Senaste nytt

Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget

rausing

Medlem
Bokade tidigare en resa till LA med Eurobonuspoäng i augusti.
Fick nu detta mail nedan.

Väldigt shady tilltal där det bland annat står att det "skett en ändring" och att du måste göra något annars har jag "accepterat att ändringen skett".

Nästan nigerabrevsnivå här.

Hur dealar jag med detta och hur får jag ut bästa möjliga deal av detta?

Hi,

Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking: XXXX

We apologize for any inconvenience this may cause. Please go to “My bookings” to review your new flight and find your options for rebooking or getting a voucher: www.flysas.com/en/managemybooking

If you don’t act within the next five days from receiving this e-mail, we consider that you have accepted the new flight and timetable. To take action, please go to “My Bookings” as per above. [If you accept the schedule change, you don’t have to do anything.]

Should you have any questions about this change or your passenger rights, please see www.flysas.com/en/traffic-information/message/

Your safety and well-being are always our highest priority. Read more about Safe Travel with SAS here: www.flysas.com/en/safe-travel/

If you need to get in touch with us:
www.flysas.com/en/traffic-information/message/

If you’re traveling with others, we kindly ask you to inform them as well of this change.
 

nissefalk

Medlem
Vilken ändring har dom gjort, jag har fått likadant email när man ändrat avgången på utresan med 10 minuter, så utan detaljer på vad man ändrat för dig och vilka eventuella problem det ställer till för dig så är det svårt att ge råd.
 

rausing

Medlem
Vilken ändring har dom gjort, jag har fått likadant email när man ändrat avgången på utresan med 10 minuter, så utan detaljer på vad man ändrat för dig och vilka eventuella problem det ställer till för dig så är det svårt att ge råd.

Ändringen är att dom ställt in en av flighterna på resan. Stockholm - Zurich.

Men den andra delen, Zurich – LA är kvar.
 

Big Birger

Medlem
Jag fick ett likadant mejl idag för en bonusresa till Los Angeles, som visade sig vara en Swiss-flight från Arlanda till Zürich som ställts in och ersatts med en likadan 45 minuter tidigare. Jag blev ombokad på den nya flighten.

Lite segt att det inte står vad som ändrats.
 

rausing

Medlem
Jag fick ett likadant mejl idag för en bonusresa till Los Angeles, som visade sig vara en Swiss-flight från Arlanda till Zürich som ställts in och ersatts med en likadan 45 minuter tidigare. Jag blev ombokad på den nya flighten.

Lite segt att det inte står vad som ändrats.

Segt! För mig står det bara "canceled" på en av flighterna. Ingen ombokning eller alternativ har getts...
 

taxvalp

Medlem
Segt! För mig står det bara "canceled" på en av flighterna. Ingen ombokning eller alternativ har getts...

Mejlet i sig är inget shady utan är som sagt ett standardmejl i dessa situationer, även om det kan upplevas som lite oklart vad de menar. Om man har bokat en revenue-biljett som man ångrar är det ett ypperligt tillfälle att avboka gratis så det finns fördelar med ändringar ibland.

I ditt fall skulle jag kolla på alternativa anslutningar ARN-ZRH och komma med ett förslag.
 

rausing

Medlem
Mejlet i sig är inget shady utan är som sagt ett standardmejl i dessa situationer, även om det kan upplevas som lite oklart vad de menar. Om man har bokat en revenue-biljett som man ångrar är det ett ypperligt tillfälle att avboka gratis så det finns fördelar med ändringar ibland.

I ditt fall skulle jag kolla på alternativa anslutningar ARN-ZRH och komma med ett förslag.

Kostar det att omboka bonusbiljetter?

Jag kan inte bara få tillbaka mina bonuspoäng, med förlängd giltighetstid? Dom hade gått ut väldigt snart annars.
 
Toppen