Senaste nytt

Eurobouns deal med Bjurfors - Hela Sverige / 1 NOV - 13 DEC 2020

intuition

Medlem
Noterar att denna är ute igen, nu med datum 1 feb - 15 mars.
Sälj med Bjurfors. Tjäna EuroBonus Extrapoäng. — Bjurfors

Är det någon som har erfarenhet vad som händer om försäljningen ligger fram i tiden? Typ om man nu värderar och nu skriver förmedlingsuppdrag, men med planen att bostaden ska säljas under sommaren med tillträde till hösten. Vid vilken tidpunkt får man de sista 25 000 poängen?

De har ju någon skrivning om att man retroaktivt kan kräva poängen 6 månader från förmedlingsuppdraget skrevs. Men alla förmedlingsuppdrag är ju inte med omedelbar försäljning.
 

intuition

Medlem
Jo, jag har också läst informationen som finns på länken som jag har postat. Det jag undrar är vilken erfarenhet forumets medlemmar har av detta i praktiken.

Tex hur de definierar avslutad försäljning - är det tex när köpekontraktet skrivs på? Eller när köparen betalt slutlikvid? När Bjurfors erhållit sin provision för köpet? När tillträde skett?
 

Wipe75

Medlem
Jo, jag har också läst informationen som finns på länken som jag har postat. Det jag undrar är vilken erfarenhet forumets medlemmar har av detta i praktiken.

Tex hur de definierar avslutad försäljning - är det tex när försäljningsavtalet skrivs? Eller när köparen betalt slutlikvid? När Bjurfors erhållit sin provision för köpet? När tillträde skett?
I mitt fall kom poängen efter underskrivet försäljningsavtal
 

Jonas F

Medlem
Jag värderade lägenheten i mitten på december (men valde slutligen en annan mäklare för själva försäljningen) och har inte sett några poäng ännu heller. Men jag har å andra sidan inte påmint en enda gång. Kanske kan de dyka upp i slutet av månaden då med lite (mycket) tur? (Nej, det tror jag väl inte ens själv på...)
 

Big Birger

Medlem
Jag värderade lägenheten i mitten på december (men valde slutligen en annan mäklare för själva försäljningen) och har inte sett några poäng ännu heller. Men jag har å andra sidan inte påmint en enda gång. Kanske kan de dyka upp i slutet av månaden då med lite (mycket) tur? (Nej, det tror jag väl inte ens själv på...)
Du svarade på din egen fråga. :) Tjata lite på dem, så borde det lösa sig. Surt att missa poängen.
 
Toppen