Senaste nytt

Puerto Rico? Andra tips? "Behöver" boka en resa för 2-4-1...

joa

Medlem
Sitter och funderar på vad jag skall boka för min 2-4-1 som går ut snart.
Tänker mig avresa i Dec/Jan med har inget aning om vart. 2-3 veckor.
2 kids (6 och 9), gumman och jag.
Senast var vi till Seychellerna vilket jag tyckte var överlag riktigt, riktigt bra.
Söker riktigt bra beacher, bra lättillgänglig snorkling, möjlighet till lite utflykter (cykel, bil) till nationalparker, skogar, vandringsleder och sånt som normalt sett funkar för barn i den åldern. Gör ju absolut inte nåt om det finns ett rikt djurliv. Men för dem kan ju en myra vara lika intressant som en Dugong. Man vet ju aldrig med sånt....
Sydafrika tänkte jag vänta med i en par år i alla fall, annars står det högst på listan.
Thailand/Malaysia tex går bort. Vill testa nåt nytt och började kolla på Karibien.
Vill ha en lite mer soft semester. Annars hade det blivit Florida den här gången.
Puerto Rico verkar vid en första koll vara något.
Efarenheter av Puerto Rico?
Andra tips i Karibien?
Andra tips?
 

Senator

Moderator
Om det är Karibisk upplevelse ni vill ha, då är inte Puerto Rico rätt ställe kan jag tycka. Min erfarenhet är från San Juan till stor del och det är en blandning av Florida och Las Vegas med lite inspel av Latinamerika

Dock hur det ser ut på andra sidan som t.ex Ponce vet jag inte. Mina Karibiska äventyr har till stor del varit innan barn men jag skulle ranka
1. St Kitts & Nevis
2. St Thomas
3. Barbados
4. Aruba
5. St Maarten
6. Curaçao
7. Puerto Rico

Många av dessa är rätt svåra att nå med Star Alliance. Karibien är American Airlines hemmaplan.
 

KED

Medlem
Inte Karibien men Costa Rica prickar av allt utom kanske snorklingen på din lista. Var där när barnen var i samma ålder som dina barn och vi hade det helt fantastiskt bra.
 
  • Gilla
Reactions: joa

Kimmen00

Medlem
Puerto Rico är ändå ganska ok i Karibien.. Finns okej stränder, ön är mer eller mindre amerikaniserat. Inte ngn topp i Västindien eller så men i brist på annat :)

Annars är ju Caymanöarna att rekommendera tycker jag. 7 mile Beach, stingray city..

St Martin gillar vi o har varit många gånger på. Fina stränder på södra sidan men ok även runt Philipsburg. Perfekt att köpa massa glitter till frun (och få en gratis fylla av all skumpa de trycker i en på diamantbutikerna).

St Thomas - har bra rev utanför ön.

Jamaica - ingen favorit

Cozumel - grym snorkling/dykning. Billigt.

Belize - vackert och även det bra rev och snorkling

Bahamas - det är ngt visst med Atlantis! Gillar Nassau

United flyger till Cozumel från Chicago och från Houston ett par dar i veckan. (eller iaf gjorde innan pandemin). Till de andra öarna är det svårare med Star alliance.
 

joa

Medlem
Läst på lite mer.
Puerto Rico är bortsållat.
Kollade ett tag på Mauritius. Det har också gått bort.
Kanske får kolla på Asien ändå, men hade gärna kört på något "roligare".
Behöver bestämma mig då ena vouchern går ut nu.
I sista sekunden i vanlig ordning.
Andra tips?
 
Läst på lite mer.
Puerto Rico är bortsållat.
Kollade ett tag på Mauritius. Det har också gått bort.
Kanske får kolla på Asien ändå, men hade gärna kört på något "roligare".
Behöver bestämma mig då ena vouchern går ut nu.
I sista sekunden i vanlig ordning.
Andra tips?

Costa Rica!
 
  • Gilla
Reactions: joa

Johanna

Medlem
Mexiko över lag. Bra stränder, god mat och generellt billigt. Med barn vill man väl ha de stora orterna som erbjuder aktiviteter för dom. Annars är mitt tips att ta sig utanför de stora orterna.
 
  • Gilla
Reactions: joa
Toppen