Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Doctor-X

Medlem
Hej!
En fråga, varför ska man enligt guiden trycka in one way när man ska söka bonusresa via United? Vi hade tänkt åka t/r... :)

Det lättaste är att söka enkel resor för respektive datum i Uniteds sökmotor, framför allt eftersom resultat kan begränsas om det inte finns tillgänglighet på en väg eller om man vill köra en open-jaw (ex ut: ARN-SFO hem: LAX-ARN).

Kom ihåg att tillgängligheten hos United inte är 100% mot vad man kan boka med Eurobonus, så ha lite alternativ innan ni ringer till SAS kundtjänst.
 

palmen

Moderator
Hej!
En fråga, varför ska man enligt guiden trycka in one way när man ska söka bonusresa via United? Vi hade tänkt åka t/r... :)
För att du söker först utresan och sedan hemresan. De är inte ihopkopplade och ej relaterade till varandra när man bokar (mer än att de kommer vara i samma bokning).

Först söker du utresa för att se vad du kan boka där. Sen söker du hemresan för att se vad som finns där.
Söker du tor kan det bli så att vissa kombinationer inte visas och du får mycket sämre uppfattning om vad som finns.
När bokning görs så gör man utresa och hemresa separat i sökningen som den agent du pratar med gör.
 

Bankiren

Medlem
Finns det någon som har undersökt hur stor skillnaden är mellan Uniteds sökmotor och tillgången för oss EB-bokare? Det är ju ett bra sätt att hitta potentiella flighter på, men är ju lite jobbigt när man inte kan lita på siffrorna. :D

Jag är på jakt efter 6 (!) businessbiljetter till Miami under hösten, och ibland verkar det faktiskt finnas tillgång enligt United-sidan. Ska nog ringa under veckan och undersöka saken med den trevliga SAS-kundtjänsten. ;)
 

Canadien

Medlem
Finns det någon som har undersökt hur stor skillnaden är mellan Uniteds sökmotor och tillgången för oss EB-bokare? Det är ju ett bra sätt att hitta potentiella flighter på, men är ju lite jobbigt när man inte kan lita på siffrorna. :D

Jag är på jakt efter 6 (!) businessbiljetter till Miami under hösten, och ibland verkar det faktiskt finnas tillgång enligt United-sidan. Ska nog ringa under veckan och undersöka saken med den trevliga SAS-kundtjänsten. ;)
Du kan kolla på air canadas sida också. Ju fler siter som visar dem tillgängliga desto större chans. Till Miami brukar LH och Swiss ibland släppa fler än 4 stolar på samma flight.
 
Är det bara jag som har problem med United.com? Jag kan inte fylla i "from" och "to", det kommer liksom inte upp något och jag kan inte trycka på nästa heller. Provat i chrome och edge, samma på båda.
Vill verkligen spika min resa nu innan 31 Mars...

Tack!
 

Davvelavve

Medlem
Är det bara jag som har problem med United.com? Jag kan inte fylla i "from" och "to", det kommer liksom inte upp något och jag kan inte trycka på nästa heller. Provat i chrome och edge, samma på båda.
Vill verkligen spika min resa nu innan 31 Mars...

Tack!
Det verkar vara problem med deras hemsida och varit det ett par dagar.

Testa skriv in flygplatskoden ex ARN å tryck på sök ändå. Funkade för mig. Men den laddar riktigt långsamt sen.
 
Det verkar vara problem med deras hemsida och varit det ett par dagar.

Testa skriv in flygplatskoden ex ARN å tryck på sök ändå. Funkade för mig. Men den laddar riktigt långsamt sen.

OK då är det inte bara för mig. Jag kommer dock inte ens vidare, tar lång tid och kommer det något så är formatet oläsligt. Hoppas dem löser detta snart. Vilka andra sidor kan jag söka på? Singapore måste jag vara inloggad och har inget konto där...
 
Toppen