Senaste nytt

Resor med öl

FF#1

Medlem
I brist på tjänsteresor så tog jag skotern ut till ön... med i bagaget fanns några burkar bärs!
Strax bastu och en iskall Karhu ("smugglad" från vårt östra grannland)
 
Ölprovning hemma i köket i stället för på Bygge Ölfestival som skulle varit denna helg. Köpte denna trevliga box på bolaget för 130kr.
20210206_164819.jpg

20210206_164938.jpg
 

Mimer

Medlem
Det vart nödvändigt med en resa till Göteborg i påsk och trots att fokus ligger på helt andra saker än öl denna gång så är målet att klara av tre ställen på min "bucket list" av öl i Göteborg. Del ett fick bli Station Linné vid Linnéplatsen.

Av mina öldrickande vänner i Göteborg så har jag hört mängder med superlativer om Station Linné och visst var det bra även om det som fanns på tapp kanske inte imponerade enormt denna gång. Men burkar och flaskor.... ojojoj vilket utbud.

Valet föll ändå till sist på två små öl på tapp, mina första öl på lokal sedan början av september bara en sådan sak. Det fick bli en dubbel NEIPA från Prizm - She broke my spine som mest passerade som en NEIPA i mängden och Northern Monk - Norse Star en oväntat torr pastry stout.

IMG-20210402-WA0009.jpeg


Station Linné imponerar trots allt, kommer definitivt hit fler gånger, då gärna med mer tid än vad agendan tillät denna gång.
 
Last edited:

Mimer

Medlem
Öläventyren i Göteborg fortsätter. Denna gång hamnade jag en snabbis på Pils, Dugges nya tap room i Omnipollo GBGs gamla lokaler på Plantagegatan.
20210403_130339.jpg


Det första intrycket är att den ganska läskiga färgsättningen från Omnipollo GBG är borta. Borta är också den ointresserade rentav oartiga personalen från Omnipollo GBG, ersatt av ett gäng betydligt trevligare öltappare.
20210403_130336.jpg


Ölen på tapp är enbart Dugges egna, i övrigt skymtade jag enstaka burkar från Burnt Mill och DEYA förutom ett stort kompletterande utbud från Dugges.
20210403_130417.jpg


Två små rackare även denna gång, Lusher Crusher, DIPA på standardrecept och Very Vanilla en riktigt tung stout på 15 jämna procent som var genial.

Det pratas ofta om att Omnipollo är bäst i Sverige på den mörka ölen men jag måste säga att jag tycker att Dugges är åtminstone i samma klass. (Sedan är enligt mig Mariatorget mikrobryggeri allra bäst i Sverige på den mörka sidan men det får jag återkomma till en annan gång...).
 
Last edited:
Toppen