Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Fredde18

Medlem
Någon mer som inte behövt ange säkerhetskoden vid bokning? Kom på detta nu i efterhand efter min bokning var biljetterad. Detta var bara en ändring på en befintlig bokning, så jag vet inte om detta har någon betydelse men känns inte speciellt säkert. Tidigare supporten i Tallin vill jag minnas att jag alltid var tvungen att ange säkerhetskoden.
Jag gjorde nybokning för ett par veckor sedan och behövde inte säga min kod. Jag hade ändock varit "duktig" och beställt ny kod och allt inför samtalet...
 
Senaste gångerna har jag inte behövt uppge någonting, vare sig eurobonusnummer eller kod.
(Knappar aldrig in eb-nr då man kommer fram fort ändå).
Agenten sa att allt numera var kopplat till mitt mobilnummer... så praktiskt då...
 

bnr

Medlem
Någon mer som inte behövt ange säkerhetskoden vid bokning? Kom på detta nu i efterhand efter min bokning var biljetterad. Detta var bara en ändring på en befintlig bokning, så jag vet inte om detta har någon betydelse men känns inte speciellt säkert. Tidigare supporten i Tallin vill jag minnas att jag alltid var tvungen att ange säkerhetskoden.

Sedan Sveg tagit över har jag faktiskt bokat något tre gånger. En av tre gånger har jag fått frågan om min säkerhetskod. En av gångerna frågade jag själv om han inte ville ha min säkerhetskod och fick till svar "Ja, just det ja".

Känns inte jättetryggt att de inte efterfrågar säkerhetskod.

Inga konstigheter, var inte oroliga. De har den kompetens som krävs enligt Freja Annamatz, PR-ansvarig SAS Sverige. :D

2c) Hur skall SAS kvalitetssäkra så att Eurobonusmedlemmar/AMEX-kunder får en bra kundupplevelse som är konsekvent oavsett vem som svarar hos kundtjänst?

Våra kundtjänstmedarbetare har kompetens att boka EuroBonus awardresor och det inkluderar resor med AMEX 2-1 voucher.
 

Osten

Medlem
Senaste gångerna har jag inte behövt uppge någonting, vare sig eurobonusnummer eller kod.
(Knappar aldrig in eb-nr då man kommer fram fort ändå).
Agenten sa att allt numera var kopplat till mitt mobilnummer... så praktiskt då...
Haha, förstår din ironi :) Känns som att man många gånger i denna tråd får återkomma till @agehall s budord gällande att lita på kundtjänst... Jag ringde från en fast telefon ifrån Frankrike, så undrar hur de kopplad det i så fall :)
 
Haha, förstår din ironi :) Känns som att man många gånger i denna tråd får återkomma till @agehall s budord gällande att lita på kundtjänst... Jag ringde från en fast telefon ifrån Frankrike, så undrar hur de kopplad det i så fall :)
Kundtjänst har säkert en spåkula i kristall som de tittar i, eller inte vill titta i... Beroende på humör!
 
Kundtjänst har säkert en spåkula i kristall som de tittar i, eller inte vill titta i... Beroende på humör!
"The magic 8 Ball"

71729uRDw2L._AC_SY606_.jpg
 

Alf

Medlem
Haha, förstår din ironi :) Känns som att man många gånger i denna tråd får återkomma till @agehall s budord gällande att lita på kundtjänst... Jag ringde från en fast telefon ifrån Frankrike, så undrar hur de kopplad det i så fall :)
Ja varför har vi inte @agehall med oss i denna fråga. Han skulle kunnat bidragit en hel del med sina vassa och träffande inlägg.
 
Har skickat ett mail till Diamond Supporten nu först och förklarat läget att jag inte är sugen att lägga mer tid för att lösa detta. Jag har lyckats boka platser och jag önskar att de lägger allt på en PNR. Det bör inte vara ett problem om det involverar rätt avdelning.

Med tanke på att en av förmånerna för Pandion är att få vanliga bonusplatser på flyg så länge det säljer vanliga revenue biljetter räknar jag kallt med att de bara kan öppna inventory för att lösa en bokning. Sedan bokar de av de andra 2 PNR istället, känns som en lösning jag själv hade försökt göra om jag var på SAS. Det är samtidigt bara deras egna flighter involverade, jag återkommer hur detta utvecklas.
Kan säga att Diamond supporten var en riktig "dead end"...... Jag skickade ett rätt kritiskt svar till dem nu på deras mail där jag ställde motfrågor på deras påstående att "man måste göra så här för att boka si och så" som SAS skrev. De har svårt att prata sig ur den bollen när jag försökt göra exakt de dom svarar i mailet redan innan men deras kundtjänst gör inte det för de antingen har okunskap eller inte vill?

Round 2 coming up!
 

JacobGBG

Medlem
Vad är er erfarenhet med nya kundtjänsts förmåga att slå ihop två separata awardbokningar till en? Tallinn löste detta oftast med bravur men osäker på att Syker löser det lika galant.
 
Toppen