Senaste nytt

Var befinner jag mig?

5DF1CF91-EF8C-49AC-8535-C570F99BAB3E.jpeg


Efter en klassisk hummerlunch på denna ort beger jag mig på en promenad längs en känd författares hem, och får syn på detta ikoniska landmärke, vart är jag och vad heter byggnaden?
 
Trodde dom flesta skulle ta det på att Ribnica bron ändå är 9e populäraste sevärdheten i Podgorica :rolleyes:

Listan på sevärdheter i den stan är tyvärr ganska kort. Borde ha klarat den!

Men det finns ganska många gamla broar i världen så om man inte har varit där är det inte så lätt. I mitt fall fick jag hitta något annat att referera till och då blev det ganska lätt på flaggan. Vad jag vet så finns det bara en röd flagga med något gult i mitten i Europa, Montenegro. När landet var knäckt så följde huvudstaden på det. Sedan kunde jag ju tagit mig tid att googla själva sevärdheten förstås.
 

NyfikenGrau

Medlem
Efter en klassisk hummerlunch på denna ort beger jag mig på en promenad längs en känd författares hem, och får syn på detta ikoniska landmärke, vart är jag och vad heter byggnaden?

Fin bild, får mig längta till Sydafrika igen, kan det vara där? Någonstans i Western Cape förmodligen, byggnaderna ser lite "kapholländska" ut liksom naturen. Känner tyvärr inte igen stället men skulle definitivt kunna ligga där nånstans och hummer finns det gott om i krokarna :)
 
Fin bild, får mig längta till Sydafrika igen, kan det vara där? Någonstans i Western Cape förmodligen, byggnaderna ser lite "kapholländska" ut liksom naturen. Känner tyvärr inte igen stället men skulle definitivt kunna ligga där nånstans och hummer finns det gott om i krokarna :)
Kul att det förde dina tankar till något positivt! Tyvärr är din gissning fel.
 
Visa bifogad bild 116399

Efter en klassisk hummerlunch på denna ort beger jag mig på en promenad längs en känd författares hem, och får syn på detta ikoniska landmärke, vart är jag och vad heter byggnaden?
Denna tar jag då Key West är ett av mina favoritresemål. Har även varit hemma hos Hemingway på rundtur samt gosat med alla katter som bor där numer.
 
Toppen