Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

squeezen

Medlem
Har försökt hitta platser till BKK och inser att det är tunt med alternativ för tillfället och att jag dels är lite för tidigt ute än för mina datum.

Men oavsett så söker jag via United så får jag upp massa alternativ med Thai och det vet vi ju att vi inte kan boka med EuroBonus så alla dessa alternativ faller bort.

Och som @Senator så fint visade exempel på så faller alternativen med Eva Air bort då de endast erbjuder platser i ekonomi om man söker direkt till BKK.

Så kvar är bara alternativ med Austrian för närvarande som jag kan finna utan att få en oerhört lång extra resa. Just nu är dessutom anslutningsflygen inte tillgängliga utan det blir rätt långa layover på diverse flygplatser runt om i Europa innan avgången från Wien. Inte optimalt på något sätt. Får fortsätta leta och se om jag kan hitta något, eller bara boka något och sedan hålla tummarna att det faktiskt kommer fungera att få boka om med utgången voucher som det står i SAS FAQ. Vågar inte riktigt tro på det innan vi ser att någon faktiskt har fått göra en sådan ombokning efter 31/3. För i så fall kommer det ju öppna upp till att man kan boka om till Thais linjer sedan när de öppnar upp och det är ju helt klart ett alternativ som är intressant i så fall.
Finns två platser i first och biz med ANA från London till Haneda, 2/2 vidare sen kanske med ANA till bangkok? (Eller valfri plats i asien...)?

annars tima in en dag när tex CDG-TPE är direkt, typ 8/2 och flyg sedan TPE-BKK den ruttan har jag inplanerad, fast på vägen hem. Slipper du psykologisk misshandel av att kliva av i BKK på tekniskt stopp och sen på planet flyga några timmar fel håll. Transit o sen till BKK igen
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Hej,

Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig att hitta en flygresa runt 25 december och returresa runt 14 dagar framåt?
Har inga specifika önskemål mer än att vi är 2 personer som vill till Asien, ligga på en solstol, slappa och äta god mat. Har ringt till SAS och försökt få hjälp men alla flygrutter jag frågat om är fullbokade eller att de inte hittar någon.
Finns det någon som skulle vilja hjälpa mig och hitta en bra flight t/r? Vouchern går ut 28/2.
Hade tråkigt så bjuder på denna, tog förgivet att du utgår från Arlanda, för det är bara vi Stockholmare som är tillräckligt självcentrerade och tror att det är världens mittpunkt! :cool:
ARN_IST.PNG
IST_TPE_BKK.PNG
BKK_HKG_IST.PNG
IST_NCE_ARN.PNG
 

Maja

Medlem
Finns två platser i first och biz med ANA från London till Haneda, 2/2 vidare sen kanske med ANA till bangkok? (Eller valfri plats i asien...)?

annars tima in en dag när tex CDG-TPE är direkt, typ 8/2 och flyg sedan TPE-BKK den ruttan har jag inplanerad, fast på vägen hem. Slipper du psykologisk misshandel av att kliva av i BKK på tekniskt stopp och sen på planet flyga några timmar fel håll. Transit o sen till BKK igen
Tack för förslag! Har koll på ANA och har letat anslutningar därifrån till Bangkok, men har hittills bara hittat i Ekonomi och är inte jättesugen på närmare 7h i ekonomi.

Ska bara försöka lita ut hur EVA Air flyger och vilka avgångar det handlar om, men ska detaljstudera deras hemsida för att se över alternativ. Tyvärr är dina datum för tidigt ute för när vi kan åka, men tack för förslagen! :)
 

Nicedase

Medlem
Tjena,
Ringde den kära SAS-supporten idag ang boka ARN till BKK via MUC eller FRA med Thai i business i slutet av december
Samtal 1: "Det finns inga biljetter på denna sträckan."
Samtal 2: "Jag ser att det finns tillgänglighet på denna sträckan men jag kan inte boka dem"
Samtal 3: "Jag ser inga biljetter på denna sträckan"

Jag ser att det finns tillgänglighet på Uniteds hemsida.

Är det bara att fortsätta HUACA eller är det kört?
 

Senator

Moderator
Tjena,
Ringde den kära SAS-supporten idag ang boka ARN till BKK via MUC eller FRA i business i slutet av december
Samtal 1: "Det finns inga biljetter på denna sträckan."
Samtal 2: "Jag ser att det finns tillgänglighet på denna sträckan men jag kan inte boka dem"
Samtal 3: "Jag ser inga biljetter på denna sträckan"

Jag ser att det finns tillgänglighet på Uniteds hemsida.

Är det bara att fortsätta HUACA eller är det kört?

Är det Thai det handlar om?
 
Toppen