Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Ilmu90

Medlem
Jag hade kollat reservationsnumret som är specifikt för Turkish på CheckMyTrip och sedan använt Turkish app för att välja platser. Biljettnummer hittar du i mejlet du fått från SAS.
Hade problem med att boka sittplatser trots att jag fick pnr nr från sas kundtjänst. Gick inte att komma åt bokningen via hemsidan men ditt förslag med appen fungerade för mig. Tack:)
 

squeezen

Medlem
Jag har fått technical error på en flight flera dagar... resa i NOV. Nån annan med samma?
Kan boka in på IST-CPH men inte CUN-IST
 

MickeT

Medlem
Jag hade kollat reservationsnumret som är specifikt för Turkish på CheckMyTrip och sedan använt Turkish app för att välja platser. Biljettnummer hittar du i mejlet du fått från SAS.

Har testat där också men det vill inte fungera..
11D95FD6-486F-4FF9-A160-0C93512C942F.png

E11A7B14-5F48-460D-A5DC-2D16E2065B37.png
 

Attachments

  • C85AF562-7597-45BA-B78A-80B263E2BDDA.png
    C85AF562-7597-45BA-B78A-80B263E2BDDA.png
    123,4 KB · Visningar: 115

MickeT

Medlem
Det gick jätte bra och välja säte tidigare via "classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar".
Men nu går det inte.. Kan kundtjänsten på 018 numret välja säten åt en?
 

Mr Basic

Medlem
Det gick jätte bra och välja säte tidigare via "classic.sas.se/misc/services/mina-bokningar".
Men nu går det inte.. Kan kundtjänsten på 018 numret välja säten åt en?
Nu var det ett tag sedan men SAS har inte kunnat lägga in seating hos TK de senaste ggr jag flugit med TK.
 

KED

Medlem
Jag bokade award med Turkish i mitten av januari och då bokade SAS säte åt oss utan problem. Har även kunnat ändra dessa på classic sidan.
 

Maja

Medlem
Var inne på Turkish Airlines app för att lägga in sätesbokningar för en bokning till Taipei. Flygningen ska enligt Turkish flygas med Boeing 777-300ER men i appen ser seatmapen ut så här:
Visa bifogad bild 116216

Ser mer ut som sätesfördelningen för Turkish i deras nya businessklass på Boeing 787 eller missar jag något? Någon som fattar detta bättre än mig?

Har också en bokning IST-TPE och får precis som du upp seatmapen för deras nya Boeing 787, men i boningsbekräftelsen och på hemsidan så står det att flygningen sker med Boeing 777-300ER som kör 2-3-2. När är er avresa? Vi åker inte förrän i april-22 så får väl uppdatera och kolla framöver. Om våra platser översätts till Boeing 777-300ER så blir vi nämligen väldigt utspridda vilket jag självklart vill förhindra. Men är ju nästa ett år framåt så kanske bara får avvakta och se.

Eller är det någon som har koll på TK om de ämnar byta flygplanstyper? När? Vilka sträckor?
 

Samosaguas

Medlem
Har också en bokning IST-TPE och får precis som du upp seatmapen för deras nya Boeing 787, men i boningsbekräftelsen och på hemsidan så står det att flygningen sker med Boeing 777-300ER som kör 2-3-2. När är er avresa? Vi åker inte förrän i april-22 så får väl uppdatera och kolla framöver. Om våra platser översätts till Boeing 777-300ER så blir vi nämligen väldigt utspridda vilket jag självklart vill förhindra. Men är ju nästa ett år framåt så kanske bara får avvakta och se.

Eller är det någon som har koll på TK om de ämnar byta flygplanstyper? När? Vilka sträckor?
För min del så ändrade TK tillbaka till en seatmap för en 777 efter några dagar så verkade bara vara tillfälligt fel i systemen.

Vår bokning är i januari 2022.
 

Maja

Medlem
För min del så ändrade TK tillbaka till en seatmap för en 777 efter några dagar så verkade bara vara tillfälligt fel i systemen.
Får helt enkelt hålla koll på vad som händer med seatmappen.

Extremt irriterande bara att man ska fylla i e-ticket nummer varje gång på samtliga resenärer. Grymt osmidigt system. Eller finns det någon väg runt problemet?
 
Toppen