Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Arv

Medlem
Man vill ju inte väcka en sovande björn som leder till att möjligheten officiellt försvinner, men känns som frågan om att kunna söka "leg för leg" verkligen behöver utrönas.
 

bnr

Medlem
När jag försöker förklara att det finns flera olika flyg det datumet så SKRIKER han tillbaka att "Det inte går att söka leg för leg säger jag ju!" Avslutar förskräckt samtalet.
Nästan läge för de som ringer att börja spela in samtalen och lägga upp (både bra och dåliga samtal) efteråt. SAS spelar glatt in samtal i utbildningssyfte... :)
Låter helt sjukt att någon har skrikit på dig... den personen behöver nog jobba med något annat...
 

Alf

Medlem
Jag behövde ändra datum på en bonusresa till Las Vegas från maj till oktober.
Samtal 1: Medarbetare J avbryter mig när jag försöker föklara hur jag önskar flyga. Han förklarar att det inte går att söka leg för leg. Sedan säger han att det inte finns några resor det aktuella datumet. När jag försöker förklara att det finns flera olika flyg det datumet så SKRIKER han tillbaka att "Det inte går att söka leg för leg säger jag ju!" Avslutar förskräckt samtalet.
Ringer upp igen efter ca 30 min.
Samtal 2: Blir vänligt bemött och den nya medarbetaren hittar snabbt min önskade resa och bokar utan problem om den.

1. 018-4809167
2. Mellan klockan 10 och 11.
3. EBS
4. Ja
Jag hoppas du begärde inspelning av samtalet när du ringde upp. Om detta nu skall användas i utbildningssyfte, vilket tycks vara helt nödvändigt, är det ju bara att anmäla detta till SAS så någon chefsperson lyssnar av dessa samtal och har sedan ett ”korrigerande samtal” med medarbetaren som det nu så fint heter på byråkratispråk.
 

Fredde18

Medlem
Jag behövde ändra datum på en bonusresa till Las Vegas från maj till oktober.
Samtal 1: Medarbetare J avbryter mig när jag försöker föklara hur jag önskar flyga. Han förklarar att det inte går att söka leg för leg. Sedan säger han att det inte finns några resor det aktuella datumet. När jag försöker förklara att det finns flera olika flyg det datumet så SKRIKER han tillbaka att "Det inte går att söka leg för leg säger jag ju!" Avslutar förskräckt samtalet.
Ringer upp igen efter ca 30 min.
Samtal 2: Blir vänligt bemött och den nya medarbetaren hittar snabbt min önskade resa och bokar utan problem om den.

1. 018-4809167
2. Mellan klockan 10 och 11.
3. EBS
4. Ja
Sorgligt... de kommer nog dessutom få en hektisk vecka fram till den 28 feb. när många vill använda sina förlängda vouchers. Så de medarbetare som inte är ”på topp” kan vi nog förvänta oss ännu mindre hjälp från...
 

Mr Basic

Medlem
Jaha, då var det dags att köra huvudet i väggen....:confused:

SAS-medarbetare nr 1 var helt ointresserad och när jag bad honom kolla, ej boka, om respektive flight fanns så kom ett blixtsnabbt ”finns inget”. Tack å hej.

SAS-medarbetare nr 2 var betydligt trevligare och förklarade att man inte fick söka leg för leg. Han hittade inte heller ”hela resan” men när jag bad honom kolla om segmenten (ARN-LHR och LHR-SJO) fanns var för sig så hittade han alla flighter. Att han sedan inte får boka dessa för SAS ska inte ligga honom till last, här fanns iaf en vilja och servicekänsla.

Trist utveckling hur som. :(
Blev 2 fruktlösa samtal till idag.

Medarbetare nr 3 kunde bekräfta att det fanns platser på samtliga flighter jag nämnde men ”kan inte boka”.

Medarbetare nr 4 lät uppgiven, nästan sorgsen när hen svarade. Kunde/ville/orkade inte se ngn resa alls....tack å hej.

Måste säga att detta är djävligt frustrerande och provocerande. :(:mad:
@Daniel Brage har du fått din resa biljetterad?
Medarbetare nr 5 sökte pliktskyldigt och svarade lojt att inget fanns. Nästan så att man kan höra att de vill söka leg för leg men inte får.

Medarbetare nr 6 lät iaf positiv och trevlig. Nu resignerade jag och bokade LHR-BOG-SJO ToR och så tar jag ”ny strid” när ARN-LHR ToR ska läggas till (skulle inte vara ngt problem enligt medarbetare nr 6, vi får väl se?).
Värt att notera, men inte kommentera, är att det kostade 130.000p. :)

Edit. Förtydligande, det som skulle gå att lägga till var alltså med SAS ToR London (när award-biljetter släpps), inget annat.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Jag är inne på samma som @henke12 här. Det har aldrig gått att slå ihop 2 separata boningar till en. Har inte läst om att någon lyckats med just detta på forumet åtminstone.

Det är ju dock möjligt att ena bokningen avbokas, platser kommer i bästa fall tillbaka, och de läggs då till på den andra bokningen.
Det är dock inte samma sak som att slå ihop bokningar.
Precis de svaren har jag fått. Att jag kan få allt på ett PNR men då måste först ena biljetten avbokas. Eftersom jag inte vågade riska så blev det två enkelbiljetter.
 

Ilmu90

Medlem
Jag behövde ändra datum på en bonusresa till Las Vegas från maj till oktober.
Samtal 1: Medarbetare J avbryter mig när jag försöker föklara hur jag önskar flyga. Han förklarar att det inte går att söka leg för leg. Sedan säger han att det inte finns några resor det aktuella datumet. När jag försöker förklara att det finns flera olika flyg det datumet så SKRIKER han tillbaka att "Det inte går att söka leg för leg säger jag ju!" Avslutar förskräckt samtalet.
Ringer upp igen efter ca 30 min.
Samtal 2: Blir vänligt bemött och den nya medarbetaren hittar snabbt min önskade resa och bokar utan problem om den.

1. 018-4809167
2. Mellan klockan 10 och 11.
3. EBS
4. Ja
Upplevde också att första personen jag pratade med inte ens ville söka. Sa bara att det inte finns några tillgängliga platser. När jag ringde andra gången sa nästa person att det finns gott om tillgängliga platser till destinationen utan att jag ens börjat fråga om att söka leg för leg.
 

Lasse Kongo

Medlem
Ringt in 5 gånger under en 5 veckors period (hoppas vara klar nu). Första 2 samtalen var katastrof.
Samtal 1: Ville boka 241 retur CPH-CAI-BKK med Egypt air. Bokningen tog tid och personen jag pratade med kändes mycket osäker men efter mycket om och men var bokningen klar. Såg efter en timme att jag bara fått biljetter till CPH-CAI och tillbaka.
Samtal 2: Ringer in igen. Personen jag då pratar med blir ordentligt upprörd (på mig) och avbokar. Jag hinner inte ens avsluta meningen när jag vill boka CPH-CAI-BKK. Det finns inga biljetter. Hej då.
Samtal 3: Ringer in en vecka senare. Får allt bokat.
Samtal 4: Flytta ren SAS 241 bokning ifrån maj till oktober. Går på 5 minuter. Mycket bra.
Samtal 5: Ändra till CPH-CAI-BKK med Egypt air till CPH-VIE-BKK med Austrian. Igen kanonbra. Hemresan blir inte som jag vill men han försöker hittta platser.
Samtal 6: Ändrar hemresan på CPH-VIE-BKK. Personen jag pratar med känns lite osäker men löser allt utan problem. Han behöver skicka bokningen till ekonomi avdelningen för att få rätt pris. Tror jag ska ha tillbaka 1500:- men jag orkar inte krångla.
Allt som allt är jag nöjd. Tror det är framförallt en person som ställer till det för oss flesta och bör flyttas snarast. Eller så har han fått samma dator som kvinnan i "Little Britain". Computer says no...
 

Kimmen00

Medlem
Ringt in 5 gånger under en 5 veckors period (hoppas vara klar nu). Första 2 samtalen var katastrof.
Samtal 1: Ville boka 241 retur CPH-CAI-BKK med Egypt air. Bokningen tog tid och personen jag pratade med kändes mycket osäker men efter mycket om och men var bokningen klar. Såg efter en timme att jag bara fått biljetter till CPH-CAI och tillbaka.
Samtal 2: Ringer in igen. Personen jag då pratar med blir ordentligt upprörd (på mig) och avbokar. Jag hinner inte ens avsluta meningen när jag vill boka CPH-CAI-BKK. Det finns inga biljetter. Hej då.
Samtal 3: Ringer in en vecka senare. Får allt bokat.
Samtal 4: Flytta ren SAS 241 bokning ifrån maj till oktober. Går på 5 minuter. Mycket bra.
Samtal 5: Ändra till CPH-CAI-BKK med Egypt air till CPH-VIE-BKK med Austrian. Igen kanonbra. Hemresan blir inte som jag vill men han försöker hittta platser.
Samtal 6: Ändrar hemresan på CPH-VIE-BKK. Personen jag pratar med känns lite osäker men löser allt utan problem. Han behöver skicka bokningen till ekonomi avdelningen för att få rätt pris. Tror jag ska ha tillbaka 1500:- men jag orkar inte krångla.
Allt som allt är jag nöjd. Tror det är framförallt en person som ställer till det för oss flesta och bör flyttas snarast. Eller så har han fått samma dator som kvinnan i "Little Britain". Computer says no...

Just den personen, om det nu är en, kanske vi borde ha koll på. Med första bokstaven i förnamnet tex för att se om det är en. Så man vet vilka man ska undvika.
 
Toppen