Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Goclenius

Ny medlem
Otrolig skillnad i service på medarbetarna som nämns i tråden. Ringde nu på morgonen och skulle boka resa till Lima via Bogota 01.2022, fanns platser kvar enl United.
Man1 totalt oengagerad sa att han ej hittade några platser alls under hela januari, HUAC.
Man 2: Alert, serviceminded som bokade resan jag önskade i business inom loppet av 3min.
 
Otrolig skillnad i service på medarbetarna som nämns i tråden. Ringde nu på morgonen och skulle boka resa till Lima via Bogota 01.2022, fanns platser kvar enl United.
Man1 totalt oengagerad sa att han ej hittade några platser alls under hela januari, HUAC.
Man 2: Alert, serviceminded som bokade resan jag önskade i business inom loppet av 3min.
Det är ju ett stort problem för SAS detta eftersom varje HUACA kostar pengar.
 

Alf

Medlem
Ringde för andra gången idag till 018 numret. Efter 40 minuter i kö med den vidriga musiken kom jag fram till en trevlig agent. Han lyfte över min voucher som gick ut 28 febr till en bokad resa från CPH-SFO där jag hade en ny voucher. Han bytte namn på biljetterna till dottern med sin man. Han la på anslutning från Stockholm till CPH. Han flyttade över min ännu giltiga voucher från SFO biljetten till en bokning till Boston med A321LR där jag saknade voucher.
Tog lite tid, men han fixade allt så nu väntar jag på nya biljetter som jag hoppas är rätt.
Allt fixat i trevlig serviceanda, jag har inget att klaga på hos denna agent.
 

Tonton

Medlem
Jag har gjort två bokningar denna veckan. Inte behövs HUACA en enda gång, och inga problem att boka de reser jag ville ha, ben för ben. Kötiden har varit totalt 28 minuter på dessa två samtal. 16 minuter har det behövs totalt för att slutföra dessa två bokningar. Mao, Supersmidigt när man väl har kommit fram.

Supernöjd med supporten i Sveg. 5/5!

Skönt att få användning för de vouchers som annars skulle brinna inne.
 

chaudi

Medlem
Någon annan som har problem med att betala med AmeX via mail-länken?

Ja, jag fick en länk en gång för att betala, fungerade inte med någon typ av kort. Ringde in och de sa då att det var ett känt problem att det ibland inte fungerade.
Ring in och säg att det inte funkar och betala över telefon istället.
 

Mikeswe

Medlem
Intressant diskussion med SAS 2-4-1 idag.

Hade en ursprunglig bokning HAM-FRA-HND-FRA-HAM i First (kostnad c:a 2100 SEK / pp). Bokade om denna till en Europabokning för ett antal veckor sedan (HAM-IST-AGP-IST-FRA-GOT i Business ) och fick tillbaka c:a 450 SEK/pp i skatter/avgifter och ny biljett utställd.

Idag dök meddelande upp på SAS appen att min biljett nu var avbokad. Ringde till AMEX 2-4-1 (verifierade först att inga flyg var inställda).

Frågade varför mina biljetter var avbokade fick jag till svar ..

-Ehhhhhhh .. ja... ööööhh... det är Lufthansa som har varit inne och rotat i bokningen (?).

Detta ändrades snabbt till ..

-Ehhhhhh .. nej vänta.. ööööööhhh.. du har lyckats fått tillbaka alla skatter/avgifter, därför bokades dom av.

Meddelade att så inte var fallet då jag både hade kvitto ifrån dem om ursprungsbokning och återbetalda skatter (2000 SEK - 450 SEK = 1550 SEK/pp) ? Till slut ringde hen till Eurobonusavdelningen .. Efter c:a 10 minuter så kommer svaret att man "tror det är något med Lufthansa", och att hen nu lagt detta i kö till Eurobonusbokningen som man pratat med så man kan ställa ut biljetten igen.

Avslutar med att man "hoppas" lyckas få tillbaka platserna och att det kan dröja tills måndag då Eurobonusbokningen inte jobbar under helgen. Jag meddelade att de bara får fixa detta, då jag som kund inte bör drabbas... återigen:

"-Eehhh... ja vi får hoppas på det bästa" ..

Känns som vilda västern ..
 

aruba1

Medlem
Mina erfarenheter idag:

Samtal 1: ville ändra en befintlig resa. Bad om att först söka långa benet mellan FRA-EWR. Blev avbruten varpå han säger ”var ska du resa ifrån?” och tillägger att han inte avser att söka leg för leg. Agenten hänvisar till något stormöte med SAS ledning för par veckor sedan där direktivet var att det är ”strängeligen förbjudet” att söka leg för leg. Jag väljer att avsluta samtalet. HUACA

Samtal 2: pratade med en betydligt trevligare agent som kunde söka leg för leg. Hade förberett mig med alla flighter som agenten också hittade. Allt fick på 5 min. Biljetten kom efter 2 timmar.

Hur kan skillnaden vara så enorm?
 
Last edited:
Toppen