Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

DeWi

Medlem
Även LLA så kommer man in i avgångshall så där går det bra med vändande, dock var det Januari innan Covid-19 dök upp jag åkte senast
 

Greger

Medlem
Jag har redan 20.000 från Amex och 12000 från Mastercard men behöver 13000 poäng till för guld.

Har haft EBG 7 år i rad och tänker inte missa life nu pga Covid

Vad är billigaste resan för att komma upp till detta? Jag utgår från mmx/cph

PS! Har till sista maj på mig

Jag har kvalificeringsperiod 2021-01-01 – 2021-12-31 och för närvarande förlängt EBG till 2022-03-31. Kommer också att ha 32000 statuspoäng från mina kreditkort över året. Får alltså de 25% extra poängen med då jag har status, och vill fortsätta samla LTG.

Utgår från ARN och besöker gärna UME. Tips på smart/billig lösning vore trevligt!

EDIT: Att flyga till UME är inget krav. Prioritet på smart/billigt.
 

Sebbeh

Medlem
När jag flög till Luleå i höstas så anlände vi i avgångshallen. Kiruna så måste du genom säkerhetskontroll. Den är ganska seg så timar du en dålig dag så kan det vara ganska lång kö. Men det är bara SAS som flyger kiruna för tillfället så dom flesta borde ju vara i avgångshallen när man landar. Men som sagt det var fullsmetat i både innan och efter säkerhetskontrollen senast jag åkte från Kiruna för en vecka sen. Många kom sent.
 

JacobGBG

Medlem
För oss som "bara" är silver just nu via AMEX elite så känns det som att poängkvalificering är mer realistisk än segments: 6250p vs. 12 legs.
 

JKS

Medlem
Hur går jag tillväga för att lägga in ”extra” segment på resa inrikes/utrikes? Kan jag ex boka CPH-GOT-ARN via SAS hemsida?
 
Någon som har tips på bra slinga en vardag från ARN? Flest segments per dag.

funkar det att boka poäng+pengar?
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Någon som har tips på bra slinga en vardag från ARN? Flest segments per dag
Exemplet som [mention]TheTravelGuy [/mention]nämner ovan tycker iallafall jag är bra.

Annars har du, om du verkligen är ute efter flest segment per dag.. ARN-RNB-ARN-VBY

Totalt 9 segment på en dag om du är villig att ta en övernattning i Ronneby, först då snackar vi sus!!
 
Toppen