Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Big Birger

Medlem
Visst har de cabbar, men de kanske inte går att boka med den rabattkod/på den sida du testade
därför ser du inga.

Testa här i stället
Save on Convertible Rental | Avis Rent a Car
(vad som är bäst rabattkod där har jag däremot ingen aning om)
Aha!

Kollade in den sidan, men kunde inte logga in med mitt användarnamn och lösenord som fungerar på avis.se. Och AWD-numret accepterades inte + ett svagt minne av en varningsklocka om att boka via amerikanska sajter pga att försäkringar inte alltid är med som de borde vara. Tittar nog på andra alternativ, eller väntar på att Holidayautos fixar sin Amex-betalning.
 
Jag planerar en trip till Los Angeles i juni, och då behöver jag boka mig en hyrbil. En cab. :)

Hittar ingen cab via Avis, och tänkte att jag bokar en bil via Holidayautos så länge. Det är ändå avbokningsbart osv. Men vid betalning med American Express får jag ett felmeddelande som säger att jag måste öppna mitt kort för internationella on-line köp?!

Pratade precis med American Express som säger att det sedan årsskiftet är nya EU-regler, och att Holidayaotos inte har stöd för "Safe key". Därmed går det inte att betala med Amex hos dem just nu. Holidayautos säger att det går utmärkt att betala med Amex. Suck.

Jag kan i alla fall inte betala med Amex på Holidayautos, och får hitta en annan lösning. Eller vänta. Det är ingen panik.
Om dom erbjuder betala på plats, så välj det, använd ett MC som ”garanti” online och betala sedan med AMEX på plats.
 

Homer

Medlem
Aha!

Kollade in den sidan, men kunde inte logga in med mitt användarnamn och lösenord som fungerar på avis.se. Och AWD-numret accepterades inte + ett svagt minne av en varningsklocka om att boka via amerikanska sajter pga att försäkringar inte alltid är med som de borde vara. Tittar nog på andra alternativ, eller väntar på att Holidayautos fixar sin Amex-betalning.


Det är country of residence och/eller rabattkod/AWD som avgör sånt

Om jag med svensk adress skriver in SAS Guld/Diamond AWD E114500 här Car Rentals from Avis, Book Online Now & Save | Avis Car Rental | Avis Rent a Car
så visas Convertible för LAX och det står tydligt under protections and coverage att ALI och LDW är included

"Certain extras are included or discounted due to your provided AWD number."
 

Homer

Medlem
Aha!

Kollade in den sidan, men kunde inte logga in med mitt användarnamn och lösenord som fungerar på avis.se. .

Det räcker med att skriva in efternamn och Wizzard nummer, när du gjort bokningen kan du se den på ditt konto på avis.se

upload_2021-1-7_11-40-10.png





upload_2021-1-7_11-44-27.png





upload_2021-1-7_11-45-15.png
 

Big Birger

Medlem
Testar att ange AWD-numret + efternamn, men får felmeddelandet:
upload_2021-1-7_14-40-34.png


Har SAS Gold-status, och har bokat bilar tidigare utan bekymmer. Märkligt.
 

eddo

Medlem
Har Willys slutat ta amex? Handlade igår och de hade nya kortterminaler i den butiken jag besökte. Försökte först blippa, slog in kod men fick "betalningen misslyckades". Satte då in kortet och fick slå in min kod på nytt. Denna gång fick jag "medges ej". Upptäckte dock att summan reserverats på kortet. Antar att reservationen kommer släppas men konstigt att de kan reservera pengar om det är så att de inte tar amex, eller? Hoppas på att det bara var något tillfälligt fel, alla willysbutiker jag besökt tidigare (och även denna) har tagit amex.
 

Davvelavve

Medlem
Lilla Coop i Varberg (fd netto) tar ej Amex, trots att det är stora skyltar med bl.a Amex på loggan bredvid kortterminalen. Frågade en i personalen som sa vi tar inte amex, så pekade jag på skylten, hon tyckte det var konstigt...
 

Ilmu90

Medlem
Har Willys slutat ta amex? Handlade igår och de hade nya kortterminaler i den butiken jag besökte. Försökte först blippa, slog in kod men fick "betalningen misslyckades". Satte då in kortet och fick slå in min kod på nytt. Denna gång fick jag "medges ej". Upptäckte dock att summan reserverats på kortet. Antar att reservationen kommer släppas men konstigt att de kan reservera pengar om det är så att de inte tar amex, eller? Hoppas på att det bara var något tillfälligt fel, alla willysbutiker jag besökt tidigare (och även denna) har tagit amex.
Willys i Lund tar Amex. Funkade när jag testade igår.
 
Toppen