Senaste nytt

Erfarenhet av uppgradering från Amex Premium till Elite?

ekf

Medlem
Hej! Vet inte om jag förstått rätt. Jag har premium och vill byta till elite, och såklart ta del av värvningsbonusen som min vän har skickat till mig. Ska jag fylla i allt i ansökan som att jag inte har ett kort eller ska jag fylla i mitt nyvalde kortnummer?
Fyll i att du har ett kort, numret på ditt Premium. Det andra har du väl inte fått innan du ansöker?
 

mackan33

Medlem
Hej! Vet inte om jag förstått rätt. Jag har premium och vill byta till elite, och såklart ta del av värvningsbonusen som min vän har skickat till mig. Ska jag fylla i allt i ansökan som att jag inte har ett kort eller ska jag fylla i mitt nyvalde kortnummer?
När jag har bytt har jag varit ärlig, dvs att jag redan är är kund. Har fått "bonus".
 

Valh

Ny medlem
Hej. Väcker liv i en gammal tråd här:) Någon som skulle bidra med goda råd/resonera ang uppgradering till Elite då det har hänt en del saker på 1,5 år..
Jag haft Premium sedan oktober 2020. Brytpunkten för SAS eurobonus är december. Spenderade 150 tusen på Premium jan-feb2021 typ idag. Vill få mitt 2-4-1 från Premium och byta genast till Elite då jag planerar ett större köp om ca 10 dagar och vill lägga det beloppet på Elite för att börja tjäna mina poäng där.
Pratade med supporten om voucher och leveranstider men fick inga konkreta svar.
Då kommer mina frågor:
1. Kommet jag få min voucher oavsett om jag säger upp mitt Premium kort?
2. Behöver jag säga upp Premium för att testa att bli varvad till Elite och försöka få extra poäng genom det? För man får inget om man uppgraderar via supporten.
3. Går det att beställa Elite parallellt med nuvarande Premium för att ha Premium tills vouchern kommer samt att genomföra det planerade köpet på nya Elite kortet?
Tack.
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Hej. Väcker liv i en gammal tråd här:) Någon som skulle bidra med goda råd/resonera ang uppgradering till Elite då det har hänt en del saker på 1,5 år..
Jag haft Premium sedan oktober 2020. Brytpunkten för SAS eurobonus är december. Spenderade 150 tusen på Premium jan-feb2021 typ idag. Vill få mitt 2-4-1 från Premium och byta genast till Elite då jag planerar ett större köp om ca 10 dagar och vill lägga det beloppet på Elite för att börja tjäna mina poäng där.
Pratade med supporten om voucher och leveranstider men fick inga konkreta svar.
Då kommer mina frågor:
1. Kommet jag få min voucher oavsett om jag säger upp mitt Premium kort?
2. Behöver jag säga upp Premium för att testa att bli varvad till Elite och försöka få extra poäng genom det? För man får inget om man uppgraderar via supporten.
3. Går det att beställa Elite parallellt med nuvarande Premium för att ha Premium tills vouchern kommer samt att genomföra det planerade köpet på nya Elite kortet?
Tack.
1. Om du nått spenderingskravet på ditt Premium så kan du säga upp kortet och ändå behålla din voucher.
2. Nej det är bara att bli värvad till Elite. Sen kan du göra vad du vill med ditt Premium-kort.
3. Ja du kan ha 2 kreditprodukter från Amex samtidigt så det är inga problem.

Du skriver att du ska göra ett större köp om 10 dagar. Skulle säga att det är svårt att få ditt nya kort på den tiden.
 

Davvelavve

Medlem
Följer kreditutrymmet och saldot över om man gör en kort upgrade premium -> elite eller har man kvar premium kortet? Alltså när man skriver in sitt kortnummer och uppgraderar.

Chatten hänvisade till terms men kunde inte läsa något om det där...
 

mustam

Medlem
Hur kommer det sig att vissa får värvningspoäng trots att de redan är amex medlemmar, men andra inte? Jag angav att jag redan var platinum medlem, men fick inga värvningspoäng.
 
Toppen