Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Capa

Medlem
Och Guld supporten svarade såhär på frågan, då jag har aug 2020-juli 2021:


Hej Robert


Ja, din EuroBonus guldstatus kommer att förlängas ytterligare ett år. Även din LifeTime guldcounter kommer att uppdateras.
Fick du förlängt även förra kvalperioden, dvs du kvalade inte själv in på segment/poäng aug 2019-juli 2020? Har exakt samma nämligen och antar att du fick förlängt förra året med :)
 

Simon90

Medlem
Du kan ju alltid köpa till kvarvarande poäng för 1kr/poäng när du är så pass nära via onlineshopen? Beror ju på hur mkt du värderar statusen och hur sugen du är på en MR.

Edit: råkade skriva 20öre/poäng, vilket ju inte avser de poäng TS behöver. Nu justerat korrekt.
Tack för detta tips, jag tror att det blir en kombination av extrapoäng och pengar, så räddar jag guldstatusen till kommande period.
 

palmen

Moderator
Du kan ju alltid köpa till kvarvarande poäng för 1kr/poäng när du är så pass nära via onlineshopen? Beror ju på hur mkt du värderar statusen och hur sugen du är på en MR.

Edit: råkade skriva 20öre/poäng, vilket ju inte avser de poäng TS behöver. Nu justerat korrekt.

Tack för detta tips, jag tror att det blir en kombination av extrapoäng och pengar, så räddar jag guldstatusen till kommande period.
Är det möjligt att köpa baspoäng nu? Hade för mig att den möjligheten hade försvunnit nu med Corona. Eller är det bara Extrapoäng det gällde? Kan vara bra att titta upp detta innan.
 

Simon90

Medlem
Är det möjligt att köpa baspoäng nu? Hade för mig att den möjligheten hade försvunnit nu med Corona. Eller är det bara Extrapoäng det gällde? Kan vara bra att titta upp detta innan.
Jag ringde SAS och de rekommenderar mig att göra på följande sätt så det är möjligt igen :)

En till fråga, om min flickvän bjuder in mig till SAS AMEX Elite nu och jag redan har SAS Amex Classic kortet. Kommer både hon och jag ändå få 18 000 extrapoäng trots att jag har ett SAS kort hos Amex redan?
 

palmen

Moderator
En till fråga, om min flickvän bjuder in mig till SAS AMEX Elite nu och jag redan har SAS Amex Classic kortet. Kommer både hon och jag ändå få 18 000 extrapoäng trots att jag har ett SAS kort hos Amex redan?
Ibland ja, ibland nej.
Enligt reglerna borde du inte få det.
Vidare diskussion om detta ämne bör tas i en annan tråd.
 

Enhet

Medlem
Nu har SAS ändrat sig igen, eller bara råkat(?) skriva över med gammal information på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
men i och med att de samtidigt berättar om möjligheten att köpa extra- och baspoäng på Dagens topperbjudanden för frekventa resenärer | SAS så kanske informationen är korrekt?

Due to these extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension of their current membership level.

The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–28 February 2021.

This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2020, and membership level expiry date 31 July 2020, your Gold membership level will be extended to 31 July 2021.
 
Toppen