Senaste nytt

Kampanj American Express 25% extra värvningspoäng t.o.m. 11 november 2020

Jim_

Medlem
Blev inspirerad av era inlägg och gjorde ett sista försök igår att tala Amex tillrätta. För en timme sedan plingade det till och, voilà även jag fick mina poäng :D
Lorden fick nej, de sa i chatten han haft kort innan... Trist man får olika besked. Som hos SAS. Jag har haft AMEX sen 2007 och kryssat i att jag var kund innan (precis som Lorden) jag fick men inte han. Får be han höra av sig igen... (Ja jag vet man egentligen inte ska få om man har kort innan)
 

Jim_

Medlem
Lorden fick nej, de sa i chatten han haft kort innan... Trist man får olika besked. Som hos SAS. Jag har haft AMEX sen 2007 och kryssat i att jag var kund innan (precis som Lorden) jag fick men inte han. Får be han höra av sig igen... (Ja jag vet man egentligen inte ska få om man har kort innan)
Tycker inte Lorden ska ge upp ännu. Jag fick också ett nej i fredags och var beredd på att bara säga upp kortet. Men det gick ju vägen till slut.
 

Jim_

Medlem
Ska också be han skriva igen. Vad sa du som fick dem ändra sig?
Det verkar som att tolkning och bedömning är skiljer sig beroende på agenten man få, precis som när det gäller SAS.
Jag förklarade att det handlade om ett classic kort med uppnått spend sedan september förra året, att jag fick 6000 EBP i samband med uppnådd spend och fick då information att resterande poäng skulle kommit i början av Feb samt undrade över statusen på ärendet.
Agenten blandade ihop krav på spenden och meddelade att jag inte hade nått upp till spenden. Jag förklarade då att det var via en inbjudan och krav på spenden var betydligt lägre. Det tog en stund innan hen återkom och lovade att det hela skulle vara fixad inom 7-10 arbetsdagar och hen personligen skulle se till att avsluta ärendet så att jag skulle slippa kolla igen.

Kvällen därpå såg jag resterande poäng inlagda i appen :)
 

palmen

Moderator
Nu har de fixat för mig så de sista 8k också ligger som kommande överföring. Borde väl gå med autosweep nu i veckan så de sista saknade 12k poängen kommer in. Gäller classic kortet från i höstas för min del.
 

Jim_

Medlem
Nu har de fixat för mig så de sista 8k också ligger som kommande överföring. Borde väl gå med autosweep nu i veckan så de sista saknade 12k poängen kommer in. Gäller classic kortet från i höstas för min del.
Kul att det tycks lösa sig för alla som fått vänta på sina poäng :)
 
Ska också be han skriva igen. Vad sa du som fick dem ändra sig?
Jag har fått många olika svar. Tre agenter har sagt att poängen ska komma in under januari, sen ändrades det till februari. Igår på telefon menade en som under en veckas tid undersökt mitt ärende att jag redan fått de extra 12 000 poängen utbetalda under hösten - vilket inte stämmer. Vidare menade hon att hon satt och läste en chattdialog mellan mig och kundtjänst från i höstas där de bekräftat att poängen betalas ut - vilket inte heller stämmer, jag chattade aldrig med Amex då utan endast på telefon - och jag fick aldrig några sådana besked.

Idag på chatten sade agenten att jag inte kommer att få mina poäng eftersom jag haft kortet innan. Jisses vilka olika bud. HUACA men snart ger jag upp.
 
Toppen