Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Myllys35

Medlem
Hur brukar de här funka - räcker det med att beställa under perioden eller går det utifrån när poängen postar=när leveransen sker?

Jag sitter med samma fundering. Leveranstiderna är alltid slut flera dagar framåt i mitt område, så går inte att få leverans förrän nästa vecka. Oklart om 5x poängen följer med då - någon som har erfarenhet av det?
 
Hur brukar de här funka - räcker det med att beställa under perioden eller går det utifrån när poängen postar=när leveransen sker?

Jag sitter med samma fundering. Leveranstiderna är alltid slut flera dagar framåt i mitt område, så går inte att få leverans förrän nästa vecka. Oklart om 5x poängen följer med då - någon som har erfarenhet av det?
Köpet reggas hos COOP vid leverans, inte beställning.
 

doc

Medlem
Tråkigt att man inte går handla på Coops hemsida om man vill utnyttja Amex Platinum-erbjudandet om 2500 kr cash-back på matvaror. Gäller i de flesta matbutiker både fysiskt och online, men för Coops kunder bara i fysisk butik.
 

intuition

Medlem
Antar att det finns ett gäng som endast får 0,5 poäng per krona och får man nu 5 poäng per krona är det ju ett rejält lyft och väl värt att bunkra. Är man redan toppkund tjänar man ju inget och bör således inte köpa något extra utöver det man tänkt.

Fakeedit: Oklart också om detta erbjudande är statusgrundande eller om man bara får dessa poäng, är det statusgrundande bör ju ens övriga inköp den månaden också påverkas vilket kan vara en trevlig boost.

De 5x poängen på extra-varor påverkar inte hastigheten man går upp i bonus-stegen, det mäts helt mot spend.
Kampanjen är neutral oavsett om du spenderar lite eller mycket på så sätt att båda kundtyperna kommer att får 5000 poäng extra om de spenderar 1000kr på extra-varor.
Däremot är det såklart så att bonus-stegen gör att 5000 kampanj poäng kommer att utgöra en större andel av månadens intjäning om man är låg-spenderare.

Kalle köper för 3000kr/månad och tjänar normalt 3500 poäng. Det är 1,17p/kr i snitt. Om Kalle spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar han 8 500 poäng, dvs 2,83p/kr i snitt. Kampanjen boostade hans resultat med 143%.

Lisa köper för 6000 kr/månad och tjänar normalt 15500 poäng. Det är 2,58p/kr i snitt. Om Lisa spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar hon 20 500 poäng, dvs 3,42p/kr i snitt. Kampanjen boostade hennes resultat med 32,3%
 
Kundtjänst svarar dock detta kring XTRA kampanjen.

”Hej och tack för ditt meddelande.

Stort tack för att du tagit dig tid att kontakta oss. Poängen registreras på ditt medlemskap en vecka efter avslutad kampanj.

Välkommen att återkomma till oss om du har fler synpunkter eller frågor.
Med vänlig hälsning

Coop Kundservice”
 
Kundtjänst svarar dock detta kring XTRA kampanjen.

”Hej och tack för ditt meddelande.

Stort tack för att du tagit dig tid att kontakta oss. Poängen registreras på ditt medlemskap en vecka efter avslutad kampanj.

Välkommen att återkomma till oss om du har fler synpunkter eller frågor.
Med vänlig hälsning

Coop Kundservice”

BC regel nummer 1 , lita aldrig på kundtjänst haha ;) .. jag har redan fått poäng på lite mango som någon föreslog i tråden ...
 

Chrillchen

Medlem
Någon som kollar ifall man klättrar i poängtrappan på varor som inte ger poäng?
”För varje tusenlapp du handlar för flyttar du upp ett steg i trappan”
Står inget på sidan om detta.
 

bachelor

Medlem
De 5x poängen på extra-varor påverkar inte hastigheten man går upp i bonus-stegen, det mäts helt mot spend.
Kampanjen är neutral oavsett om du spenderar lite eller mycket på så sätt att båda kundtyperna kommer att får 5000 poäng extra om de spenderar 1000kr på extra-varor.
Däremot är det såklart så att bonus-stegen gör att 5000 kampanj poäng kommer att utgöra en större andel av månadens intjäning om man är låg-spenderare.

Kalle köper för 3000kr/månad och tjänar normalt 3500 poäng. Det är 1,17p/kr i snitt. Om Kalle spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar han 8 500 poäng, dvs 2,83p/kr i snitt. Kampanjen boostade hans resultat med 143%.

Lisa köper för 6000 kr/månad och tjänar normalt 15500 poäng. Det är 2,58p/kr i snitt. Om Lisa spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar hon 20 500 poäng, dvs 3,42p/kr i snitt. Kampanjen boostade hennes resultat med 32,3%

Nja, du gör ett tankefel ovan. Det jag beskrev var ju om det var värt att bunkra eller inte. För lågspendern är det absolut värt det 0,5 < 5, för storspendern är det absolut inte det 5=5. Och däremellen en fallande skala. Vad man sen behöver köpa är en annan sak.
 
Toppen