Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredde18

Medlem
Hur gör jag för att använda 2-4-1 på ett annat Star Alliance-bolag just nu? Bokningsfunktionen på sas.se för andra bolag verkar ju vara nere. Om jag har hittat en awards-flight med ex. Swiss, hur gör jag för att boka den med eurobonus-poäng samt 2-4-1?
Du måste ringa in, måndag-fredag. Kolla inlägg 1 i denna tråd. Där finns det mesta!
 
Försökt hitta svaret men inte funnit... Har två 2-4-1 som går ut nu i mars. På SAS hemsida kan jag endast applicera en voucher åt gången. Om resan är bokad, kan jag ringa in och be dem applicera den andra så jag får tillbaka hälften av poängen eller hur går jag till väga? Det är väl möjligt att nyttja en voucher per person i en 2-pers bokning?
 

Maja

Medlem
Försökt hitta svaret men inte funnit... Har två 2-4-1 som går ut nu i mars. På SAS hemsida kan jag endast applicera en voucher åt gången. Om resan är bokad, kan jag ringa in och be dem applicera den andra så jag får tillbaka hälften av poängen eller hur går jag till väga? Det är väl möjligt att nyttja en voucher per person i en 2-pers bokning?
1st voucher gäller för upp till 2 personer. Så har du en bokning för 2 personer så behöver du endast en voucher. Så med SAS betalar du då 100k poäng i Business t&r med 1st 2-4-1-voucher applicerad till din bokning.
 
Det är ok.
Läs inlägg #1 i denna tråd.
Ja men du kan förbereda dig genom att kolla på United och Aeroplan.
Nej skulle jag säga om du inte är ute efter SAS egna business-platser till LAX, SFO, HND och MIA (dessa brukar försvinna på ca 120 sekunder from att de släpps :D).
Tack för svar!
Som jag förstått det kan man kika Alliance-medlemmarnas hemsidor för tillgängliga flyg och platser?
Har kikat lite hos United och Lufthansa och det verkar som att det finns platser för de datum jag önskar. Var lite orolig tidigare när jag endast kollade hos SAS själva, där fanns det knappt något kvar för business/biz.

Då gäller det bara att ringa in och specifiera var jag hittat biljetterna och vilka datum det gäller så bokar de åt mig? :)
 
United Milage Plus kan du kolla på och då är det ”saver award” som gäller. Lufthansa visar mig veterligen inte tillgänglighet för SAS Eurobonus.
Jaha, det visste jag inte. Jag hade gjort en vanlig sökning, alltså betalning med pengar. Då är det alltså varje bolags egna awardsklubb det gäller som man måste göra sökningen på? Och dessa går att boka med SAS givet att de är i Star Alliance? Det försvårar ju situationen lite då det inte verkar vara lika tillgängligt.

En annan fråga, hur tidigt släpps biljetter vanligtvis?
 

Rickard_O

Medlem
Jaha, det visste jag inte. Jag hade gjort en vanlig sökning, alltså betalning med pengar. Då är det alltså varje bolags egna awardsklubb det gäller som man måste göra sökningen på? Och dessa går att boka med SAS givet att de är i Star Alliance? Det försvårar ju situationen lite då det inte verkar vara lika tillgängligt.

En annan fråga, hur tidigt släpps biljetter vanligtvis?
Här finns en bra guide i första inlägget i tråden om hur du söker awardsbiljetter.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Bokade om en SAS 241 bokning ifrån maj till oktober. Vouchern var utgången. Inga frågor ingen kostnad. Avklarad på max 5 minuter.

Sjukt oklart, precis pratat med två personer på 0184809167 där bägge sa att vouchern försvinner om man vill göra en ombokning. Samtidigt så är det ju formulerat så på hemsidan, "If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee". Skulle ju vara ett tillägg där att "men du får lägga till en jävla massa poäng också". Han jag pratade med sa bara "att det är mycket som är oklart på hemsidan", suck...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen