Senaste nytt

Iberia Plus ger x2 alternativt x4 Elite-poäng

Tomas E

Medlem
Idag!!! Fick jag mail från Iberia och mina statuspoäng. Tog ”bara” ca 5 månader...
dock har jag endast fått de avios jag skulle fått som statuslös utan bonusen jag ska ha för först silver och sen guld.
Har ni andra fått rätt mängd avioser?
Blir en runda till med mailande, tycker även de bör kompensera för de hållit inne på min influgna status i 5 månader. Men misstänker att Iberia inte tycker så.
Grattis - då måste du väl utbrista så här! :D
Ja, jag fick mina Avios i två omgångar (en per saknad t.o.r-omgång) som transaktioner märkta "Courtesy Iberia Plus" som inkluderade statusbonus, d.v.s. det går ej att se vilka flygningar de hörde till. Eventuellt räknade de t.o.m. lite fel i min favör på den sista omgången.
Däremot har några Elite Points aldrig dykt upp. De skrev att de skulle dyka upp så småningom, samtidigt som mina "Courtesy"-transaktioner skulle bytas mot ordinarie transaktioner, men det har aldrig hänt. Så det verkar vara totalt olika hantering - någon förvånad?
Så om jag mot förmodan skulle skulle lyckas med att återkvalificera ett år till på Platino-nivån genom att tjäna in 12500 EP på två år (till 31 mars 2022), kommer jag att nog behöva kontakta dem så de tar hänsyn till mina saknade 3600 EP och manuellt förlänger min status. Men det går säkert bra. :confused:
 

M@GNÜS

Medlem
Fick svar nu i natt att Iberia kontrollerat och verifierat att de krediterat rätt antal avios till mitt konto.
Jag har fått avios helt utan statusbonus, så deras verifiering är inget vidare.
Fick 2382 x 7 = 16674
Ska vara:
2382 x 2 resor
2382 x 1,25 (bonus silver) x 1 resa
2382 x 1,50 (bonus guld) x 4 resor
397 x 1,50 (bonus guld) x 1 resa (denna resa hade jag fått grundpoängen utan bonus för redan när den ägde rum i augusti 2020)

Men som ”kompensation” för att de hållit inne på min status i 5 månader och för den tid jag lagt ner så är Iberia villiga att ge mig de avioser jag räknat ut ovan. Otroligt givmilt av Iberia att ge mig de avios jag redan har rätt till och tjänat in om de kunnat räkna rätt. Dvs absolut ingen kompensation alls från Iberia för allt strul.
 
Toppen