Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Hotell: Quality Hotel Globe Stockholm
När: Check-in mars -21
Bokat: standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Återigen uppgradering direkt i appen någon dag innan check-in.

Enligt receptionen cirka 34% beläggning, sorgligt men verkar ju ändå vara något av en ökning mot tidigare.
 

John Rambo

Medlem
Hotell: Nordic Light hotel
När: Mars -21
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Platinum

Kortare vistelse, tredje på kort tid här; så hoppades på ännu bättre upgrade. De verkar hålla sig till standard upgrade med 1 nivå vid bokning, samma på alla vistelser.
Blir således inte här mer på ett tag nu - jagar vidare efter bästa ”bang for the buck”. I övrigt fantastiskt hotel, fräscht, fint utbud etc. Restaurang Lycke är fortsatt stängd utom Tors-Lör, vouchern funkar således till alkohol..
 

John Rambo

Medlem
Hotell: At Six
När: Mars -21 2nätter
Bokat: Deluxe
Fick: Suite
Status: Platinum

Galet bra upgrade - bokade deluxe, fick vid rooming en junior suite och vid incheck så bjöd man till med en standard suite (inget trugande..) 4300kr/natt skulle det kosta utan upgrade, jag betalade under 1500... Detta är jag sååå värd :)
 
Last edited:

John Rambo

Medlem
Hotell: Frösö Park Östersund
När: Mars -21 3nätter
Bokat: moderate
Fick: Superior
Status: Platinum

Ännu en fin upgrade; 2 steg.
Härligt hotel likaså, fräschare än förväntat.
SPA 2 för 1(platinum förmån) gäller förstås och man betalar endast 1gång(á 250kr) för tillträde under hela vistelsen.
Min sista x3 poängbokning, så nu behövs snart en ny kampanj..
 

Attachments

  • 9F46DB74-1C84-4229-85C8-379B7747ABA5.jpeg
    9F46DB74-1C84-4229-85C8-379B7747ABA5.jpeg
    56,6 KB · Visningar: 130

Olle K

Medlem
Hotell: Clarion Collection Viktoria Jönköping
När: Check-in 22 feb 1 natt
Bokat: standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum men efter flera problem med rum och badrum fick vi en svit, därav dubbel uppgradering. Superior rum är samma storlek som standard rum och annars inte så stor skillnad förutom tekokare och morgonrock.
Status: Gold

Ingen uppgradering i appen. Ny receptionist så fick fråga om uppgraderingen. God middag.
 

Olle K

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Sea U Helsingborg
När: Check-in 18 feb
Bokat: deluxe rum
Fick: Deluxe rum, enligt hemsidan finns inget bättre rum. Hade lite önskemål om rummet i förväg som vi fick ”i stället” för uppgradering kan man säga. Rummet är bra, fina möbler och härlig utsikt med balkong.
Status: Gold

Restaurangen fullbokad första veckan såg det ut som. Bra med plats vid frukost. De visste inget om gratis kaffet som medlem kan få men slutade med att jag kunde beställa valfri varm dryck i baren. Ingen late checkout var en besvikelse.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Västerås
När: 27/3, 1 natt
Bokat: Moderate dubbelrum
Fick: Superior
Status: Guld
Blev samma rum som sist eftersom jag hade hunden med mig. Men den här gången sa receptionisten att jag hade fått en uppgradering. Troligen hade jag fått en uppgradering förra gången i februari då också. :)
 
Toppen