Hade idag samlat tålamodet och orken för att ge mig in kundervicetombolan. Har en resa över påsk med flera segment inställda och inga alternativ föreslagna (är till Singapore så hade inte blivit av ändå).
Samtal 1: Agent mumlar namnet så uppfattar inte det. Han är vänlig och knappar intensivt, hittar inget av det jag vill ha. Föreslår upprepade gånger resor i ekonomi trots att jag sagt nej till det. Han föreslår att återkomma en annan dag då det kanske finns mer tillgängligt.
Samtal 2: Agent svarar trevligt, kvinna med namn på L. När hon förstår ärendet säger hon att jag måste ringa Tallinn, förklarar för henne att de stängt. Hon kollar lite och säger ok att hon kan försöka hjälpa mig. Hon knappar runt men hittar inget ledigt alls (inte ens i ekonomi). Tackar och lägger på.
Samtal 3: Agent svarar trevligt, man med namn på J. Han kollar snabbt flera olika möjliga datum. Han får fram ett alternativ ut när han söker direkt från Stockholm men säger sen att det är svårt att hitta saker på det sättet så han kollar sen olika leg för leg. På ca 2-3 min har han hittat exakt de datum jag vill ha men inte lika bra rutt som tidigare (nu extra stopp i Europa) så väldigt nöjd, han säger sen att det är bäst att se till att få det biljetterat direkt så han undrar om jag kan hänga kvar, tar ca 5 min och sen kommer han tillbaka och säger att det är fixat. Superbra service.
Generella intrycket var dock att jag fick väldigt trevlig service av alla, olika nivåer av kompetens men så var det tidigare också. Jag hade kanske blivit överdrivet orolig av att läsa upplevelserna här men såg att detta var bra hanterat. Hoppas nu bara att resan blir av.