Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

JacobGBG

Medlem
Jag bokade 20B/G till junior och själv i plus i december. Kommer be en snäll EBG att flytta över till andra sidan eller underhålla junior i 12 timmar. Undrar vilket hen kommer välja :cool:

Nyhet för mig att man kunde sätta barn på separata stols-par, har för mig att detta har vart "sticky" tidigare. Djärv strategi.
 

palmen

Moderator
Jag bokade 20B/G till junior och själv i plus i december. Kommer be en snäll EBG att flytta över till andra sidan eller underhålla junior i 12 timmar. Undrar vilket hen kommer välja :cool:
Finns ju risk att personen inte vill byta eller att det hamnar folk med basinett på dessa platser och därmed inte kan byta. Varför tar ni inte bara två platser bredvid varandra längre bak istället för att utgå ifrån att folk kommer flytta sig efter era önskemål?
 

Tamas

Medlem
Så du tycker att någon som är EBG/eller högre som har kunnat bokat stolen ska ge upp sin fönsterplats till förmån för dig för att slippa sitta bredvid ditt barn?

Och ditt barn är okej med att sitta utan dig i 12h om personen inte alls vill byta plats?

Ni förstår inte skämt, eller? Såklart ska inte mitt barn sitte ensam i 12h. Och platsbytes problem brukar lösa sig.
 

Tamas

Medlem
Finns ju risk att personen inte vill byta eller att det hamnar folk med basinett på dessa platser och därmed inte kan byta. Varför tar ni inte bara två platser bredvid varandra längre bak istället för att utgå ifrån att folk kommer flytta sig efter era önskemål?

Det blir antagligen så, finns ett helt år att fundera på det.
 

apknug

Medlem
Det där med att taktikboka platser kan slå tillbaka.

Överhörde en diskussion när killen villa byta bort sin "väldigt bra plats" för att kunna sitta brevid din medresenär. Den som blev "erbjuden" detta generösa byte kontrade med, "om den är så bra, varför sitter du inte där?".

Att det ens går att göra med barn som sällskap är konstigt.
 

Davvelavve

Medlem
Jag bokade 20B/G till junior och själv i plus i december. Kommer be en snäll EBG att flytta över till andra sidan eller underhålla junior i 12 timmar. Undrar vilket hen kommer välja :cool:
Mardrömsflashback från ett charterflyg från Thailand när min sambo blev magsjuk 12 timmar innan avgång och vi hamnade på olika platser i kabinen. Hennes danska stolsgranne tyckte det var bra att min magsjuka sambo skulle passa barnet så dom kunde sova...
(sorry för OT)
 

sweflyer

Medlem
Har bokat premiärtur för mig i SAS Business till Chicago nästa vår (om allt nu går som det skall med pandemin o_O).
Vilken plats borde jag välja? Ser väldigt öppet ut just nu

-Får för mig att de ”riktiga” fönsterplatserna är bäst för ensamresande. Är rad 2, 4, 6 och 8 enligt SeatGuru. Stämmer det?
-Hur långt bak borde man i så fall sitta? Rad 8 går väl bort pga av galley, så kanske 6 eller 4 då?
-Gissar att vänster sida är bäst på vägen dit och höger på nattflygningen hem pga solen

Utresa med: SK 945 | Airbus A330-300
Hemresa: SK 946 | Airbus A330-300
 

Attachments

  • SAS_Airlines_Airbus_A330_B.jpg
    SAS_Airlines_Airbus_A330_B.jpg
    20,6 KB · Visningar: 127

ekf

Medlem
Mina favoriter är 2/4 A, men motsvarande på högra sidan av kabinen är säkert också trevliga.
 

Big Birger

Medlem
Har bokat premiärtur för mig i SAS Business till Chicago nästa vår (om allt nu går som det skall med pandemin o_O).
Vilken plats borde jag välja? Ser väldigt öppet ut just nu

-Får för mig att de ”riktiga” fönsterplatserna är bäst för ensamresande. Är rad 2, 4, 6 och 8 enligt SeatGuru. Stämmer det?
-Hur långt bak borde man i så fall sitta? Rad 8 går väl bort pga av galley, så kanske 6 eller 4 då?
-Gissar att vänster sida är bäst på vägen dit och höger på nattflygningen hem pga solen

Utresa med: SK 945 | Airbus A330-300
Hemresa: SK 946 | Airbus A330-300
Jag upplever att ju längre fram, desto tystare vad gäller motorljud. Men kan inte påstå att jag blivit störd på rad 8. Snarare så att det slamras längst fram när det förbereds servering. Inte minst till frukost.

Jag väljer rad 2 om jag ska vara vaken (för att få det tyst, inte riskera att mat-alternativ tar slut och för att få skärmen på nära håll).

Rad 1 väljer jag om jag ska sova, eftersom det är extra benutrymme (och skärmen på väggen kommer längre bort än i ryggstödet framför som det är på övriga rader). Benutrymmet är värdefullt för mig som är 192 cm.
 
Toppen