Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

En intressant fråga trots att det går inflation i SAS EuroBonus Gold så skulle det vara intressant om de som "lyckas bättre" eller "lyckas sämre" kan svara på följande:
1. Vilket nummer man har ringt?
2. Klockslag?
3. Vilken status har man? EBB/EBS/EBG/EBD/EBP?
4. Knappar man in detta för prioritering?

Jag tänkte hitta en AI/ML expert som sen kan försöka hitta korrelationer mellan svaren ;) Skojar bara, men jag undrar på om det finns faktorer såsom tidpunkt och/eller status som spelar roll vem som svarar?

I mitt "lyckade fall"
1. 018 480 9167
2. 09:07 en måndag
3. EBG
4. Ja, jag knappade in detta
Bra idé. Vi behöver lite datapunkter. Föreslår att vi lägger till en fråga om man nämnde 2-4-1 i början av samtalet eller inte. Det avgör ju om det är olika regler för dessa bonusresor eller inte.
 

kristerj

Medlem
Lyckad bokning Göteborg-Taipei ToR
1. 08-797 40 40
2. 16/1 en tisdag 10:30
3. EBG
4. Ja
Sa inget om 2-4-1, agenten utgick från att jag ville använda den, då den går ut i februari.
 

Maja

Medlem
1. 08-797 40 40
2. 8/2 måndag 11:29
3. EBD
4. Ja, knappade in detta.

Fick till en leg-för-leg-bokning med 2-4-1-voucher till EWR.
 
Skellefteå - Taipei open jaw Seoul - Skellefteå
1. 018 - 480 91 67
2. 15/1 13.05 (samtalet tog 8 minuter och då hade jag även fått biljetterna på mail, resan fanns i appen samt att skatterna var dragna från kortet).
3. EBG
4. Ja
Kvinnan jag pratade med sa direkt - du vill väl använda vouchern som går ut 31/3.
 
Last edited:
Lyckad bokning leg-för-leg Stockholm-Mauritius ToR.

1. 018-480 91 67
2. Måndag 18/1 10:21, samtalet tog 8 min
3. EBG
4. Ja
5. Sa inget om 2-4-1 - utan agenten frågade när det var dags att biljettera.
 
Ringde in för att se om det fanns business på utresan på min redan existerande t&r ARN-FRA-MEX med Lufthansa.
Det fanns det, fick lämna kortuppgifter för han kom inte åt mina sparade kort även fast jag angett min säkerhetskod, så det var snabbt iväg till biljett-utställnings-avdelningen.
Fyra timmar senare fick jag biljetten.
Gött!

1. 08-7974040
2. 16 feb 12:30 (11 minuter)
3. EBG
4. Ja
 

SuperHangman

Ny medlem
Jag behövde ändra datum på en bonusresa till Las Vegas från maj till oktober.
Samtal 1: Medarbetare J avbryter mig när jag försöker föklara hur jag önskar flyga. Han förklarar att det inte går att söka leg för leg. Sedan säger han att det inte finns några resor det aktuella datumet. När jag försöker förklara att det finns flera olika flyg det datumet så SKRIKER han tillbaka att "Det inte går att söka leg för leg säger jag ju!" Avslutar förskräckt samtalet.
Ringer upp igen efter ca 30 min.
Samtal 2: Blir vänligt bemött och den nya medarbetaren hittar snabbt min önskade resa och bokar utan problem om den.

1. 018-4809167
2. Mellan klockan 10 och 11.
3. EBS
4. Ja
 
Toppen