Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Jönsson

Medlem
Vad har ni för "taktik" när det inte funkar på hotellet som beskrivs av Nordic Choice. När man inte blir uppgraderad till bästa tillgängliga kategori trots att man enligt Nordic Choice borde bli det......Känns tråkigt att "bråka" om det....
Skriv det i din review, att du inte blev uppgraderad och sätt betygen därefter. Du kommer att få ett ”ursäkta”-brev och garanterat bli uppgraderad nästa vistelse.;)
 
Just Post är ett av de sämre av deras hotell i Sverige för oss statusmedlemmar. Finns bättre val på baksidan.

Ha en bra fredag du också!
Helt rätt.
Bättre att boka Avalon direkt.
Jag bokade högsta rum innan svit med förhoppningen att få sviten förra helgen, insåg att det var en gamble men.., fick kategori jag bokat men när jag kom in på rummet stor den en flaska bubbel på is. Mao helt ok.
 
Jag håller med, Avalon är mycket bättre. Den ända nersidan med Avalon är att det inte finns så mycket att göra på hotellet om man t ex har med sig familj och man själv ska jobba över dagen. Dom har inte heller ett gym (Men det har jag löst med kort på Nordic choice). Blir i alla fall Avalon i kväll.
 

intuition

Medlem
Det här har ju varit överaskningarnas år. Inte mycket har varit som man förväntat sig. Och nu sällar jag mig till trådstartaren och postar en viss bild från mitt konto. Något jag inte trodde skulle hända och absolut inte ett år när det inte går att resa. Men kanske är det just därför. Ingen utrikesresor på 1,5 år plus jobba "hemifrån" policy skapar utrymme för hotell-vistelser.

So without further ado, 10 månader in i mitt medlemsår:

Skärmavbild 2021-04-01 kl. 10.09.48.png




Hur var denna milstolpe då?
Jodå, personalen nickade igenkännande. Och jag som dricker 10 koppar kaffe om dagen väljer att tolka budskapet på kaffe-maskinen personligt.

Fin.jpg


Nu får jag väl boka upp ett par vistelser till så jag kan lista ut vem det är som flirtar med mig...
 

Olle K

Medlem
Det är min erfarenhet också. Det är lite udda system, men tydligen sparas en kopia av gästens status och medlemsuppgifter i själva bokningen vid bokningstillfället. Bokningen är det som hotellet ser och gör rumsplanering utifrån - de ser inte medlemsregistret som är up-to-date.

Med 5700 poäng kvar till Platinum för första gången och några kortköps poäng på väg in efter helgen med deras Mastercard samt möjlighet att överföra 5000 poäng från Coop... gäller detta citat fortfarande? Alltså att det är bättre då för mig att boka av och boka på nytt? (Där prisskillnad får anses ok att göra det.)
 

M.K

Medlem
@Olle K Det är definitivt säkrast att boka om, givetvis då helst under en poängkampanj. Ett annat alternativ är att faktiskt använda poängen om Ditt hotell också har rea nu. Jag fick ett riktigt bra värde nu med en 75k bokning. Drygt 13öre/p :)

Vilket är det? Jag kan kolla direkt mot min realista.
 

intuition

Medlem
Om enda anledningen är att du räknar med att ha högre status vid incheckning än vid bokningen så skulle jag inte bokat om.
Så vitt jag vet är det fortfarande ett problem att status inte säkert uppdateras i bokningen, men vad kundtjänst sagt till mig iaf är att de eller hotellet lätt ordnar det. Så det enklaste är att ringa kundtjänst när du nått platinum.
 

M.K

Medlem
@intuition

Det är en väldigt lång lista i fel format att klistra in, säkert 80-90 hotell. Någon speciell av kedjorna du är intresserad av?

Bäst procentuellt värde på Comfort med -25%.
Störst värde per poäng på de dyraste, bara 5000p i rabatt där mot normalt, men ändå bra deal.
 

Doctor-X

Medlem
Bokade 1 natt i maj på Comfort i Norrköping för 7500p (10.000p i vanliga fall). Bra värde när en betald natt kostade 1100kr.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen