Senaste nytt

Skaffa Amex nu eller vänta in en kampanj?

Hej

efter många långa nätter här på forumet så är jag äntligen redo att påbörja resan mot en 2-4-1 voucher! Har skaffat Fortum för el, och har 25-30 000 poäng sedan tidigare.

Nu blir det även till att skaffa ett Amex Premium. Det är precis på gränsen att vi kommer hinna samla ihop 150 000 i spend under detta kalenderår, men det bör gå.

I höstas hade de en kampanj där man fick 30 000 i välkomstpoäng, är det värt att invänta en ny kampanj och tappa möjligheten till potentiell spend. Eller ska man bara ansöka nu för 12 000 poäng?
 

ante_77

Medlem
Hej

efter många långa nätter här på forumet så är jag äntligen redo att påbörja resan mot en 2-4-1 voucher! Har skaffat Fortum för el, och har 25-30 000 poäng sedan tidigare.

Nu blir det även till att skaffa ett Amex Premium. Det är precis på gränsen att vi kommer hinna samla ihop 150 000 i spend under detta kalenderår, men det bör gå.

I höstas hade de en kampanj där man fick 30 000 i välkomstpoäng, är det värt att invänta en ny kampanj och tappa möjligheten till potentiell spend. Eller ska man bara ansöka nu för 12 000 poäng?

Då du nämner "Vi" så kan du lika gärna ansöka idag och vid kampanj så bjuder du in partnern.

Och oavsett vilket så är det via inbjudan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fredde18

Medlem
Om spenden är en trång sektor så kanske de är läge att börja snarast. Om det blir en 30000p-kampanj till är ju svårt att säga men normalt brukar de ha 2 st kampanjer där man får 25% extra poäng när man blir värvad. De brukar dyka upp mitt i ”terminen” typ mars/oktober.
 

Mr Planning

Medlem
Om det var rätt formulerat med "vi" ,så håller jag med övriga, skaffa kortet på en gång, sätt igång jakten mot dom 150K

Vid nästa kampanj så värvar du (sambon?) och ni båda får ytterligare poäng

Skaffa SAS MC (Mastercard) för ytterligare välkomstpoäng

Skaffa ett pointshare konto, så har ni snart bokat en resa :)
 
Tack för alla tips.
Min sambo ska få ett extrakort så vi kan samla alla utgifter. Om jag bjuder in henne till ett eget kort senare så gissar jag att hon då också måste spenda 30 000 poäng på 2 månader på det separata kortet och så blir det svårare att nå 150 tkr för en voucher på vårt första kort. Eller tänker jag fel?
 

Tongen2

Medlem
30 000 poäng på 2 månader

??
Antar att du menar spendera 15 000 kr första tre månaderna för att få värvningsbonus som ger 12 000 poäng(utan kampanj)?
Nu blev jag osäker här men rätta mig om jag har fel angående 15k på 3 månader

Skaffa ditt Amex nu, kör på extrakort till sambon, se till att spendera 150k och få en voucher
Kör detta hela 2021 och i januari 2022 så värvar du din sambo, och får poäng då, sedan kör ni på samma setup som detta året, fast på hennes kort!



Välkommen in i djungeln! :cool:
 

Fredde18

Medlem
Vid en vanlig värvning brukar kravet på spendering vara lägre, för Premium normalt 15 000kr inom 3 månader. Om det sen kniper i slutet av året för att komma upp i spend kan man exempelvis handla presentkort till sig själv för sånt man vet att man kommer handla, exempelvis i mataffär. Samt under året, erbjuda sig att betala någon närståendes utgift (välj nån som inte tycker vårt beteende här inne är knasigt bara :p)
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jäkligt dum fråga men om målet är den åtråvärda vouchern är det väl spend du främst vill ha och inte poäng? Naturligtvis är det såklart väldigt bra att ha poäng också om du ska resa, om ditt SAS konto så att säga är tomt.

Men att vänta flera månader för att få 10-30.000 poäng verkar ju dumt, varje krona räknas ju :)
 

ante_77

Medlem
Jäkligt dum fråga men om målet är den åtråvärda vouchern är det väl spend du främst vill ha och inte poäng? Naturligtvis är det såklart väldigt bra att ha poäng också om du ska resa, om ditt SAS konto så att säga är tomt.

Men att vänta flera månader för att få 10-30.000 poäng verkar ju dumt, varje krona räknas ju :)
Ja, spenden tas självklart när poängen finns. Annars så är det ju tråkigt att stå med en voucher.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Ja, spenden tas självklart när poängen finns. Annars så är det ju tråkigt att stå med en voucher.
Du får ju alltså poäng när du spenderar men om du vill vänta så visst det går såklart bra, verkar som du vet när du kommer spendera dina 150k och det inte är i morgon.
 
Toppen