Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja den går till spillo och du börjar på 0 med nya kortet. Så om du inte tror att du ändå kommer komma upp i tillräcklig spend på nya kortet så kan du ju vänta tills du triggat vouchern på Premium och byta först då. Dock är det ju inte kampanj så länge till.

Vet vi hur länge denna kampanj gäller?
 

Timpsi

Medlem
Har sökt SAS men får inget svar från dem gällande mitt ärende. Om det har svarats på detta i denna tråden (eller annan tråd) så länka gärna då jag förmodligen har missat det.

Vi hade 2st. (4 pers som skulle åka) 2-4-1 för en resa hösten 2020 t/r Australien som så klart inte gick att genomföra. Dessa bokades innan årsskiftet 19/20 då voucherna gick ut 2019-12-31. Vad händer med dessa 2-4-1 vouchers? Det går ju inte att boka en likadan resa i år. Som sagt får jag inget svar av SAS på detta, har inte hört om de skall förlängas eller liknande heller. Verkar helt absurt att dessa bara brinner inne då värdet på dessa vouchers är en hel del pengar och det vägrar jag acceptera och då är väl enda alternativet att gå den rättsliga vägen antar jag?
 

Maja

Medlem
Har sökt SAS men får inget svar från dem gällande mitt ärende. Om det har svarats på detta i denna tråden (eller annan tråd) så länka gärna då jag förmodligen har missat det.

Vi hade 2st. (4 pers som skulle åka) 2-4-1 för en resa hösten 2020 t/r Australien som så klart inte gick att genomföra. Dessa bokades innan årsskiftet 19/20 då voucherna gick ut 2019-12-31. Vad händer med dessa 2-4-1 vouchers? Det går ju inte att boka en likadan resa i år. Som sagt får jag inget svar av SAS på detta, har inte hört om de skall förlängas eller liknande heller. Verkar helt absurt att dessa bara brinner inne då värdet på dessa vouchers är en hel del pengar och det vägrar jag acceptera och då är väl enda alternativet att gå den rättsliga vägen antar jag?
Jag har för mig att dessa vouchers returnerades och att man sköt fram deadlinen några gånger för hur länge de var giltiga, men att de gick ut 30/11-20.

När exakt blev era biljetter avbokade? Var det p.g.a. inställda flyg eller ni själva som avbokade för att man ej kan komma in i landet?

Ser du ens någon voucher i inloggat läge på SAS? Vad är det för datum som står där isf?

Det är ju ingenting som garanterat att du ska få boka en exakt likadan resa som du hade bokat med dina vouchers. Det enda du har fått åter är att du har en möjlighet att boka en poängresa där du kan resa 2-4-1/ voucher. Nu är utbudet enormt begränsat vart man kan åka och med vilka bolag du kan åka, men där tror jag inte du har någon rättslig aspekt att försöka gå vidare med. Eller hur tänker du?
 

palmen

Moderator
Har sökt SAS men får inget svar från dem gällande mitt ärende. Om det har svarats på detta i denna tråden (eller annan tråd) så länka gärna då jag förmodligen har missat det.

Vi hade 2st. (4 pers som skulle åka) 2-4-1 för en resa hösten 2020 t/r Australien som så klart inte gick att genomföra. Dessa bokades innan årsskiftet 19/20 då voucherna gick ut 2019-12-31. Vad händer med dessa 2-4-1 vouchers? Det går ju inte att boka en likadan resa i år. Som sagt får jag inget svar av SAS på detta, har inte hört om de skall förlängas eller liknande heller. Verkar helt absurt att dessa bara brinner inne då värdet på dessa vouchers är en hel del pengar och det vägrar jag acceptera och då är väl enda alternativet att gå den rättsliga vägen antar jag?
Jag är inne på samma info som @Maja att dessa vouchers förlängdes till november 2020.
Om du försöker göra något med dessa vouchers nu är du tyvärr lite sent ute skulle jag gissa på.
 

bachelor

Medlem
Börjar får lite panik med mina vouchers nu, har 2 st som går ut i Mars och vi är 4 som ska åka nånstans. Nån som har tips om resmål? Ska vara solsemester och barnvänligt 1-2 veckor helst nånstans 20/12-10/1. Ett alternativ skulle kunna vara kortare resa till storstad som är trevlig att besöka vintertid med barn på 3 och 5. Kanarieörna känns ju som mest safe och lättast att hitta platser, men känns inte heller superspännande.
 

pswe

Medlem
Börjar får lite panik med mina vouchers nu, har 2 st som går ut i Mars och vi är 4 som ska åka nånstans. Nån som har tips om resmål? Ska vara solsemester och barnvänligt 1-2 veckor helst nånstans 20/12-10/1. Ett alternativ skulle kunna vara kortare resa till storstad som är trevlig att besöka vintertid med barn på 3 och 5. Kanarieörna känns ju som mest safe och lättast att hitta platser, men känns inte heller superspännande.
Mexico (Cancun) via Canada verkar finnas en hel del platser, i alla fall över nyår och en bit in i januari.
 

Timpsi

Medlem
Jag har för mig att dessa vouchers returnerades och att man sköt fram deadlinen några gånger för hur länge de var giltiga, men att de gick ut 30/11-20.

När exakt blev era biljetter avbokade? Var det p.g.a. inställda flyg eller ni själva som avbokade för att man ej kan komma in i landet?

Ser du ens någon voucher i inloggat läge på SAS? Vad är det för datum som står där isf?

Det är ju ingenting som garanterat att du ska få boka en exakt likadan resa som du hade bokat med dina vouchers. Det enda du har fått åter är att du har en möjlighet att boka en poängresa där du kan resa 2-4-1/ voucher. Nu är utbudet enormt begränsat vart man kan åka och med vilka bolag du kan åka, men där tror jag inte du har någon rättslig aspekt att försöka gå vidare med. Eller hur tänker du?
Vi hade bokade flyg i nov/dec 2020 som bokades i dec 2019 (vouchers gick ut 31/12-19) så båda vouchers är ju använda men som sedan har avbokats av flygbolagen. Då är ju frågan hur de gör med poäng som har använts då det ju är ca. 450 000 poäng som de "snor" av oss nu när man inte kan boka/resa någonstans och dessutom ligger 2 vouchers som är "använda" och som har gått ut men där resorna ej har gått att genomföra. Har ett ärende hos ARN angående detta också för att få mer input.
 

Maja

Medlem
Vi hade bokade flyg i nov/dec 2020 som bokades i dec 2019 (vouchers gick ut 31/12-19) så båda vouchers är ju använda men som sedan har avbokats av flygbolagen. Då är ju frågan hur de gör med poäng som har använts då det ju är ca. 450 000 poäng som de "snor" av oss nu när man inte kan boka/resa någonstans och dessutom ligger 2 vouchers som är "använda" men där resorna ej går att genomföra. Har ett ärende hos ARN angående detta också för att få mer input.
Poängen, skatter och avgifter ska ju återbetalas till dig då flygen var inställda (?). När avbokades resan?

Som sagt var, vouchers som gick ut 31/12-2019 blev förlängda till 30/11-2020 för dem med bokade resor som blev inställda. Fick själv boka om min inställda resa i april 2020 till Singapore och Bangkok som var bokade med 2st vouchers som gick ut 31/12-2019. Hade jag inte bokat något innan dessa vouchers gick ut så hade de brunnit inne som sagt var.

Menar du att du ej har fått tillbaka dina EB-poäng eller kostnaden för skatter och avgifter? Då har något blivit helt galet. Vad har SAS sagt när du har varit i kontakt med dem?
 

Timpsi

Medlem
Poängen, skatter och avgifter ska ju återbetalas till dig då flygen var inställda (?). När avbokades resan?

Som sagt var, vouchers som gick ut 31/12-2019 blev förlängda till 30/11-2020 för dem med bokade resor som blev inställda. Fick själv boka om min inställda resa i april 2020 till Singapore och Bangkok som var bokade med 2st vouchers som gick ut 31/12-2019. Hade jag inte bokat något innan dessa vouchers gick ut så hade de brunnit inne som sagt var.

Menar du att du ej har fått tillbaka dina EB-poäng eller kostnaden för skatter och avgifter? Då har något blivit helt galet. Vad har SAS sagt när du har varit i kontakt med dem?
Nej, alltså vi har inte fått tillbaka varken EB-poäng eller kostnad för skatter & avgifter. Vilket visserligen kanske bara är bra just nu om man ska göra en rättslig prövning på detta så småningom om inte SAS löser det på något sätt. Nåja, verkar vara väldigt mycket som är upp och ned för tillfället så jag tackar för hjälpen och input av er så länge. Jag tar det vidare med ARN och SAS.
 

Mr Basic

Medlem
Nej, alltså vi har inte fått tillbaka varken EB-poäng eller kostnad för skatter & avgifter. Vilket visserligen kanske bara är bra just nu om man ska göra en rättslig prövning på detta så småningom om inte SAS löser det på något sätt. Nåja, verkar vara väldigt mycket som är upp och ned för tillfället så jag tackar för hjälpen och input av er så länge. Jag tar det vidare med ARN och SAS.
Resan ställs in (pga Covid utgår jag från) och ni får inte tillbaka varken poäng (som var giltiga?) eller voucher (med förlängd giltighet)? :rolleyes:
Aldrig hört om ngt liknande. :eek: Berätta gärna vad SAS sagt/säger och även om ARN kommer med ngt besked.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen