Har sökt SAS men får inget svar från dem gällande mitt ärende. Om det har svarats på detta i denna tråden (eller annan tråd) så länka gärna då jag förmodligen har missat det.
Vi hade 2st. (4 pers som skulle åka) 2-4-1 för en resa hösten 2020 t/r Australien som så klart inte gick att genomföra. Dessa bokades innan årsskiftet 19/20 då voucherna gick ut 2019-12-31. Vad händer med dessa 2-4-1 vouchers? Det går ju inte att boka en likadan resa i år. Som sagt får jag inget svar av SAS på detta, har inte hört om de skall förlängas eller liknande heller. Verkar helt absurt att dessa bara brinner inne då värdet på dessa vouchers är en hel del pengar och det vägrar jag acceptera och då är väl enda alternativet att gå den rättsliga vägen antar jag?
Jag har för mig att dessa vouchers returnerades och att man sköt fram deadlinen några gånger för hur länge de var giltiga, men att de gick ut 30/11-20.
När exakt blev era biljetter avbokade? Var det p.g.a. inställda flyg eller ni själva som avbokade för att man ej kan komma in i landet?
Ser du ens någon voucher i inloggat läge på SAS? Vad är det för datum som står där isf?
Det är ju ingenting som garanterat att du ska få boka en exakt likadan resa som du hade bokat med dina vouchers. Det enda du har fått åter är att du har en möjlighet att boka en poängresa där du kan resa 2-4-1/ voucher. Nu är utbudet enormt begränsat vart man kan åka och med vilka bolag du kan åka, men där tror jag inte du har någon rättslig aspekt att försöka gå vidare med. Eller hur tänker du?