Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Jag skulle inte vara särskilt "komfortabel med" att åka dit på sommaren, men det har inte att göra med epidemi eller politik utan klimat ;)

Hur som helst är det väl inte osannolikt att de öppnar upp långt före många andra, de behöver ju inte vara särskilt rädda för dig ens om du är smittad, förutsatt att vaccinationsprogrammet är slutfört.
Aha, bra input. När är bästa tid på året att åka till Israel? Eller den delen av världen så att säga.
 

trekker

Medlem
7 oktober, nollgradigt när jag väntar hemma på taxin. På em i Tel Aviv, på med shorts och en långpromenad från 'Hilton' till Jaffa utmed Medelhavet, ca 25 grad. Behaglig bris.
Ett par dagar senare, en biltur genom Negevöknen till Döda Havet och besök på Masada. Soligt och varmt, ca 27 C.
Sluta retas
 

Kimmen00

Medlem
7 oktober, nollgradigt när jag väntar hemma på taxin. På em i Tel Aviv, på med shorts och en långpromenad från 'Hilton' till Jaffa utmed Medelhavet, ca 25 grad. Behaglig bris.
Ett par dagar senare, en biltur genom Negevöknen till Döda Havet och besök på Masada. Soligt och varmt, ca 27 C.

Crown Plaza Tel Aviv Beach var mkt bra hotell för övrigt. Grym lounge med bra mat o all skönans dryck. Bra frulle oxå. Mitt på stranden.
 
Toppen