Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Skogi

Medlem
Har avbokat ungefär 6 resor förra veckan, pengarna tillbaka på voucher inom 1-3 dagar. (en gångerna redan samma dag!!)

Nu sitter jag dock på en riktig sjörövarbokning för cirka 15 tkr där återbetalning har begärts till en voucher som går ut sista februari denna månaden. Denna har dock dröjt betydligt längre än övriga bokningar, trots att jag fått återbetalning för andra resor som bokats efter ovan nämnda.

Ponera att SAS just nu har har väldigt många ärenden, vilket resulterar i att bokningen inte hinner handläggas innan utgångsdatum, vad gäller? Man kan ju har förståelse om man har avbokat sista veckan, men nu handlar det ju om månader! :eek:
 

MTheC

Medlem
Hur ser ni att återbetalningarna har fungerat med SAS senaste tiden? Jag har upplevt att det fungerat bra sen någon gång under senhösten men har nu börjat se mer varierande utfall. Har senaste tiden fått ett antal inställda flyg och några jag själv avbokat med varierande utfall.
Resa 1: Ändrad till 737-700 och sen inställd 15 dagar innan avresa. Återbetalades inom 5 bankdagar.
Resa 2: Tidtabellsändrad (och 737-700 på utresan) så valde återbetalning. Har trots begäran om det varken fått bekräftelse på avbokningen eller någon refund notice. Delvis betald med voucher och delvis med kreditkort. Inga pengar åter på kortet, vet inte om det gått tillbaka till någon voucher. Har gått 15 dagar.
Resa 3: Bonusresa, avbokades av mig. Poäng tillbaka direkt och skatterna och avgifterna efter 3 bankdagar.
Resa 4: Ändrad till 737-700 och sen inställd 15 dagar innan avresa. Erhållit avbokningsbekräftelse men ingen refund notice än. Har gått 17 dagar.
 

Gizmo79

Medlem
Bokade en resa i början på December och upptäckte att dom dragit för mycket. Hade fått betala både 450:- och 375:- * 3 i bokningsavgift. Kontaktade dom dagen efter och påtalade detta. Det dom då gjorde var att dra rätt belopp på ca 4500:-. De ca 5500:- som dom drog dagen innan jag fortfarande inte sett röken av.
 

nixa

Medlem
Bokade en bonusresa i juli förra året, blev ändrad 17e sep sedan avbokad 30e sep. Fortfarande inte fått pengarna för skatterna, ringde över en månad sedan och det ända svaret jag fick var att de låg på kö.. hade amex fixa återbetalning nu då jag tröttnade tillslut. En annan resa som blev inställd fick jag återbetald inom 3 dagar.. mycket märkligt.
 

NotSas

Medlem
Jag och min fru hade en (2-4-1)bokning som vi behövde avboka. Efter 60 dagar utan ett ord från sas valde jag att ringa deras kundtjänst. "Betalningen ligger i kö..." Ringde ytterligare 4 gånger om detta. Tillslut så ledsnade vi och vi använde faktiskt Kronofogden. Tog ungefär 3 veckor sedan var sas snabba att betala åter. Dock fick dom betala lite över 800:- i extraavgifter samt ränta. sas är inte ett smart företag. Därav mitt nickname här, jag gillar inte längre sas. Så mitt tips till er som väntar på pengar är att kontakta Kronofogden så går det snabbt.
 

GoranC

Medlem
Bokade förra året ett flyg till Tokyo nu i april. Den 3 mars kom det väntade mailet (kunnat se ett tag på bokningsdelen att flyget var stängt för bokning) om att flyget var inställt. Begärde samma dag en full återbetalning med hjälp av länken i meddelandet. Först kom en snabb bekräftelse på min begäran och senare samma dag ett nytt meddelande om att en utbetalning skulle ske till mitt kort men att jag skulle ge det upp till fem vardagar. Den 8:e landade pengarna på kortet på den tredje vardagen. Bra SAS - som det ska vara alltså!
 
Toppen