flexibel med datum men helst utan övernattning....

Om du kan lösa PCR eller vad som behövs så skulle GOT-ARN-OSL-BCN t o r ge ca 28k poäng för ca 2.800:-

T ex 11 maj med vändande plan på BCN


Eller kanske lite mindre. Blev 22500p för ARN-OSL-BCN t o r. 2836:-
 

ilon

Medlem
Menar du att du köpte en poäng+pengar för 6600 poäng+skatter? Och att en poängbiljett kostar 6000 poäng? Enkel väg det är jag med på
Men 6600 poäng lät billigt! :eek:
Jag har också kikat på det där, men gräver mig för att boka då det är 600 kr i avgift för att boka av, om nåt skulle hända att jag inte kan åka. Då blev det plötsligt en "dyr" affär :p
Jag var kanske lite sparsam med detaljer i första inlägget, så här kommer det.

Ett segment bokades som en "revenue" biljett (dvs, inte en award-bokning, och inte som "poäng + pengar").
Dock så var (och är) prisskillnaden på en "revenue" och en "award" (med fly-premium) endast 663 poäng för tillfället.
Skatter och avgifter blir marginellt högre på en revenue kontra award: 237 vs 267 SEK. Screenshot from 2021-03-15 14-36-50.png
 

Tongen2

Medlem
Jag var kanske lite sparsam med detaljer i första inlägget, så här kommer det.

Ett segment bokades som en "revenue" biljett (dvs, inte en award-bokning, och inte som "poäng + pengar").
Dock så var (och är) prisskillnaden på en "revenue" och en "award" (med fly-premium) endast 663 poäng för tillfället.
Skatter och avgifter blir marginellt högre på en revenue kontra award: 237 vs 267 SEK. Visa bifogad bild 117204
Aaah! Jag misstänker att du är Diamond redan? För jag som "vanlig" EBG betalar 8566 poäng på samma resa nämligen. Därför jag inte fick ihop din kalkyl ;)

Tack, då är jag med!
 
Nu har jag använt inledande delen av lunchen till att boka 3st segment-runs GOT-ARN-VBY t&r.
Bokningarna delades upp i två delar; GOT-ARN-VBY samt VBT-ARN-GOT för att kunna nyttja vändande plan VBY-ARN.
Jag hade kunnat spara någon krona och kortat väntetiderna på ARN genom att boka ARN-GOT t&r + ARN-VBY t&r men jag såg en fördel med att ha utresan respektive hemresan i sammanhängande biljett. Bokningarna ger mig marginal för att hinna hem till GOT även om jag motförmodan skulle behöva ta eftermiddagsflyget VBY-ARN.
Jag hade två SAS vouchers från tidigare avbokningar som täckte dessa tre segment-runs.

En liten tanke från min sida är att om CPH öppnar upp så kommer jag gå för Diamond då det finns riktigt bra priser på GOT-ARN-CPH t&r under kampanj-perioden.
Snyggt! Har även jag bokat liknande segment i maj (3 runs) men med utgång från ARN, så
ARN-GOT
GOT-ARN-VBY
VBY-ARN.
Aldrig flugit till VBY tidigare så kommer även göra en provtur ARN-VBY samt VBY-ARN med vändande flyg för att se hur säkerthetsdelen fungerar.
 

GOTBound

Medlem
Snyggt! Har även jag bokat liknande segment i maj (3 runs) men med utgång från ARN, så
ARN-GOT
GOT-ARN-VBY
VBY-ARN.
Aldrig flugit till VBY tidigare så kommer även göra en provtur ARN-VBY samt VBY-ARN med vändande flyg för att se hur säkerthetsdelen fungerar.

Jag har förhoppningar på @Skogi löser detta i kontakten med Swedavia, en speciell "BC" fålla inom det sterila området airside direkt till avgångshallen ;). Skämt åsido så är det min enda farhåga inför mina segments run att det i Covid tider skulle ställa till det med vändande flygplan.
 

Sebbeh

Medlem
Hur tänker ni om det händer att SAS avbokar ett flyg i mitten av dagen och då inte kan positionera sig för returen.

Vad är det för avbokningsregler som gäller nu inrikes? För jag uppfattar det som att man då får vaska returen och hoppas på att få tillgodoräkna den eventuella inställda flighten.

(edit): jag kom på mig själv direkt jag skrivit att då ställa ju returen också eftersom det inte finns något flyg att flyga tillbaka.. Gäller detta även för göteborg?
 
Någon som flugit till/från Skellefteå (SFT)?
Hur funkar det med vändande plan? Några problem?

Ska även köra Visby. Efter vad jag läst så verkar inte det vara några problem.
Förutom någon farhåga om att säkerhetskontrollen kan vara stängd.
Om vi spekulerar, vad tror vi egentligen om risken för det?
 
Toppen