LarsCph
Medlem
Möjligen är texten om att "Han trodde att det skulle dröja länge innan vi kunde resa utan munskydd igen." inte nämnt i tråden.
Æv... Løsningen må være at have et kontinuerligt flow af champagne når man flyver oversøisk
Möjligen är texten om att "Han trodde att det skulle dröja länge innan vi kunde resa utan munskydd igen." inte nämnt i tråden.
Denna kampanj är knappas riktade till de som tänker göra segment run eller mileage run. Den är till för att ge folk som faktiskt "måste" flyga lite större incitament att välja sas och visa att man uppskattar dessa personer.Grymt!
Kanske läge för en ny tråd om detta men jag ställer frågan här ändå
Hur f*n ska man tänka nu då?!
OM det blir förlängt ytterligare från augusti som det nämnts i tidigare inlägg, varför ska jag då flyga in status under april - juni?
Jag hänger inte riktigt med
(12+9)/12 = 75%
Denna kampanj är knappas riktade till de som tänker göra segment run eller mileage run. Den är till för att ge folk som faktiskt "måste" flyga lite större incitament att välja sas och visa att man uppskattar dessa personer.
Att vi är en liten liten klick i det stora hela som ser möjlighet att okynnesflyga lite för att nå en viss status må så vara, men det är inte till dessa personer detta vänder sig till egentligen.
Om du inte tror sas kommer förlänga din status mer och du tycker det är ok att ge sig ut och flyga nu i en pandemi för en status skull så är det fritt fram att göra.
Om du tror sas förlänger din status igen så finns det ingen anledning att flyga i onödan nu. Om du tror du kan få högre status pga det än vad du har ändras det ju lite.
Upp till var och en att dra egna slutsatser om vad man tror kommer hända med status och om man tycker det är lämpligt att flyga för status skull just nu.
Du ligger ju definitivt i zonen för de som det faktiskt kan vara värt ur ett "samla plastkort" perspektiv att faktiskt okynnesresa lite i maj/juni.Det är väl just det som är mitt problem, jag gillar inte att tro, jag vill veta
Just nu har jag ju förlängt EBG, till juli 2022. Mitt år är maj-april+3månader då. Men om jag nu inte flyger in något från maj 2021 till april 2022 så halkar jag ju ner till EBS efter den perioden.
Vilket betyder att jag måste säkra upp EBG från maj 2021 och framåt under min period. Men om jag TROR att SAS förlänger igen, ja då kan jag ju chansa på att det kanske blir så.
Om inte, så TROR jag ju att det är en "bra" idé att ta chansen att flyga in status under dessa tre månader med 4x poängen.
I alla fall jag tyckte detta blev plötsligt jättesvårt i hur jag ska tänka, eftersom jag just nu bara kan spekulera i hur jag tror det kan bli egentligen.
Ja eller hur, det är provocerande att de fortsätter hävda att inga regler ändrats, när det i praktiken är ganska stor försämring.
Det är ju inte bara SAS inblandade, utan även deras outsourcing-partner, vad jag förstått? Alltså de har ju gått från en partner till en annan, inte till inhouse.I min världen pekar det på att SAS talar till stor del sanning, att inga regler ändrades.
Personligen hade jag inte givit mig ut och flygit extra i ditt läge, 2 kreditkort ger 32k poäng och om vi kan flyga sen så kan du boka plus till USA tor under 2022 och dra in 15k poäng på det så har du ditt guld. Det känns mer rimligt än att okynnsflyga just nu om du frågar mig.
Det är ju inte bara SAS inblandade, utan även deras outsourcing-partner, vad jag förstått? Alltså de har ju gått från en partner till en annan, inte till inhouse.
Det kan med andra ord mycket väl vara så att SAS inte ändrat några regler, men att någon i ledningen för partnern tyckt att det "blir enklare" om man justerar lite regler själva. Det behöver inte vara de individuella medarbetarna som svarar i telefon. Det har ju upprepade gånger refererats till "nya instruktioner från ledningen", men det är ju inte specificerat vilken ledning.