Senaste nytt

Sökes: Awardbiljett 2-4-1 till Barbados - Svärfar 60 år =D

Hej kära travel experts. Dags at lämna Corona bakom oss och blika framåt.. Dessvärre så känns det helt omöjligt att på enkelt sätt hitta bonusresor nu när de stängt den nya gamla sidan...
Så därför önskas lite hjälp :)

Svärfar fyller 60 den 31/12 så vad passar inte bättre än 2-3 veckor på Barbados.

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (kan ta mig varsom i EU egentligen)
  • Var är din destination? Barbados
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan 25/12/21 - 29/12/21
  • När vill/behöver du komma hem? Mellan 13/01/22 - 15/01/22
  • Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 pax
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla (-:
  • Vad är din budget? (per person) Oändlig, svärfar betalar. Skämt och sido, 110 000 poäng pls 2-4-1 voucher.
  • Vad är det viktigaste för dig? Att det inte tar mer än 24 timmar från dörr till rombar
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt.


Stort tack för hjälpen den som antar utmaningen :)
 

Senator

Moderator
Har du letat något själv? Dina alternativ är
Lufthansa CPH-FRA-BGI
Air Canada t.ex. CPH till YYZ och därifrån antingen YYZ eller YUL-BGI (kräver övernattning i Kanada)
Copa flyger till BGI från Panama City, så du måste dit först

Tyvärr är hemresan för tidigt att boka nu.

PS! Kan du skrapa ihop 20.000 poäng till för Business? Det finns platser med Austrian/Air Canada i mellandagarna men inte Ekonomiklass.

Copenhagen, DK (CPH) to Vienna, AT (VIE)
20:05 - 21:50 (1h 45m)
OS 306 | Airbus A320
Operated By Austrian Airlines

Long layover

Red-eye flight
Overnight connection
Arrive VIE; Tue, Dec 28
Depart VIE; Wed, Dec 29
Business

13h 40m connection

Vienna, AT (VIE) to Montreal, QC, CA (YUL)
11:30 - 15:05 (9h 35m)
OS 73 | Boeing 767-300
Operated By Austrian Airlines

Long layover

Red-eye flight
Overnight connection
Arrive YUL; Wed, Dec 29
Depart YUL; Thu, Dec 30
Business

16h 45m connection
Montreal, QC, CA (YUL) to Bridgetown, BB (BGI)
7:50 - 14:05 (5h 15m)
AC 1724 | Airbus A319
Operated By Air Canada Rouge

Long layover

Red-eye flight

Hemresan hittas inte nu.
 
Hej och stort tack!
Yes jag har försökt söka genom United och Award fares, men utan lycka alls, så stort tack för dina förslag.
Får jag fråga var du hittade dem?

Kan eventuellt hitta 20.000 poäng, kanske får registrera mig för ett nytt amex bara :))
 

Senator

Moderator
Hej och stort tack!
Yes jag har försökt söka genom United och Award fares, men utan lycka alls, så stort tack för dina förslag.
Får jag fråga var du hittade dem?

Kan eventuellt hitta 20.000 poäng, kanske får registrera mig för ett nytt amex bara :))

Jag hittade detta snabbt på United.com.

En liten påminnelse som du säkert redan är medveten om så är Karibien i mellandagarna och början av januari normalt sätt väldigt dyrt från ett boende perspektiv. Så kolla redan nu på vad som finns är mitt tips.

Kommer ni iväg så glöm inte "Oistins Fish Fry" på fredagar. Mitt bästa minne av Barbados:
Oistins Fish Fry - a must-do in Barbados!
 

Mr Basic

Medlem
Vad är din budget? (per person) Oändlig, svärfar betalar. Skämt och sido, 110 000 poäng pls 2-4-1 voucher.
Vet inte om jag fattat fel eller om det blev fel men 110.000 poäng per person och en 2-4-1 voucher räcker väl till business (för 2 personer)? :rolleyes:

Edit. Barbados (Västindien-zonen) kostar 165K i business.

Edit 2. Om ni har totalt 110K poäng behöver ni således ytterligare 55K poäng för att flyga business.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Vet inte om jag fattat fel eller om det blev fel men 110.000 poäng per person och en 2-4-1 voucher räcker väl till business (för 2 personer)? :rolleyes:

Edit. Barbados (Västindien-zonen) kostar 165K i business.

Edit 2. Om ni har totalt 110K poäng behöver ni således ytterligare 55K poäng för att flyga business.

'attan också. Jag glömde att Karibien inte är samma som Nord/Centralamerika. Du har rätt :oops:
 

Piffsan

Medlem
Hej, eller varför inte boka SAS i Business till Chicago/Boston? (SAS har blackoutperiod för Miami över jul/nyår) och ha ett par dagar där och sedan betala t/r Barbados när man ser hur läget ser ut? Fira nyår i Chicago kan ju också vara spännande och sedan off till soliga Barbados, även om jag förstår att det kanske inte är planen att vara där... Finns 2 pax i biz kvar till Chicago, "up for grabs"

Om inte annat kan du "paxa" SAS biz tills något bättre alt. dyker upp. Just nu kan du boka fram till 30 dec. så då får du lägga till hemresan om någon vecka.
 

Senator

Moderator
Flyg till Miami, och ta separatflyg till Barbabos..

Håller med ovan. Business till Miami. Därefter United airlines som ni bokar på egen hand. Cirka 2000kr i ekonomi T&R, Direktflyg knappt 4 timmar. Cirka 5000kr i business. Per person.

Hej, eller varför inte boka SAS i Business till Chicago/Boston? (SAS har blackoutperiod för Miami över jul/nyår) och ha ett par dagar där och sedan betala t/r Barbados när man ser hur läget ser ut? Fira nyår i Chicago kan ju också vara spännande och sedan off till soliga Barbados, även om jag förstår att det kanske inte är planen att vara där... Finns 2 pax i biz kvar till Chicago, "up for grabs"

Om inte annat kan du "paxa" SAS biz tills något bättre alt. dyker upp. Just nu kan du boka fram till 30 dec. så då får du lägga till hemresan om någon vecka.

United flyger inte till BGI från MIA. Flyger dock från EWR/IAD på söndagar:
United Airlines Adds Barbados to Winter 2021 Schedule | Airways Magazine

Jag hade också funderat på SAS till Nordamerika och betalda biljetter, men jag ser inga lediga platser.
 
Toppen