Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

sbbn017

Medlem
e6f7a9c03fdc85e8cd37c1c3e1749b6b.jpg

Så snyggt och smidigt. När kommer betan? ;)
 

aruba1

Medlem
Citerar mig själv. Inget från SAS efter 24 timmar.
När jag ändrade vår resa en lördag för två veckor sedan biljetterades inte bokningen direkt. Resan skulle utföras med Turkish och United. På måndag morgon avbokade TK mina flighter. Ringde in direkt på morgonen. Agenten kunde lägga tillbaka båda TK flighter och sa att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev inte fallet. Mellan måndag och tisdag natt avbokade United sin flight. Ringde igen på tisdag morgon. Agenten lade tillbaka United flighten och lovade att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev det också. Fick mail med nya ticket nummer efter lunch.
 

Johan Gott

Medlem
När jag ändrade vår resa en lördag för två veckor sedan biljetterades inte bokningen direkt. Resan skulle utföras med Turkish och United. På måndag morgon avbokade TK mina flighter. Ringde in direkt på morgonen. Agenten kunde lägga tillbaka båda TK flighter och sa att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev inte fallet. Mellan måndag och tisdag natt avbokade United sin flight. Ringde igen på tisdag morgon. Agenten lade tillbaka United flighten och lovade att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev det också. Fick mail med nya ticket nummer efter lunch.

Händelserik bokning. Fram och tillbaka.
 

Mr Basic

Medlem
När jag ändrade vår resa en lördag för två veckor sedan biljetterades inte bokningen direkt. Resan skulle utföras med Turkish och United. På måndag morgon avbokade TK mina flighter. Ringde in direkt på morgonen. Agenten kunde lägga tillbaka båda TK flighter och sa att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev inte fallet. Mellan måndag och tisdag natt avbokade United sin flight. Ringde igen på tisdag morgon. Agenten lade tillbaka United flighten och lovade att biljetterna skulle skrivas under dagen. Så blev det också. Fick mail med nya ticket nummer efter lunch.
Ja, det är ju detta som oroar. :confused:
 

falling

Medlem
Nu tror jag de flesta här har koll på sina poäng, men glöm inte kolla att de drar rätt antal. Bokade 4 pers med 2 st 2-4-1 till DXB. En voucher från mitt konto och en från sambons (gemensam poängpool så klart). Allt gick bra, biljetter kom och inga problem. Var inne i SAS appen och fick en känsla av att saldot var lite väl lågt. De hade dragit 105' för ena bokningen, men den från min sambos konto syntes inte. Kollade saldot i hennes app och där hade det dragits 157500 poäng.

Ringde bokningen och förklarade lugnt att det nog blivit en miss där. Fick till svar att det såg konstigt ut och hen försvann några minuter. 105' var för mig och sambon och 157' var för barnen med rabatt. Det skulle kosta över 200' annars fick jag veta. Jag förklarade det orimliga i att barnen skulle vara dyrare och att eftersom det var en Star Alliance award så räknas de som vuxna poängmässigt och någon rabatt inte var aktuell. Hen höll med mig men så var det enligt EB supporten. Jag tog ett djupt andetag och tackade och ringde vanliga kundtjänsten istället.

Förklarade för en lite korthuggen medarbetare problemet och att jag blivit hänvisad dit. En viss resignation hördes när hen knappade. "Så, nu är det klart". Efter samtalet så såg saldot rätt ut.

Kontentan är points sharing, två vouchers från olika konton kan tydligen bli problem och det syns inte på huvudkontot vilken summa som dras från andra kontot.
 

Mikael S

Medlem
Ringde idag och försökte boka biljetter.
Han knappade in och sa nej efter 2-3 sekunder.

jag sa att jag såg biljetterna på United etc men han sa att han var 100% säker på att de inte fanns.

La på och ringde upp igen. Nästa person frågade vilka flighter jag sett, och så knappade han in det hela, om 5 min senare var det bokat.

lite synd att kvaliten varierar så.

Det som ingen lyckats lösa ännu är när jag flyttade fram en annan resa, och där emellan fyllde min dotter 12. Det missades och jag ringde upp direkt efter 5 min och påpekade detta.
Detta har man hållit på med i 2 månader nu utan att lyckas lösa.
Skiljer 70kr i skatter.
 
Toppen