Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JPE

Medlem
Precis. För att kunna ändra online så krävs att ingen manuell handpåläggning har gjorts av kundtjänst...
Jag har också upplevt att resor inte går att ändra om kundtjänst rört resan men för nyfikenhets skull gick jag in och tittade på en bokning jag har nu och den går att ändra.

- CPH-LAX bokades online med fly premium
- Ringde in och applicerade 2-4-1-voucher och lade till anslutning ARN-CPH
- Ringde in ytterligare en gång för att ändra anslutningen från ekonomi till plus

Frågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?
 

ekf

Medlem
Frågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?
De kanske har gjort någon systemändring på sistone? Min erfarenhet kring att bokningar som kundtjänst rört inte går att boka om, gäller alla bokningar.. oavsett om man använt amexvoucher eller flypremium..
 

bayindirb

Medlem
Jag har också upplevt att resor inte går att ändra om kundtjänst rört resan men för nyfikenhets skull gick jag in och tittade på en bokning jag har nu och den går att ändra.

- CPH-LAX bokades online med fly premium
- Ringde in och applicerade 2-4-1-voucher och lade till anslutning ARN-CPH
- Ringde in ytterligare en gång för att ändra anslutningen från ekonomi till plus

Frågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?
Jag har gjort en bokning med Amex voucher online SAS flyg och vill ändra hemresan men det går inte.. jag måste ringa dem tror jag. När jag hittar flyg det ser ut som att jag kommer att betala full poäng!
 

squeezen

Medlem
Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).
Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu på
CPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZ
alt
CPH-LHR-YYZ
CPH-FRA-YYZ
CPH-MUC-YYZ
dessa tre har all 777-300ER med Signature class.

Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.
LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.

Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.
Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.

tips mottages gärna
 

palmen

Moderator
Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).
Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu på
CPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZ
alt
CPH-LHR-YYZ
CPH-FRA-YYZ
CPH-MUC-YYZ
dessa tre har all 777-300ER med Signature class.

Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.
LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.

Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.
Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.

tips mottages gärna
Jag hade definitivt valt längre stopp i Kanada än i Europa, det är där mest formaliteter ska avklaras.

MCT på YYZ verkar dessutom vara 90 minuter så båda dina alternativ via LHR/MUC spricker pga det.
 

squeezen

Medlem
Jag hade definitivt valt längre stopp i Kanada än i Europa, det är där mest formaliteter ska avklaras.

MCT på YYZ verkar dessutom vara 90 minuter så båda dina alternativ via LHR/MUC spricker pga det.
Hej, tack för snabbt svar, lite skumt på ett vis att de ens föreslår dessa som alternativ då. Men kände på mig lite att detta kunde vara fallet.
Gjort Transit till USA en gång och dete var ju riktigt time-consuming men då var det ju pre-clearance redan i Kanada.

Kommer satsa på att göra längre byte i Toronto.

Då är frågan 55 min i BRU eller 60 min i FRA?
 

Senator

Moderator
Hej, tack för snabbt svar, lite skumt på ett vis att de ens föreslår dessa som alternativ då. Men kände på mig lite att detta kunde vara fallet.
Gjort Transit till USA en gång och dete var ju riktigt time-consuming men då var det ju pre-clearance redan i Kanada.

Kommer satsa på att göra längre byte i Toronto.

Då är frågan 55 min i BRU eller 60 min i FRA?

55min i BRU alla dagar i veckan.
 

Senator

Moderator
Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).
Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu på
CPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZ
alt
CPH-LHR-YYZ
CPH-FRA-YYZ
CPH-MUC-YYZ
dessa tre har all 777-300ER med Signature class.

Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.
LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.

Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.
Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.

tips mottages gärna

Jag vet inte när ni har tänkt åka, men Air Canada kör B789 fram till W21 t.o.m. 30-OCT-21 på CPH-YYZ och från 31-OCT-21 så är det A330. Dock indikerar seatmap i ExpertFlyer att det är nya konfigen på CPH-YYZ från dag 1. Jag har kollat ca 10 dagar i november, alla med nya.
 
Toppen