Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

gneken

Medlem
Hm?
01bf6fdefede1f9d4764eb09d5d8e63f.jpg
Det där verkar vara första generationen av QC35
QC35II är 1989

3164886e3d0bd47f53b5027890b8c168.png
 

Fredde18

Medlem
Kikar på Sony xm3 som Elgiganten nu kör för 2000kr. Förutom att lyssna på musik och nyttja som ”brus-dödare”, har någon använt dem för att via datorn (pc) deltaga i möte/föreläsning, zoom etc, och nyttja både ljud och tal?
 

gneken

Medlem
Kikar på Sony xm3 som Elgiganten nu kör för 2000kr. Förutom att lyssna på musik och nyttja som ”brus-dödare”, har någon använt dem för att via datorn (pc) deltaga i möte/föreläsning, zoom etc, och nyttja både ljud och tal?
Mikrofonen på XM3 är ingen höjdare, de är ännu sämre ihop med en PC
 

sbbn017

Medlem
Jag funderar på att komplettera mina Sony WH-1000XM2 med ett par WF-1000XM3. Som glasögonbärare så kan det bli obekvämt med over ear lurar efter ett tag och då skulle det vara perfekt att byta till ett par in ear.

Jag vill dock kunna använda in ear lurarna tillsammans med IFE:n på flyget men jag är inte säker på om det går. Kan man köpa en bluetoothsändare och koppla in den i IFE:n på flyget (koppla in i 3.5mm-uttaget) och sen koppla ihop bluetoothsändaren med in ear lurarna? Någon som har testat?
 
Jag funderar på att komplettera mina Sony WH-1000XM2 med ett par WF-1000XM3. Som glasögonbärare så kan det bli obekvämt med over ear lurar efter ett tag och då skulle det vara perfekt att byta till ett par in ear.
Använda sådana i ett halvår, men var aldrig riktigt nöjd med dem. Upplevde bra ljudkvalité, men de:
1) Satt inte lika bra som mina gamla airpods
2) Asken är stor nog att den inte ligger helt bekvämt i jeansfickorna, var större irritation än vad jag först trott
3) Bluetooth-connection envisades att krångla även med bara en enhet. Att använda den till två (dator + mobil) blev ännu värre

Tillslut gav jag upp och köpte Airpods Pro. Mycket mer nöjd där, även om det kändes lite halvtråkigt att ha något så standard.

Jag vill dock kunna använda in ear lurarna tillsammans med IFE:n på flyget men jag är inte säker på om det går. Kan man köpa en bluetoothsändare och koppla in den i IFE:n på flyget (koppla in i 3.5mm-uttaget) och sen koppla ihop bluetoothsändaren med in ear lurarna? Någon som har testat?
Inte testat på just flygplan, men i andra 3.5mm-uttag och det fungerade fint. Minns tyvärr inte modell av transmittern, men det borde mig veterligen inte krävas något unikt.
 

TP12

Medlem
Bytte upp mig från Beoplay H8 (första generationen) till Beoplay H95 för några månader sedan. Kan konstatera att utvecklingen gått framåt en hel del under de år som jag haft mina H8 dels gällande ljudet men även hur mycket smidigare lurarna kopplar upp sig osv. Min flickvän har H8i och även jämfört med dessa så är det en markant skillnad. Dock spelar det säkert in i H95 är over-ear istället för on-ear. Kommer aldrig gå tillbaka till on-ear även om over-ear är lite klumpigare, skönt att slippa få ont i öronen av trycket från lurarna efter några timmar.
 
Toppen