Senaste nytt

Betala Mastercard innan nästa faktura kommer

Homer

Medlem
395 kkr när det är dubbla poäng!

tenor.gif
 

toer00

Medlem
Fick ytterligare svar från SEB kort,

"Det är inte längre tillåtet att sätta in pengar på kortet i förväg för att öka köputrymmet..."???
 
Fick ytterligare svar från SEB kort,

"Det är inte längre tillåtet att sätta in pengar på kortet i förväg för att öka köputrymmet..."???
Det är väl lite därför vi inte bör fråga kundtjänst allt för mycket, utan mer tuta och köra som @Berglund föreslog (med den reservplan som fanns "I värsta fall får SEB Kort betala ut innestående belopp tillbaka till ditt bankkonto"). Dumt att väcka den björn som sover och nu har de i värsta fall flaggat ditt konto.
 

toer00

Medlem
I deras (kundtjänsts) tankevärld kan man inte handla för högre belopp än vad man har i kreditgräns. Det är vi dock många här som kan intyga fungerar alldeles utmärkt ändå.

En bil är en korttransaktion i den högre skalan. Det är inte säkert att ett sådant köp går igenom, då beloppet högst sannolikt skiljer sig från vad du normalt debiterar på kortet i en enskild transaktion. Det finns flera säkerhetssystem som kan/bör/kommer att reagera om man inte har förvarnat och inte ens då är jag helt säker på att en så stor transaktion går igenom per automatik.

Tyvärr är sådana här specialfrågor mycket svåra att diskutera med kundtjänst då de oftast bara svara det som direkt står i villkoren.

Skit i att fråga så mycket, in med pengarna, ring och förvarna om en större transaktion och prova! I värsta fall får SEB Kort betala ut innestående belopp tillbaka till ditt bankkonto.

Knepigt - har mitt konto på SEB... SEB Kort som är ett dotterbolag till SEB vill inte ta emot mina pengar (som en garanti att jag skall kunna betala) och de vill förmodligen inte utöka min kreditgräns till 300 tkr... ;) Vad vill de egentligen, inte tjäna pengar på kunder som är villiga att "spendera"... De betalar då tillbaka till SEB dvs samma koncern har pengarna.

Knepig värd man lever i... :)
 
  • Gilla
Reactions: hco

NotRyan

Medlem
Knepigt - har mitt konto på SEB... SEB Kort som är ett dotterbolag till SEB vill inte ta emot mina pengar (som en garanti att jag skall kunna betala) och de vill förmodligen inte utöka min kreditgräns till 300 tkr... ;) Vad vill de egentligen, inte tjäna pengar på kunder som är villiga att "spendera"... De betalar då tillbaka till SEB dvs samma koncern har pengarna.

Knepig värd man lever i... :)
SEB-kort är knepiga, men det vet vi om och agerar därefter!
 

Canadien

Medlem
Knepigt - har mitt konto på SEB... SEB Kort som är ett dotterbolag till SEB vill inte ta emot mina pengar (som en garanti att jag skall kunna betala) och de vill förmodligen inte utöka min kreditgräns till 300 tkr... ;) Vad vill de egentligen, inte tjäna pengar på kunder som är villiga att "spendera"... De betalar då tillbaka till SEB dvs samma koncern har pengarna.

Knepig värd man lever i... :)
*tror* det handlar om regler kring penningtvätt och dyl. Men håller med om att det är skruvat.
 

mha321

Medlem
Blir spännande...
Jag avser att handla 355 tkr över min kreditgräns
på 40 tkr...
Att betänka är att det inte bara är över din kreditgräns, utan också över den maximala kreditgräns som går att ansöka om på Eurobonus Mastercard Premium (300,000 kr är högsta oberoende av vad 20% av din årsinkomst är). Därmed finns det definitivt en risk att det även ligger en hård spärr på precis det beloppet.
 
Toppen