Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mackan33

Medlem
Kanon tack!!! Blir nog det då. 4000 poäng kostar 800 spänn. Sen såg jag ngt om ett Coop Mastercard som kan vara intressant, som ger 10K poäng. Frågan är bara när de trillar in och om det gäller om man redan har ett sas mastercard basic.

10000p från Coop blir i bästa fall 1200 eurobonuspoäng
 

mha321

Medlem
Amatörfråga och om det finns en bättre tråd ber jag om orsäkt, Som jag nyligen redovisat bokade jag precis en resa för familjen till Kina, och har efter det 94K poäng och en 2-4-1 kvar som måste användas innan slutet på mars. Jag skulle behöva nå upp till 100K poäng, så man kan boka en långresa för två i SAS Business. Alltså 6K poäng till.

Nu när man sitter hemma och inte reser, så inbringar vardaglig spend på mitt Amex Elite (och mitt basic SAS Mastercard som jag aldrig använder) ca 2K (mest mat och bensin) poäng som skulle ta mig upp till 96K. Måste jag köpa ngt på kortet för 20K pengar eller finns det mer ekonomiska alternative att ta de där sista 4-5K poängen, så 6K poäng trillar in på kontot i mars? Verkar som om man uppgraderar till Mastercard Premium och spenderar 3ggr får man 10K extrapoäng, men de trillar bara in efter flera månader? Annat? Tack för svar.
Det finns ju några varianter på Eurobonus online shopping som ger fasta poäng i klassen 1000-1500. Men risken med dem är att det kan ta en god stund innan de ramlar in.
 

Dantorp11

Medlem
Någon annan som har en 2-4-1 voucher som går ut 28/2? Har ni lyckats få den förlängd? Känns löjligt att de inte förlänger den ytterligare eftersom inte mycket har ändrats sedan december och den i princip är oanvändbar med all osäkerhet.
 

Frisk78

Medlem
Någon annan som har en 2-4-1 voucher som går ut 28/2? Har ni lyckats få den förlängd? Känns löjligt att de inte förlänger den ytterligare eftersom inte mycket har ändrats sedan december och den i princip är oanvändbar med all osäkerhet.

Det går ju utmärkt att använda vouchern vid bokning. Biljetter för januari nästa år finns tex.
Jag har för två veckor sedan bokat en resa på senhösten med voucher som gick ut 31/3.
 

Frisk78

Medlem
Det går väl inte att ändra flygen efter utgångsdatumet? Finns ingen garanti när/om man får åka till många länder ens i januari
Bokar du inget och vouchern brinner inne så blir den förstås värdelös. Ett exempel, Dominikanska Republiken går att resa till/från (behövs inget PCR etc). Turkiet går att boka och resa till med PCR-intyg. Så, det avgörande är vart du vill åka, men skriv inte att vouchern är värdelös. Boka på!
 
Någon annan som har en 2-4-1 voucher som går ut 28/2? Har ni lyckats få den förlängd? Känns löjligt att de inte förlänger den ytterligare eftersom inte mycket har ändrats sedan december och den i princip är oanvändbar med all osäkerhet.
Den kommer inte förlängas. Jag använde min voucher idag och bokade Kroatien, som bara kräver PCR-test och inte karantän. Bara att chansa på att det kommer gå att resa.
 

Homer

Medlem
Det går väl inte att ändra flygen efter utgångsdatumet? Finns ingen garanti när/om man får åka till många länder ens i januari

Ännu ingen som provat om det är lika bra som det låter


What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
 
Last edited:
Ännu ingen som provat om det är lika bra som det låter

What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Lär bli nästa stora diskussionsämne på forumet, efter nästa helg när vi är inne i mars.
 

Lasse Kongo

Medlem
Ännu ingen som provat om det är lika bra som det låter


What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline?
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service.
Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Bokade om en SAS 241 bokning ifrån maj till oktober. Vouchern var utgången. Inga frågor ingen kostnad. Avklarad på max 5 minuter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen