Senaste nytt

Curve betalkort

MrRob

Medlem
Jag är rätt (helt) ny på det här med Curve. Finns det några fallgropar vad det gäller .tex. tidszoner när man använder GBIT vid SAS MC dubbla poäng-helger? Tänker så man inte glad i hågen sitter och flyttar transaktioner på morgonkvisten på fredagen och så visar det sig att de landar på torsdagen, eller flyttar transaktioner på söndagen och så landar de på måndagen.

Trillar alltid pengarna tillbaka till det kort som användes vid ursprungsköpet vid GBIT eller kan man välja var pengarna ska återbetalas?
 

gneken

Medlem
Jag är rätt (helt) ny på det här med Curve. Finns det några fallgropar vad det gäller .tex. tidszoner när man använder GBIT vid SAS MC dubbla poäng-helger? Tänker så man inte glad i hågen sitter och flyttar transaktioner på morgonkvisten på fredagen och så visar det sig att de landar på torsdagen, eller flyttar transaktioner på söndagen och så landar de på måndagen.

Trillar alltid pengarna tillbaka till det kort som användes vid ursprungsköpet vid GBIT eller kan man välja var pengarna ska återbetalas?
Jag undviker att handla nära 00:00. Handlar du från en butik i en annan tidszon så kan det bli problem om det handlar om natten till fredagen.

Vid GBIT får du pengarna tillbaka till ursprungskortet. Ett tips är att redan nu testa GBIT på en liten transaktion så du vet hur det funkar.
 

aruba1

Medlem
Fler som har problem med att använda Miles & More-Kreditkortet i Curve? Jag har haft problem sedan nyår och har inte fått det att fungera.
Funkar fint för mig. Gjorde två transaktioner i lördags med Curve och underliggande Miles&More. Har du tittat på inställningar i Resurs Bank appen? Kan det vara dessa som spökar?
 

Matore

Medlem
Du kan gå tillbaka till blue när du vill.
Ok tack.
Jag ska göra en betalning på 80.000 till ett hotell via en betallänk, går det att lägga denna länk som ett av mina cash back köpställen eller hur funkar det?
En annan fråga: måste jag invänta det fysiska black kortet eller kan jag köra online direkt?
 

bayindirb

Medlem
Ok tack.
Jag ska göra en betalning på 80.000 till ett hotell via en betallänk, går det att lägga denna länk som ett av mina cash back köpställen eller hur funkar det?
En annan fråga: måste jag invänta det fysiska black kortet eller kan jag köra online direkt?
Du kan använde virtuella kortet direkt. Cashback får man bara 3 retailers man väljer.

Kika länken https://www.curve.com/legal/curve-cash/
 
Toppen