Senaste nytt

Champagnetråden

Senator

Moderator
Skönt att jag inte är ensam day time drinker i Stockholm idag ;)

Hur var vinet?

Är du på Hilton kanske? Mycket trevligt och grym service på stället. Första flaskan hade öppnats i går och vi fick direkt frågan om vi tyckte den var för avslagen. Det var den inte. Andra glaset från ny flaska och det var inte bättre. Mycket nöjd med hela upplevelsen: mat, service OCH skumpa.

Dags för nästa skumpa..snart
 
Mitt under värsta våren förra året under krisavtalet, så bestämde jag och min väninna oss för att vi var sååå värda att för första gången unna oss någon speciell champagne- Cristal. Den skulle vi ha inmundigas under sommaren redan, men jobb och åter jobb kom i vägen. Sen på senhösten, men då drabbades hon av Covid och tappade smaklökarna. Sen kom nästa våg av jobb...

Men finalen kom i går kväll till slut. Pålästa om dom rätta tillbehören (ja då, kalixrom var det.) så satte vi oss förväntansfulla och en helig stämnings spred sig... Vilken fantastiskt Champagne tyckte jag men inte hon. :eek: Jag gillade att den var så len och mjuk i smaken, lättdrucken och inte en massa sprakande smaker. Ska jag säga något negativt så var det kanske för lite bubblor, men det kompletterade kommande flaskor efteråt. :D:p

C347AA92-692D-4158-BCCD-5DB2B03A77E1.jpeg
4C02BFF9-98B8-4FF4-9B06-ACC2A33D677B.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Är du på Hilton kanske? Mycket trevligt och grym service på stället. Första flaskan hade öppnats i går och vi fick direkt frågan om vi tyckte den var för avslagen. Det var den inte. Andra glaset från ny flaska och det var inte bättre. Mycket nöjd med hela upplevelsen: mat, service OCH skumpa.

Dags för nästa skumpa..snart

Det låter väldigt trevligt, både vinet och restaurangen!
Förhoppningsvis börjar 65+ vaccineringen snart så att barnvakt är möjlig och Mrs.GOTBound kan åka med mig på utflykterna till Huvudstaden, då är det pluss att känna till lunchställen som Fiskeläget.

Helt rätt, jag är i Huvudstaden och samlar nätter, efter nästa stay är Diamond klart till mars 2023. Den typen av I-lands problem slipper du ;).
Jag tog en promenad till en restaurang som generar Eurobonuspoäng.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
En riktigt bra champagne med lite ovanligare druvblandning (de tre vanliga + pinot blanc) som jag rekommenderar starkt är Barbichons 4 cepages. Har införskaffat den på finlandsfärja (ca 300 SEK) men finns också på SB (ca 400 SEK).
Visa bifogad bild 116498
Apropå den har jag denna som snart bör drickas. Består av Chard, Pinot x2, Arbane, Pinot Blanc och Petit Meslier
image.jpg
 
Toppen