Senaste nytt

Covid-19 och Lufthansagruppen

Berglund

Medlem
En tanke jag fick att de har någon ersättning privat om hen kan få kunden att acceptera att ta en voucher i stället för återbetalning hon var påstridig om att jag skulle ta en voucher.
Det är väl nästan självklart att det finns en provision inbyggd för varje kund de kan få att acceptera en voucher istället för reda pengar tillbaka.

Det är ju en försäljningssituation, antingen får man kunden att - för redan inbetalda pengar - köpa en värdekupong eller så rullar pengarna ut ut bolaget i form av återbetalning.
 

011430121

Medlem
Det är väl nästan självklart att det finns en provision inbyggd för varje kund de kan få att acceptera en voucher istället för reda pengar tillbaka.

Det är ju en försäljningssituation, antingen får man kunden att - för redan inbetalda pengar - köpa en värdekupong eller så rullar pengarna ut ut bolaget i form av återbetalning.
Plus att vissa utnyttjar inte sin voucher, människor glömmer så lätt
 

GOTBound

Medlem
Dagens i-lands ock kristallkula-problem...
Familjen GOTBound har en Malta resa i Lufthansa Business bokad med avresa 17/7.

Ikväll fick jag ett mail från LH där utresan ändrats med mer än 2h vilket gör att jag kan begära full refund, hur skall jag tänka och agera [jag vet att ingen sitter på svaret]?
 

Senator

Moderator
I veckans nyhetsbrev från FlyerTalk plockas det upp lite nyheter från Lufthansas årsrapport 2020. Det står klart nu att två giganter i flottan tar farväl under 2020: Lufthansa Plans to Ground Airbus A380, Boeing 747-400 – FlyerTalk - The world's most popular frequent flyer community

Ingen mer A380 och ingen mer B747-400 kommer vi se alls om detta stämmer.

Här är rapporten från Analyst Dagen:
https://investor-relations.lufthans...ches/LH-APC-2021-charts-Spohr-Steenbergen.pdf

Hade glömt bort detta:
Fleet Order - Lufthansa Group
 

GOTBound

Medlem
Dagens i-lands ock kristallkula-problem...
Familjen GOTBound har en Malta resa i Lufthansa Business bokad med avresa 17/7.

Ikväll fick jag ett mail från LH där utresan ändrats med mer än 2h vilket gör att jag kan begära full refund, hur skall jag tänka och agera [jag vet att ingen sitter på svaret]?

Nu tryckte jag på REFUND knappen :(. Utvecklingen map. vaccinprogrammet de senaste dagarna fick mig att ta det definitiva beslutet, dock låter jag hotell bokningen ligga kvar utifall. Både outbound och inbound var ändrade mer än 2h så att få refund bör vara "enkelt" om nu något är "enkelt" i dessa tider.

Ni som begärt refund från LH, fick ni något bekräftelses mail, och i så fall när? När jag klickade på refund knappen i mailet kom jag till en LH sida där det stod "Your request for a refund is now being processed." samt övrig generisk text. Ex. BA skickar inte några bekräftelse på mail, tänkte mer om LH skickar bekräftelse mail?
 

Moco

Medlem
Nu tryckte jag på REFUND knappen :(. Utvecklingen map. vaccinprogrammet de senaste dagarna fick mig att ta det definitiva beslutet, dock låter jag hotell bokningen ligga kvar utifall. Både outbound och inbound var ändrade mer än 2h så att få refund bör vara "enkelt" om nu något är "enkelt" i dessa tider.

Ni som begärt refund från LH, fick ni något bekräftelses mail, och i så fall när? När jag klickade på refund knappen i mailet kom jag till en LH sida där det stod "Your request for a refund is now being processed." samt övrig generisk text. Ex. BA skickar inte några bekräftelse på mail, tänkte mer om LH skickar bekräftelse mail?

Nej, inget mail.
 

varva77

Medlem
Nu tryckte jag på REFUND knappen :(. Utvecklingen map. vaccinprogrammet de senaste dagarna fick mig att ta det definitiva beslutet, dock låter jag hotell bokningen ligga kvar utifall. Både outbound och inbound var ändrade mer än 2h så att få refund bör vara "enkelt" om nu något är "enkelt" i dessa tider.

Ni som begärt refund från LH, fick ni något bekräftelses mail, och i så fall när? När jag klickade på refund knappen i mailet kom jag till en LH sida där det stod "Your request for a refund is now being processed." samt övrig generisk text. Ex. BA skickar inte några bekräftelse på mail, tänkte mer om LH skickar bekräftelse mail?
Hade en där bara hemresan var ändrad. Inget Mail men pengarna var inne inom ett par dagar.
 

MTheC

Medlem
Fick också tillbaka pengar efter några dagar efter att jag valt avbokningsalternativet. Verkar som de kanske nu har likviditeten för att hantera återbetalningarna.
 

011430121

Medlem
Bokade av två SWISS F biljetter i tisdags, agenten sa att pengarna skulle komma om12-14 arbetsdagar, i går efter 3 dagar satt beloppet 40.000 kr på AMEX, det bli att kämpa in det beloppet igen för EB poängen, samt 2-4-1
 

GOTBound

Medlem
Nu tryckte jag på REFUND knappen :(. Utvecklingen map. vaccinprogrammet de senaste dagarna fick mig att ta det definitiva beslutet, dock låter jag hotell bokningen ligga kvar utifall. Både outbound och inbound var ändrade mer än 2h så att få refund bör vara "enkelt" om nu något är "enkelt" i dessa tider.

Ni som begärt refund från LH, fick ni något bekräftelses mail, och i så fall när? När jag klickade på refund knappen i mailet kom jag till en LH sida där det stod "Your request for a refund is now being processed." samt övrig generisk text. Ex. BA skickar inte några bekräftelse på mail, tänkte mer om LH skickar bekräftelse mail?

Idag var biljetterna krediterade på mitt AMEX konto [daterade 12/3 med processdatum 16/3 och synliga på mitt konto 17/3]. 2 bankdagar, bra jobbat LH.
 
Toppen